• Σχόλιο του χρήστη 'SEASAFE ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ' | 20 Φεβρουαρίου 2020, 00:21

    Στο άρθρο 5 παρ. 3 Οι ανωτέρω διατάξεις φρονούμε ότι πλήττουν την ορθή διαδικασία διεξαγωγής των εξετάσεων για την χορήγηση των αδειών ναυαγοσωστών, καθότι εισάγεται για πρώτη φόρα ότι οι εξετάσεις θα διεξάγονται από την Ένωση αντί των κατά τόπο Λιμενικών Αρχών, όπως ισχύει σήμερα. Οι εξετάσεις για την χορήγηση της άδειας ναυαγοσώστη μέχρι στιγμής είναι αδιάβλητες και διενεργούνται από τη Λιμενική Αρχή με πλήρη διαφάνεια. Οι αποφάσεις τους διακρίνονται για την εγκυρότητα, την ορθότητα, την αξιοκρατία και την αμεροληψία, καθώς μοναδικός γνώμονας για την κρίση των επιτυχόντων είναι να εξετασθεί η γνώση και η κολυμβητική ικανότητα αυτών. Η σύσταση της επιτροπής είναι δομημένη με τέτοιο τρόπο ώστε να ελέγχει επαρκώς τα αντικείμενα που είναι προς εξέταση. Μέχρι και σήμερα, Πρόεδρος της εξεταστικής επιτροπής είναι ο Προϊστάμενος της Λιμενικής Αρχής, έχοντας καθοριστικό ρόλο στην εξέταση του θεσμικού πλαισίου του επαγγέλματος του ναυαγοσώστη, με την ευθύνη ελέγχου της εφαρμογής του νόμου. Και κατά συνέπεια είναι ο πλέον αρμόδιος να εξετάσει την καταλληλότητα των ατόμων που επιθυμούν να γίνουν ναυαγοσώστες. Στην περίπτωση που προεδρεύσει της εξεταστικής επιτροπής εκπρόσωπος της Ένωσης,οι εξετάσεις θα χάσουν τον αδιάβλητο χαρακτήρα τους, καθώς θα αναμειχθούν ιδιωτικά συμφέροντα. Όπως είναι γνωστό τα μέλη της Ένωσης, καθώς και το Συμβούλιο αυτής, δομείται από τις σχολές που έχουν ενταχθεί σε αυτήν. Ωστόσο σχολή ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης μπορεί να ιδρυθεί και από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο ή νομικό πρόσωπο, χωρίς καμία γνώση, εξειδίκευση ή τίτλο επί του αντικειμένου της ναυαγοσωστικής. Τα μέλη της Ένωσης μπορούν να αποκτήσουν σαφή εμπλοκή με τους εξεταζόμενους καθώς κάποιοι από αυτούς θα είναι εκπαιδευόμενοι στην σχολή του εκάστοτε Προέδρου. Τα κριτήρια των επιτυχόντων θα αποκτήσουν συμφεροντολογικό χαρακτήρα, η διαρροή των θεμάτων είναι ένα πολύ πιθανό σενάριο, η ευνοϊκή μεταχείριση του Προέδρου στους εκπαιδευόμενους του είναι δεδομένη όπως και η αρνητική προδιάθεση απέναντι στους υπολοίπους εξεταζόμενους. Όπως συνεπάγεται εκ των προαναφερθέντων τα κριτήρια δεν θα είναι πλέον αξιοκρατικά και αμερόληπτα άρα και οι εξετάσεις θα χάσουν τον αδιάβλητο χαρακτήρα τους και την αξιοπιστία που έχουν έως σήμερα. Θα ήταν λοιπόν Σ Κ Α Ν Δ Α Λ Ο να διενεργούνται από μια Ένωση αμφίβολης ποιότητας και θα ήταν αντικειμενικά ορθότερο να παραμείνουν σε δημόσιο φορέα, όπου ο πλέον κατάλληλος είναι το λιμενικό σώμα. Εδώ θα μπορούσαν να τεθούν αρκετά ερωτήματα όπως για