• Σχόλιο του χρήστη 'Αντώνης Χαλκέας' | 19 Φεβρουαρίου 2020, 18:44

    Σχετικά με το εκπαιδευτικό προσωπικό και τη λειτουργία της Σχολής Ναυαγοσωστικής που αναφέρεται στο αρ. 4 του προσχεδίου, σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα του 2000, στα πρακτικά μαθήματα δινόταν η δυνατότητα η εκπαίδευση να γίνεται και από εκπαιδευτή αυτοδυτών. Θα πρέπει να σημειώσουμε εδώ ότι υπάρχουν στα προγράμματα των αναγνωρισμένων οργανισμών κατάδυσης, εκπαιδευτικά προγράμματα διάσωσης θύματος τόσο στην επιφάνεια όσο και υποβρυχίως, βασισμένα με τα διεθνή πρότυπα εκπαίδευσης. Με την προϋπόθεση ότι οι εκπαιδευτές αυτοί έχουν και την ιδιότητα του ναυαγοσώστη, θεωρούμε ότι έχουν μια πλήρης κατάρτιση και εμπειρία ώστε να συμμετέχουν στα πρακτικά μαθήματα των Σχολών Ναυαγοσωστικής. Επίσης, πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη οι εκπαιδευτές που επί 19 έτη κάνανε τα πρακτικά μαθήματα στις σχολές ναυαγοσωστικής έχοντας αποκτήσει σημαντική εμπειρία στην εκπαίδευση, και παράλληλα ως αδειοδοτημένοι ναυαγοσώστες διαθέτοντας δεκάδες διασώσεις στο ενεργητικό τους, να μπορούν να συνεχίσουν να μεταδίδουν τις γνώσεις τους. Σε όλα τα συστήματα ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης παγκοσμίως υπάρχουν προγράμματα εκπαιδευτών ναυαγοσωστικής. Με αυτό τον τρόπο δίνεται η δυνατότητα στους ναυαγοσώστες που θέλουν να ασχοληθούν με το κομμάτι της εκπαίδευσης να αναβαθμίσουν τις γνώσεις τους και να μεταδώσουν την πολύτιμη εμπειρία τους. Για το γνωστικό αντικείμενο των ενοτήτων 14 έως και 19 της υποπαραγράφου 2.β του άρθρου, προτείνουμε η εκπαίδευση να γίνεται από γιατρό ή πιστοποιημένο εκπαιδευτή Πρώτων Βοηθειών από Αναγνωρισμένο Διεθνή φορέα, το οποίο αποτελεί παγκοσμίως μία αποδεκτή και συνήθης πρακτική. Στην παρ.4 του αρ. 4 αναφέρεται ότι στις Σχολές Ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης γίνονται δεκτά άτομα που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους και είναι κάτοχοι άδειας χειριστή ταχύπλοου σε ισχύ. Πιστεύουμε ότι για την προώθηση της ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης και των τεχνικών ασφάλειας στο νερό σε όσο το δυνατόν περισσότερα άτομα, ο ηλικιακός περιορισμός και η κατοχή άδεια χειριστή ταχύπλοου δρα αποτρεπτικά. Το ηλικιακό όριο των 18 ετών και η κατοχή άδεια χειριστή ταχύπλοου σκάφους προτείνεται να αποτελούν προσόντα των υποψηφίων για την αδειοδότηση τους στο επάγγελμα του ναυαγοσώστη από τις Λιμενικές Αρχές.