• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΝΩΣΗ ΠΟΡΘΜΕΙΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ' | 15 Μαΐου 2019, 09:18

    Από τη διατύπωση «μαζί με όλα τα απαραίτητα έγγραφα, που προβλέπονται στην απόφαση του άρθρου 2 της παρ. 3» δεν γίνεται κατανοητό σε ποιο άρθρο 2 παρ. 3 γίνεται αναφορά ειδικότερα αφού η παρ. 3 του άρθρου δευτέρου το ισχύοντος νόμου δεν αναφέρει απόφαση. Επιφυλάσσουμε τη θέση μας μετά τη γνωστοποίηση της απάντησής σας. Όσον αφορά στη διάκριση για τα Ε/Γ – Ο/Γ πλοία ανοικτού τύπου, ισχύει η θέση μας όπως αναφέρεται υπό τα Γενικά στην παρούσα επιστολή μας. Σε σχέση με τη πρόβλεψη περί δυνατότητας εμπλοκής των φορέων διοίκησης των λιμένων στη κατάρτιση δρομολογίων καταρχήν δηλώνουμε την αντίθεσή μας. Θεωρούμε ότι η εμπλοκή ιδιωτών, όπως για παράδειγμα ισχύει για τον λιμένα Πειραιά, Θεσσαλονίκης, δεν εξασφαλίζει την αναγκαία διαφάνεια και αμεροληψία ώστε να εξασφαλίζεται και η ανάλογη εποπτεία που πρέπει να ασκεί το Κράτος σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου δευτέρου του ισχύοντος νόμου και εξίσου, αν όχι περισσότερο, δεν εξασφαλίζονται συνθήκες ελεύθερου και υγιούς ανταγωνισμού παροχής ασφαλών, σταθερών, αξιόπιστων και ποιοτικών θαλάσσιων υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών, οχημάτων και εμπορευμάτων και προστασία των συμφερόντων του επιβατικού κοινού, της οικονομικής ανάπτυξης των νησιών, της συνοχής του νησιωτικού χώρου και της εδαφικής συνέχειας της χώρας, κατά τα οριζόμενα στην παρ. 3 του ίδιου πιο πάνω άρθρου δευτέρου. Περαιτέρω, θα πρέπει να αναλογιστεί κανείς ότι οι διαδικασίες και οι όροι προκήρυξης του διαγωνισμού εκ μέρους του φορέα διαχείρισης του λιμένος και η διενέργεια του διαγωνισμού, μαζί με τις όποιες ενστάσεις και την εξέτασή τους θα είναι τόσο χρονοβόρες με αποτέλεσμα τον μη καθορισμό δρομολογίων άρα τη στέρηση παροχής υπηρεσιών θαλασσίων ενδομεταφορών για το αντίστοιχο διάστημα. Εκτιμούμε ότι η υπόψη δυνατότητα αποσκοπεί μόνο στην ενίσχυση των οικονομικών πόρων των (ιδιωτών και μη) φορέων διαχείρισης των λιμένων χωρίς καμία προστιθέμενη ουσιαστική αξία στην ποιότητα των θαλάσσιων ενδομεταφορών τη στιγμή που η ευθύνη της εποπτείας του θα διατηρείται στο Κράτος. Περαιτέρω και όσον αφορά στη διατύπωση «το πλοίο δεν μπορεί απρόσκοπτα να καταπλεύσει και να εκτελέσει τη μεταφορά στους λιμένες προσέγγισης και στις ώρες κατάπλου και απόπλου, που δηλώνονται με βάση τα πραγματικά χαρακτηριστικά και την πραγματική ταχύτητα πλεύσης του», γεννάται το ερώτημα πώς μπορεί να είναι γνωστή η πραγματική ταχύτητα του πλοίου και ιδιαίτερα ενός νεότευκτου, πριν την έναρξη εκτέλεσης δρομολογίων; Εξίσου και όσον αφορά στη διατύπωση «τουλάχιστον δύο μήνες πριν από την προγραμματισμένη εκτέλεση του δρομολογίου» της παρ. 4 του άρθρου αυτού, εφόσον αφορά και στην «έγκαιρη διάθεση – έκδοση εισιτηρίων στο επιβατικό κοινό» σας δηλώνουμε το ήδη γνωστό και προφανές, ότι η εφαρμογή της απαίτησης αυτής είναι αδύνατη πρακτικά και λογικά σε πορθμειακές γραμμές με καταφθάνουσα την επιβατική και οχηματική κίνηση όπου η προτεραιότητα επιβίβασης κανονίζεται σύμφωνα με τους Κανονισμούς Λιμένος (πχ Πέραμα – Παλούκια).