• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτριος Ιωνάς' | 20 Φεβρουαρίου 2020, 19:54

    ΚΡΙΤΙΚΗ Άρθρο 1 . Συντονιστής – επόπτης ναυαγοσωστών: Ο κάτοχος άδειας ναυαγοσώστη σε ισχύ επί τρία τουλάχιστον (03) έτη, που εποπτεύει και συντονίζει επιτοπίως τους ναυαγοσώστες. ------------------------------------------------ Ο κάτοχος αδείας ναυαγοσώστη σε ισχύ επί τρία τουλάχιστον έτη κι ο οποίος έχει απασχοληθεί ως ναυαγοσώστης σε πολυσύχναστη παραλία για τουλάχιστον 3 έτη. Ως αποδεικτικά στοιχεία : α) βεβαίωση εργοδότη / ων β) ένσημα ΙΚΑ 4 μηνών πρόσληψης ανά έτος, σύνολα 4X25X3=300 αν πρόκειται για εργαζόμενο ή Τιμολόγια Παροχής Υπηρεσιών / αυτασφάλιση αν πρόκειται για αυτοαπασχολούμενο. Μικτή κατάσταση (ένσημα / ΤΠΥ) δεκτή. Άρθρο 2 , 4. Διαθέτω την αριθ. ……..…δήλωση έναρξης εργασιών, η οποία μου έχει χορηγηθεί από τη Δ.Ο.Υ. ……………………». ---------------------------------------------------- Δεν υπάρχει στη ΔΟΥ έναρξη εργασιών σχολής ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης σε ΚΑΔ. Καλό είναι να ορίσετε πιο συγκεκριμένα τα ΚΑΔ που απαιτούνται, αριθμητικά ή περιφραστικά Άρθρο 2: «Επαγγελματικό, μηχανοκίνητο, πνευστό, μικρό ταχύπλοο σκάφος, ολικού μήκους τουλάχιστον πέντε (5) μέτρων, ιπποδύναμης τουλάχιστον εκατό (100) ίππων, με εφεδρική μηχανή, εγγεγραμμένο αποκλειστικά σε Βιβλίο Εγγραφής Μικρών Σκαφών, χρώματος εξωτερικά πορτοκαλί, εφοδιασμένο με τα προβλεπόμενα, για την κατηγορία του, εφόδια, το οποίο δεν χρησιμοποιείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περίπτωση ζ) της παραγράφου 1 του άρθρου 7. » -------------------------------------- Εφόσον η σχολή ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης δεν είναι σχολή ταχυπλόων σε τι απαιτείται το ταχύπλοο 5 μέτρων με τους 100 ίππους ή το θαλάσσιο μοτοποδήλατο για την ίδρυση σχολής; Ένας μαθητής σχολής ταχυπλόων λαμβάνει ένα πιστοποιητικό ικανότητας οδήγησης και κάνει μάθημα σε σκάφος με μηχανή 40,60,70 ίππων. Εδώ σε αυτό το άρθρο τι πραγματικό νόημα έχει το σκάφος της σχολής να δοαθέτει την ίδια ιπποδύναμη και χαρακτηριστικά (5μ) με αυτό των ναυαγοσωστικών καλύψεων στα οποία απαγορεύεται δε να συμμετάσχει; Δεν είναι υπερφίαλο; Είναι σαν να λέμε πως ένας χειριστής μια σχολής ταχυπλόων δεν μπορεί να οδηγήσει κανένα άλλο σκάφος παρά μόνο όμοιο κι ανάλογο με το σκάφος της σχολής ταχυπλόων. Πιστεύω πως αυτό το σκάφος δεν χρειάζεται στις σχολές ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης σε τίποτα άλλο παρά σε υπερφίαλα έξοδα παγίων στοιχείων που απλά περιορίζουν τον αριθμό ασκούντων το επιτήδευμα, καθόσον η σχολή ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης δεν έχει τίποτα να διδάξει σε ένα μαθητευόμενο σχετικά με ένα ταχύπλοο 5μ με 100 ίππους μηχανή. Αντιθέτως μπορεί να γίνει κι αιτία ατυχήματος χωρίς ουσιαστικό λόγο εφόσον ο διευθυντής της σχολής κι όποιος άλλος εκπαιδευτής δεν είναι εκπαιδευτής ταχυπλόων ή θαλασσίων μοτοποδηλάτων. Σημείωση: κι ενώ στην ίδρυση της σχολής απαιτούνται ταχύπλοο 100 ίππων και θαλάσσιο μοτοποδήλατο 80 ίππων πουθενά δεν γίνεται λόγος στο νομομοσχέδιο για απαίτηση άδειας ταχυπλόου εκ μέρους του διευθυντή της σχολής. Θα πρέπει όμως να απαιτείται μόνο για λόγους διδακτικούς δηλαδή να μπορεί να εξηγεί στους μαθητές τις προβλεπόμενες διατάξεις για χειρισμό ταχυπλόων πλησίον λουομένων Άρθρο 2 «ιζ) Τουλάχιστον ένα (01) επαγγελματικό ατομικό σκάφος – θαλάσσιο μοτοποδήλατο, ολικού μήκους τουλάχιστον δύο μέτρων και εβδομήντα πέντε (2,75) εκατοστών, εγγεγραμμένο αποκλειστικά σε Βιβλίο Εγγραφής Μικρών Σκαφών, ιπποδύναμης τουλάχιστον ογδόντα (80) ίππων, τουλάχιστον δυο (2) θέσεων, χρώματος εξωτερικά πορτοκαλί, με τα προβλεπόμενα, για την κατηγορία του, εφόδια, το οποίο δεν χρησιμοποιείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υποπερίπτωση 