• Σχόλιο του χρήστη 'Θρασύβουλος Σταυριδόπουλος' | 15 Νοεμβρίου 2018, 13:58

    Το δικαίωμα υπο-παραχώρησης σε τρίτους μεταφέρεται ουσιαστικά στο Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. (από τους Ο.Λ. Α.Ε.), όσον αφορά επιχειρησιακές μονάδες ή/και λιμενικες λειτουργίες και υπηρεσίες των λιμενικών ή και άλλες εγκαταστάσεις, γεγονός που δημιουργεί ποίκιλλα και εύλογα εννοιολογικά ζητήματα. Εκτιμώ ότι θα έπρεπε να διευκρινίζεται εάν οι χώροι επί των οποίων λαμβάνουν χώρα οι υπο-παραχωρούμενες δραστηριότητες παραμένουν στο καθεστώς του άρθρου 22, του Ν.2971/2001 και συναφώς εάν αποτελούν χώρο τοπικής αρμοδιότητας των Ο.Λ. Α.Ε., ως φορέων διοίκησης και εκμετάλλευσης των λιμένων αναφοράς. • Εκτιμώ ότι είναι ασαφής ο προσδιορισμός του όρου λιμενική δραστηριότητα. Έτσι, επαφίεται στο Δ.Σ. του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. ο προσδιορισμός της, γεγονός που δημιουργεί σειρά προβλημάτων ως προς το εύρος της έννοιας "λιμενική δραστηριότητα", ειδικά εάν το Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. εστιάσει μόνο στο στοιχείο του επενδυτικού ενδιαφέροντος υποβαθμίζοντας αυτό της βιωσιμότητας του φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα (Ο.Λ. Α.Ε.). • Επίσης, τίθεται το ερώτημα σχετικά με το πως ορίζεται ο όρος «συνήθης διαχείριση και εκμετάλλευση» που διαλαμβάνεται στην παρ. 3; Το γενικόλογο της διατύπωσης πιθανότατα θα γεννήσει ερμηνευτικά ζητήματα που θα σχετίζονται με παραχωρήσεις ιδιαίτερων δικαιωμάτων χρήσης χώρων σε τρίτους, κατά τις προβλέψεις του άρθρου 24, του Ν.2971/2001, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. Θεωρώ ότι αναφύεται ένα μεσοδιάστημα από την ψήφιση του Νόμου, έως και τη σύναψη των συμβάσεων υπο-παραχώρησης, όπου «παγώνουν» οι παραχωρήσεις δικαιωμάτων χρήσης χώρων της ζώνης λιμένα, με σοβαρές επιπτώσεις στα έσοδα των Ο.Λ. Α.Ε., οι οποίοι προσβλέπουν στα ανταλλάγματα χρήσης για να τονώσουν το αντίστοιχο σκέλος του προϋπολογισμού τους. Καλό θα ήταν να υπάρξει μία σχετική πρόβλεψη στο παρόν σχέδιο Νόμου.