παράδειγμα: Αν υπάρχει μονό μία ένωση και για οποιονδήποτε λόγο διαλυθεί η σταματήσει την λειτουργία της, όπως έχει γίνει και στο παρελθόν. Από ποιον θα διεξάγονται εξετάσεις; Υπάρχει κίνδυνος για την Δημόσια ασφάλεια για μεγάλο χρονικό διάστημα να μην γίνονται εξετάσεις μέχρι να ξανά αλλάξει το κανονιστικό πλαίσιο; Εφόσον το κριτήριο αντιπροσωπευτικότητας είναι ο αριθμός των μελών. Σε περίπτωση που υπάρχουν δυο ενώσεις και έχουν τον ίδιο αριθμό μελών ποια από τις δύο είναι η πιο αντιπροσωπευτική και ποια θα είναι αυτή που θα προεδρεύει στις εξετάσεις; Έστω ότι ο αριθμός των μελών ποικίλει από μήνα σε μήνα. Θα αλλάζει κάθε φορά και η ένωση που θα προεδρεύει στις εξετάσεις; Στο άρθρο 5 παρ. 4 Οι ανωτέρω διατάξεις, που αναφέρονται στον τρόπο διεξαγωγής των θεωρητικών εξετάσεων μας βρίσκουν σύμφωνους με την προϋπόθεση ότι τα θέματα θα πρέπει να αποστέλλονται, την ώρα των εξετάσεων με παρόμοιο τρόπο όπως του Π.Σ.Ε.Α.Χ.Τ.Σ.(πληροφοριακό σύστημα έκδοσης αδειών χείριστη ταχυπλόου σκάφους) Στο άρθρο 5 παρ. 7 ορίζεται ότι Ο πρόεδρος δεν μπορεί να βαθμολογεί και να κρίνει αφού μπορεί να μην έχει καμιά γνώση του αντικειμένου εφόσον στις προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργιάς σχόλης ναυαγοσωστικής δεν μπαίνει ούτε καν κριτήριο να είναι κάτοχος απολυτηρίου λυκείου η άλλης ισότιμης αναγνωρισμένης σχόλης εσωτερικού η εξωτερικού. Εκπρόσωπος της ένωσης δεν μπορεί να προεδρεύει γιατί παραβιάζονται τα προσωπικά δεδομένα κάθε υποψήφιου συμφώνα με τον κανονισμό του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να αναφερθεί ότι: Για να υπάρχει μια ένωση θα πρέπει να είναι απόλυτα σαφές το καταστατικό της και να μην αποκλείει κανέναν εφόσον πληρεί τις ορισμένες προϋποθέσεις, (πχ στο καταστατικό της Ε.Σ.Ν.Ε. παρόλο που μια σχολή μπορεί να πληρεί τα κριτήρια τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου μπορεί να την απορρίψουν με μυστική ψηφοφορία). Το Π.Δ θα πρέπει να διασφαλίσει τις δημοκρατικές διαδικασίες για όλες τις σχολές ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης και όχι μονό αυτές της ένωσης. Στο άρθρο 5 παρ. 12 Όπως αντιλαμβάνεται κανείς, δημιουργείται ασάφεια σχετικά με την ανανέωση της άδειας των ναυαγοσωστών και συγκεκριμένα από ποιόν θα διενεργούνται οι αθλητικές δοκιμασίες, ποια θα είναι η διαδικασία αυτών και από ποιόν θα αποτελείται η επιτροπή. Θα ήταν ορθότερο η διαδικασία της ανανέωσης να διενεργείται από το λιμεναρχείο ή να παραμείνει όπως ορίζει το νεοπαγής Π.Δ 31/2018 . Το άρθρο 5 παρ. 15.β μας βρίσκει σύμφωνους ως προς την διεύρυνση της ηλικίας, με την προσθήκη ότι ένας ναυαγοσώστης που έχει κλείσει το 60 έτος της ηλικίας του, θα μπορεί μετά να συνταξιοδοτηθεί άμεσα.