• Σχόλιο του χρήστη 'Χαράλαμπος Ι. Ζώης' | 15 Νοεμβρίου 2018, 14:23

    Αναμφίβολα τα προτεινόμενα μέτρα είναι προς την κατεύθυνση αναβάθμισης των ΑΕΝ. Στο υπό διαβούλευση άρθρο αναφέρονται: «1. Τα μέλη της κατηγορίας του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) επιτελούν εργαστηριακό – εφαρμοσμένο διδακτικό έργο, το οποίο συνίσταται, κατά κύριο λόγο, στη διεξαγωγή εργαστηριακών ασκήσεων, καθώς επίσης και στη διεξαγωγή πρακτικών ασκήσεων στα πεδία εφαρμογής των οικείων επιστημών. Στα μέλη Ε.ΔΙ.Π. μπορεί να ανατίθεται διδακτικό έργο, διδασκαλία και επίβλεψη πτυχιακών ή άλλων εργασιών, υπό την εποπτεία των καθηγητών της Σχολής, με απόφαση του Εκπαιδευτικού Συμβουλίου της Σχολής που ανήκουν.» (παρ.1) και «3. Τα προσόντα που απαιτούνται για την κάλυψη της θέσης Ε.ΔΙ.Π. που προκηρύσσεται είναι: .... γ) Μεταπτυχιακός ή διδακτορικός τίτλος σπουδών συναφής με την ειδικότητα.» (παρ.2) Στην παρ. 2 του άρθρου 10 του Ν. 3450/2006 για το εκπαιδευτικό έργο των μελών Ε.Π. βαθμίδας ‘‘Καθηγητή Εφαρμογών’’ αναφέρεται ότι: <> Η διατύπωση της διάταξης αυτής, σε συνδυασμό με τα προσόντα που απαιτούνται για τους Καθηγητές Εφαρμογών (αρ. 5 του Ν.3450/2006), γεννάει πολλά ερωτήματα τόσο σε σχέση με το έργο των Καθηγητών Εφαρμογών (το οποίο δεν αναφέρεται ρητά), όσο και με τη δυνατότητα που έχουν οι Καθηγητές Εφαρμογών να εποπτεύουν τα μέλη ΕΔΙΠ. Θεωρώ, λοιπόν, ότι πρέπει να γίνει σαφής και ξεκάθαρη η έννοια όλων των βαθμίδων και ειδικότερα της βαθμίδας του ‘‘Καθηγητή Εφαρμογών’’. Η διατύπωση της παρ. 2 του άρθρου 10 του Ν. 3450/2006 (ΦΕΚ 64Α΄) για το εκπαιδευτικό έργο των μελών Ε.Π. βαθμίδας ‘‘Καθηγητή Εφαρμογών’’ είναι πολύ κακώς- κατά την ταπεινή μου γνώμη- διατυπωμένη και πρέπει να αλλάξει. Με βάση τα παραπάνω θεωρώ ότι θα έπρεπε να επαναδιατυπωθεί η παρ. 2 του άρθρου 10 του Ν. 3450/2006 (ΦΕΚ 64Α΄) και, πιο συγκεκριμένα, να αντικατασταθούν οι λέξεις ‘‘κυρίως’’ και ‘‘όπως’’ της εν λόγω παραγράφου. Το διδακτικό/διοικητικό/ερευνητικό έργο και τα καθήκοντα των ‘‘Καθηγητών Εφαρμογών’’ θα έπρεπε να περιγράφονται ξεκάθαρα και αναλυτικά με αρίθμηση, όπως συμβαίνει στην παρ. 1 του ίδιου άρθρου για τις άλλες τρεις βαθμίδες Ε.Π. (Καθηγητής, Αναπληρωτής Καθηγητής και Επίκουρος Καθηγητής) και να διαφοροποιούνται σαφώς από αυτά των ΕΔΙΠ (στο παρόν άρθρο) και των ωρομισθίων Εργαστηριακών Συνεργατών. Τέλος, σημειώνω ότι σε όλα τα Τριτοβάθμια Εκπαιδευτικά Ιδρύματα το μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό ΟΛΩΝ των βαθμίδων επιβλέπει το ΕΔΙΠ (ανεξαρτήτως των προσόντων του), και, φυσικά, δεν εξισώνεται με το έκτακτο, ούτε ως προς τα προσόντα διορισμού, ούτε ως προς τα καθήκοντά τους. Ευχαριστώ θερμά Χαράλαμπος Ι. Ζώης Καθηγητής Εφαρμογών ΑΕΝ Ηπείρου