• Σχόλιο του χρήστη 'Δρ. Στάθης Αβραμίδης' | 15 Νοεμβρίου 2018, 14:00

    Η διδακτέα ύλη του Π.Δ. 31/2018 είναι τραγικά ελλειματική. Οι λουόμενοι πηγαίνουν στην θάλασσα πιστεύοντας ότι ο ναυαγοσώστης είναι κατάλληλα εκπαιδευμένος για να τους σώσει σε περίπτωση που κινδυνεύσουν. Δυστυχώς, η διδακτέα ύλη του ΠΔ δεν καλύπτει ούτε τα στοιχειώδη. Η διδακτέα ύλη που πρέπει να καλύπτεται κατά το ελάχιστο στην εκπαίδευση και στο εκπαιδευτικό σύγγραμμα που (α) θα διανέμουν δωρεάν οι σχολές ναυαγοσωστικής θάλασσας στους υποψηφίους τους και (β) θα διατίθεται σε κάθε λουτρικό χώρο ως μέρος των ΓΔΛ. θα πρέπει να περιλαμβάνει τουλάχιστον τα παρακάτω: Ιστορία πνιγμού, ανάνηψης, απινίδωσης, ναυαγοσωστικής. Παθοφυσιολογία και επιδημιολογία του πνιγμού στην Ελλάδα. Επιπλοκές του πνιγμού από απόπειρα αυτοκτονίας για τον διασώστη. Μοντέλα πρόληψης και διάσωσης (Ενστικτώδης Αντίδραση Πνιγμού. Ο παράγοντας RID στην προστασία επιτήρησης λουομένων. Η 5-λεπτη στρατηγική σαρώματος. Ο κανόνας προστασίας 30/120. C-Ζώνες. Το μοντέλο 4W του πνιγμού. Ζώνες προσέγγισης του θύματος. Κατηγορίες λουομένων. Έλεγχος ναυαγοσωστών κάθε ½ ώρα. Haddon Matrix. Μοντέλο Ελβετικού Τυριού). Ατυχήματα, τραυματισμοί και μέτρα ασφαλείας για κάθε λουτρικό χώρο, θαλάσσια αθλήματα, σπορ και δραστηριότητες νερού για τυπικό πληθυσμό και άτομα με αναπηρία. Πρώτη βοήθεια. Τεχνικές διάσωσης, μέτρα ασφαλείας για αναψυχή, αθλητικές και ναυταθλητικές δραστηριότητες. Βασική υποστήριξη ζωής και αυτόματος εξωτερικός απινιδισμός. Διαχείριση σπονδυλικού τραυματισμού. Τεχνικές αυτοάμυνας ναυαγοσώστη για επιθετικό λουόμενο. Ηγεσία και διοίκηση ναυαγοσωστικής ομάδας. Τα χαρακτηριστικά του άγρυπνου ναυαγοσώστη. Ναυαγοσωστικός εξοπλισμός. Ναυαγοσωστική κάλυψη αθλητικών διοργανώσεων. Ο εθελοντισμός στη ναυαγοσωστική και στη διαχείριση κρίσεων. Η ναυαγοσωστική νομοθεσία στην Ελλάδα. Διαδικασίες εντοπισμού παιδικής κακοποίησης στους λουτρικούς χώρους. Ο ρόλος των Υπηρεσιών Άμεσης Βοήθειας στη διάσωση. Συνεργασία πυροσβέστη, διασώστη, επαγγελματία αναψυχής, ναυαγοσώστη. Μέσα επικοινωνίας. Διαφορές ναυαγοσωστών-διασωστών. Διαδικασίες έκτακτης ανάγκης για κεραυνό/αστραπή σε λουτρικούς χώρους. Προστασία του δέρματος από καρκίνο/ακτινοβολία. Χαρακτηριστικά του ναυαγοσωστικού επαγγέλματος. Η εκπαίδευση της διάσωσης και της πρόληψης των πνιγμών στο σχολείο. Προπονητική, ανατροφοδότηση, νοερή προπόνηση στη ναυαγοσωστική. Αγχώδης μετατραυματική διαταραχή, και επιπτώσεις από θάνατο ναυαγοσώστη ή λουομένου. Ο πνιγμός ως αποτέλεσμα ριψοκίνδυνης συμπεριφοράς. Παροχή πρώτης βοήθειας και φροντίδας σε πάσχοντα με επιθανάτια εμπειρία. Διαχείριση του κινδύνου της κόπωσης. Μέθοδοι διδακτικής ναυαγοσωστικής για υποψηφίους εκπαιδευτές σχολών ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης. Η χρήση των τεχνικών υποκριτικής στη διδασκαλία. Θεωρώ λάθος από πλευράς του Υπουργείου Ναυτιλίας, της Διεύθυνση Λιμενικής Αστυνομίας και της Ένωσης Σχολών Ναυαγοσωστικής Ελλάδας, να πιστεύουν ότι παρά τις παραπάνω ελλείψεις, το ΠΔ 31/2018 είναι εξαιρετικό και συνεπώς δεν πρότειναν την παραμικρή βελτίωση. Στάθης Αβραμίδης DipEd, BEd, MSc, MPH, PhD Στέλεχος ΚΕΕΛΠΝΟ Διδάσκων Εφαρμοσμένης και Αθλητικής Ναυαγοσωστικής ΣΕΦΑΑ-ΕΚΠΑ Τιμημένος x2 από το International Swimming Hall of Fame