• Σχόλιο του χρήστη 'Νίκος Αν.' | 20 Φεβρουαρίου 2020, 17:36

    3. Στο Άρθρο 4, Παράγραφος 1, «…5) και από ιατρό…»: Τα μαθήματα πρώτων βοηθειών σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία στην Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή Ένωση γίνονται από εκπαιδευτές πρώτων βοηθειών αναγνωρισμένων από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO) και το Διεθνή Οργανισμό Διασύνδεσης για την Αναζωογόνηση (ILCOR) και όχι από ιατρούς. Ο εκπαιδευτής δεν χρειάζεται να είναι και ιατρός Παράγραφος 1, «Η διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας..»: Όσον αφορά στη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας, καθώς σύμφωνα με το υποχρεωτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας η αγγλική γλώσσα διδάσκεται στην υποχρεωτική εκπαίδευση, θεωρούμε ότι δεν χρειάζεται να γίνεται μάθημα αγγλικών στη σχολή ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης. Έχουμε ήδη συμπεριλάβει στο ηλεκτρονικό εγχειρίδιο μας ορολογία στην αγγλική γλώσσα που σχετίζεται με το αντικείμενο μας άρα καλύπτουμε τις ανάγκες των αγγλικών που μπορεί να χρειαστεί ένας ναυαγοσώστης. Επίσης, η διδασκαλία της γλώσσας θα αυξήσει κι άλλο το κόστος της όλης εκπαίδευσης, χωρίς λόγο. Παράγραφος 4, «…και είναι κάτοχοι άδειας χειριστή ταχυπλόου σκάφους σε ισχύ»: Η υποχρέωση ενός υποψηφίου ναυαγοσώστη να έχει άδεια χειριστή ταχυπλόου για να συμμετέχει στη σχολή, περιορίζει στο ελάχιστο την συμμετοχή για την απόκτηση πτυχίου ναυαγοσώστη και κατ’ επέκταση απόκτηση άδειας ναυαγοσώστη για την παραλία. Από το 2000 με την έκδοση του ΠΔ 31 μέχρι σήμερα, η μεγαλύτερη συμμετοχή σε εξετάσεις της λιμενικής αρχής για την απόκτηση της άδειας ναυαγοσώστη παρουσιάστηκε από τη στιγμή που αποσυνδέθηκαν οι εξετάσεις από την υποχρεωτική άδεια χειριστή ως δικαιολογητικό για τη συμμετοχή σε αυτές. Να θυμίσουμε ότι ζούμε σε δύσκολες οικονομικά εποχές που σημαίνει ότι αν κάποιος πρέπει να πληρώσει για την άδεια χειριστή πριν πετύχει στις εξετάσεις, μπαίνει σε ένα αβέβαιο κόστος και προτιμά να το αποφύγει. Αντιθέτως, όταν έχει πετύχει στις εξετάσεις και έχει προοπτικές πλέον για να εργαστεί, ξεκινάει τη διαδικασία απόκτησης άδειας χειριστή ταχυπλόου, γνωρίζοντας ότι θα αποσβέσει το κόστος. Για τους λόγους αυτούς και για να μην βρεθούμε σε μια τεράστια έλλειψη ναυαγοσωστών στις ελληνικές παραλίες με συνέπεια την αύξηση των πνιγμών και κατ΄ επέκτασιν τη δυσφήμηση του τουριστικού μας προϊόντος, προτείνουμε την απόσυρση της άδειας χειριστή ταχυπλόου ως προαπαιτούμενο για τη σχολή και για την άδεια ναυαγοσώστη. Όσον αφορά στην εκπαίδευση του χειριστή στη χρήση του ατομικού μοτοποδηλάτου στη διάσωση κινδυνεύοντος, θα πρέπει να γίνεται ξεχωριστά ως άλλο πιστοποιητικό χωρίς να συνδέεται με την άδεια ναυαγοσώστη.