• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΕΕΝ' | 15 Μαΐου 2019, 14:41

    1. - Παρ. 3, εδάφιο 1: Δεν χρήζει νομοθετικής ρύθμισης καθότι η υποβολή των απαραίτητων εγγράφων με τη δήλωση δρομολόγησης προβλέπεται με Υ.Α. του άρθρου Τετάρτου παρ. 2 του ν. 2932/01. 1. - τέλος Παρ. 3: Προκειμένου για την κατά προτεραιότητα δρομολόγηση των πλοίων που δρομολογούνται για ένα έτος, αντί της φράσης «Πλοία…….παρόντος νόμου» προτείνουμε : «Για την κάλυψη των αναγκών των νησιών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και στην περίπτωση που αντιμετωπίζονται προβλήματα εξυπηρέτησης των δηλωθέντων δρομολογίων από το λιμάνι αναχώρησης, θα ανακοινώνονται πρώτα τα δρομολόγια των πλοίων για τα οποία (α) η πλοιοκτήτρια εταιρεία ή κοινοπραξία έχει δηλώσει ετήσια δρομολόγια για 12 μήνες τον χρόνο και (β) έχουν εκτελεστεί από τα πλοία της ίδιας εταιρείας ή κοινοπραξίας καθ’ όλη την διάρκεια της προηγούμενης δρομολογιακής περιόδου ανελλιπώς τα δηλωθέντα δρομολόγια στην ίδια ζώνη αναχώρησης (πρωινή-απογευματινή). Η εξέταση των δρομολογίων των λοιπών πλοίων θα έπεται της ανακοίνωσης των ανωτέρω». 2. - Παρ. 4, εδάφιο α): Πάγια θέση του ΣΕΕΝ αποτελεί ότι το Υπουργείο δεν μπορεί να τροποποιεί μονομερώς τις δηλώσεις πλοιοκτήτη. Το εν λόγω άρθρο θα πρέπει να τροποποιηθεί ώστε κατόπιν σχετικού αιτήματος της λιμενικής αρχής ή/και του υπουργείο, ο πλοιοκτήτης να φροντίζει για την τροποποίηση της δήλωσής του στις αναφερόμενες περιπτώσεις. Ειδικότερα, η υποπερίπτωση 4.4.α προτείνουμε να διαμορφωθεί ως κατωτέρω με ταυτόχρονη διαγραφή της προτεινόμενης περίπτωσης 4.4.δ. «α) ότι οι συνθήκες σε λιμένα ή λιμένες δεν επιτρέπουν για λόγους ασφάλειας του πλοίου και τάξης και χωρητικότητας στο λιμένα την εκτέλεση των δρομολογίων που δηλώθηκαν» 2. - Παρ. 4, εδάφιο β): Να διαγραφούν οι λέξεις «τα πραγματικά χαρακτηριστικά», καθώς τα χαρακτηριστικά προσδιορίζονται αντικειμενικά. Η απαίτηση για την πραγματική ταχύτητα πλεύσης να ισχύει και για τα πλοία του άρθρου 4α. 2. - Παρ. 4, εδάφιο δ): Προτείνουμε να διαγραφεί η παράγραφος «Στην υπό δ περίπτωση… ..διαγωνισμού» . Η διενέργεια διαγωνισμού μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο εκμετάλλευσης από τους Οργανισμούς Λιμένος, γεγονός το οποίο θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του κόστους εκμετάλλευσης των πλοίων και τελικά την οικονομική επιβάρυνση του επιβατικού κοινού. Εφόσον δεν επιτευχθεί συμφωνία μεταξύ Λιμενικών αρχών και εταιρειών, για να καταστεί δυνατή η εξυπηρέτηση πλοίων και δρομολογίων, το ΣΑΣ έχει πάντα την δυνατότητα κατάλληλης ρύθμισης των δρομολογίων, π.χ. με εκτέλεση εναλλακτικών δρομολογίων. 3. - Παρ. 6: Συμφωνούμε 4. - Παρ. 7: Δεν συμφωνούμε με την ως άνω παρ. 4 προτεινόμενη τροποποίηση. Να διαγραφεί. Η υποχρεωτική διάθεση εισιτηρίων αποτελεί παρέμβαση στην ελεύθερη άσκηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας των εταιρειών και στην άσκηση της εμπορικής πολιτικής τους. Επίσης προτείνουμε να τροποποιηθεί το αργότερο την 1η Μαρτίου (αντί μετά την 31η Μαρτίου) η προθεσμία ανακοίνωσης της δήλωσης δρομολόγησης στη Λιμενική Αρχή που αναφέρεται στην παρ. 3 του άρθρου Τετάρτου.