• Σχόλιο του χρήστη 'SEASAFE ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ' | 20 Φεβρουαρίου 2020, 17:58

    ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ-ΣΧΟΛΙΑ-ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ 1) Πως μπορεί ένα πρωτοβάθμιο επαγγελματικό σωματείο μέσω του προέδρου του να διενεργεί στην ουσία τις εξετάσεις;Είναι δυνατόν να αντικαθιστά τον ρόλο του δημοσίου ένας πρόεδρος πρωτοβάθμιου σωματείου, έχοντας μάλιστα τόσο αποφασιστικό και καθοριστικό ρόλο; 2) Εμμέσως δια μέσου του προέδρου του , τις εξετάσεις διενεργεί το πρωτοβάθμιο σωματείο όταν από τους ίδιους τους σκοπούς του καταστατικού δεν υπάρχει τέτοια πρόβλεψη. 3)Σκοπός του πρωτοβάθμιου σωματείου, το οποίο τυχαίνει να είναι και η μοναδική ένωση είναι η εξυπηρέτηση των επαγγελματικών συμφερόντων των μελών της.Η εξυπηρέτηση των συμφερόντων αυτών θα γίνεται πλέον μέσω των εξετάσεων; 4)Αυτή τη στιγμή υπάρχει μόνο μία Ένωση Ναυαγοσωστικής Εκπαίδευσης, οπότε δεν είναι δυνατόν να γίνεται λόγος για την πλέον αντιπροσωπευτική Ένωση όταν είναι η εξής μία.Δυστυχώς αφήνεται η σκιά μια φωτογραφικής νομοθετικής ρύθμισης που καθιστά μόνο ρυθμιστή των εξετάσεων και της ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης μία ένωση. 5)Με το συγκεκριμένο σχέδιο ευννοείται η εκκόλαψη σχέσεων μεταξύ ελεγκτή και ελεγχόμενων καθώς οι υποψήφιοι των σχολών κρίνονται από τον ιδιοκτήτη κάποιας άλλης σχολής. 6)Έχοντας ως δεδομένο πως αυτή τη στιγμή υπάρχει μόνο μία ένωση σχολών ναυαγοσωστικής, θα πρέπει να εξετάσουμε τη δυνατότητα εισόδου μελών στην ένωση αυτή.Αυτό που προκύπτει από το αναρτημένο καταστατικό της είναι η αδυναμία να εισέλθει κάποιος ως μέλος ακόμη και αν πληροί τις τυπικές προϋποθέσεις εφόσον όπως προβλέπεται στο καταστατικό δίνεται η δυνατότητα στο Δ.Σ. του σωματείου να απορρίψει την αίτηση εισόδου με απλή πλειοψηφία και μυστική ψηφοφορία.Γίνεται επομένως αντιληπτό ότι η ένωση δύναται να γίνει ένα κλειστό κλαμπ το οποίο θα αποφασίζει για τον πρόεδρό της, ο οποίος θα ελέγχει τις εξετάσεις ναυαγοσωστικής. 7)Είναι ορατός ο κίνδυνος μέσω των ρυθμίσεων αυτών να δημιουργηθεί ένα μονοπώλιο καθώς οι διατάξεις αυτές λειτουργούν αποτρεπτικά προς τη δημιουργία νέων σχολών με συνέπεια να μην είναι δυνατή η δημιουργία άλλων ενώσεων ώστε να μπορεί να υπάρξει η πλέον αντιπροσωπευτική ένωση και όχι η μία και μοναδική η οποία θα διενεργεί και τις εξετάσεις. 8)Σε κανένα σημείο δεν αναφέρεται πως θα καλύπτεται το κόστος των εξετάσεων. 9)Σε ποια άλλη μορφή εξετάσεων ακολουθείται αυτό το μοντέλο;Στα διπλώματα οδήγησης συμμετέχει ως πρόεδρος της επιτροπής εξετάσεων και μάλιστα με σημαίνοντα ρόλο, ο πρόεδρος των σχολών οδήγησης; 10)Κατόπιν όλων αυτών δημιουργούνται εύλογα ερωτηματικά για τον αδιάβλητο χαρακτήρα των εξετάσεων.Πως προασπίζεται η διαφάνεια των εξετάσεων και η απουσία οποιασδήποτε σκιάς σχετικά με την πιθανή μεροληπτική στάση του προέδρου της επιτροπής; 11)Το κύρος των εξετάσεων θα διασφαλιζόταν πλήρως αν την πλήρη εποπτεία τους την είχε το αρμόδιο υπουργείο.Θα μπορούσε ένας εκπρόσωπος ο οποίος θα εκλεγόταν από το σύνολο των σχολών ναυαγοσωστικής,οι οποίες θα είναι αναγνωρισμένες από το αρμόδιο υπουργείο, να έχει ρόλο στην επιτροπή δίχως όμως να έχει τον πρωταρχικό και αποφασιστικό ρόλο, αλλά εποπτικό ρόλο στη διαδικασία.