1) της περίπτωσης στ) της παραγράφου 1 του άρθρου 7.» -------------------------------------------------- Όπως κι ανωτέρω με το ταχύπλοο των 5 μέτρων θεωρώ την ύπαρξη τζετ-σκι / θαλασσίου μοτοποδηλάτου υπερφίαλη καθόσον την διδασκαλία χρήσης του την έχουν οι σχολές ταχυπλόων σκαφών. Τί θα διδάξουν οι σχολές με τα θαλάσσια μοτοποδήλατα άραγε; Την πρόσδεση του συρόμενου φορείου στο μοτοποδήλατο; Όπως ανάφερα και πριν: Αντιθέτως μπορεί να γίνει κι αιτία ατυχήματος χωρίς ουσιαστικό λόγο εφόσον ο διευθυντής της σχολής κι όποιος άλλος εκπαιδευτής δεν είναι εκπαιδευτής ταχυπλόων ή θαλασσίων μοτοποδηλάτων. ΕΠιπλέον δεν επειδή για κανέναν από τους ανωτέρω δεν απαιτείται να έχουν στην κατοχή τους άδεια ταχυπλόου στο παρόνο νομοσχέδιο, γεγονός απαράδεκτο. Καμία αντίρρηση για την σωστική λέμβο εφόσον δεν εμπίπτει στην σχολή ταχυπλόων σκαφών κι άρα δεν απαιτεί ιδιαίτερες ικανότητες χρήσης, τόσο από τους εκπαιδευτές της σχολής όσο και από τους μαθητευόμενους που μπορεί να μην διαθέτουν άδεια χειριστή ταχυπλόου σκάφους κατά την εγγραφή τους στην σχολή. Άρθρο 2: «12. Ο κάτοχος άδειας ίδρυσης και λειτουργίας σχολής ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης ή βεβαίωσης συνδρομής νομίμων προϋποθέσεων για την Ίδρυση και Λειτουργία Σχολής Ναυαγοσωστικής Εκπαίδευσης μπορεί να δραστηριοποιείται στις περιοχές αρμοδιότητας όλων των Λιμενικών Αρχών της χώρας, υπό τον όρο τήρησης των προϋποθέσεων του παρόντος Διατάγματος.» ------------------------------------------------------------------ Σε ποιο τομέα μπορεί να δραστηριοποιείται; Σε καλύψεις ή σε εκπαίδευση; Σε καλύψεις Οκ εφόσον υπάρχει επιτόπιος έλεγχος λιμενικής αρχής, αλλά πώς θα δραστηριοποιείται στην εκπαίδευση όταν το Π.Δ. ορίζει πως μια σχολή πρέπει να έχει κτίριο συγκεκριμένου εμβαδού; Δεν είναι δυνατόν οι προϋποθέσεις της σχολής (πυρασφάλεια-τ.μ. κυρίων χώρων -ιατρός) να συνοδεύουν την όποια σχολή ανά την επικράτεια. Άρα περιμένω να διευκρινιστεί αυτό ως προς ποιο τομέα μπορεί να δραστηριοποιείται μια σχολή ανά την επικράτεια. Ειδάλλως αυτό που θα περιμένουν είναι κάθε σχολή να διανέμει πιστοποιητικά με επιτόπια «σεμινάρια» σε άλλους χώρους πλην τους χώρους της σχολής. ΘΥΜΙΖΩ ξανά την βεβαίωση ΠΥΡΑΣΦΑΛΕΙΑΣ. Άρθρο 4.1 «5). Η διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας γίνεται από κάτοχο πιστοποιητικού γλωσσομάθειας επιπέδου ΙΙ στην αγγλική, του ν. 2740/1999 (Α’ 186), όπως ισχύει ή ισότιμου πιστοποιητικού, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. … και από ιατρό, εκπαιδευτή πρώτων βοηθειών, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις» --------------------------------------------------- Δεδομένου ότι στο παρελθόν ελάχιστες σχολές έκαναν χρήση ιατρού ή καθηγητού αγγλικής για την εκπαίδευση Α Βοηθειών ή γλωσσομάθειας, και δεδομένου του ότι οι σχολές αιτούνται νομικά την άδεια σας να δραστηριοποιούνται ανά την επικράτεια, καλό είναι οι απόφοιτοι των σχολών ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης, να είναι τουλάχιστον εφοδιασμένοι τόσο από με δίπλωμα της σχολής, όσο κι από υπεύθυνη δήλωση ιατρού σχολής ή του ΕΚΑΒ ή άλλης δημόσιας αρμόδιας κατ’ εσάς υπηρεσίας ότι διδάχθηκαν τις θεματικές ενότητες που αφορούν τις πρώτες βοήθειες. Άλλωστε στην ανανέωση της άδειας ναυαγοσώστη, άρθρο 5 ζητείτε: «Επικαιροποιημένο (εντός εξαμήνου) πιστοποιητικό γνώσεων παροχής πρώτων βοηθειών και χρήσης Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.» . Ποιος λοιπόν θα παρέχει το πιστοποιητικό αυτό; Ο διευθυντής σχολής , ο ιατρός που απασχολείται ή συνεργάζεται με αυτήν ή κάποιος άλλος φορέας όπως το ΕΚΑΒ; Ζήτημα επίσης είναι εδώ το ότι αρκετά τέτοια πιστοποιητικά έχουν διάρκεια 2 ή 3 έτη ενώ η άδεια ναυαγοσώστη 4. Προσωπικά πιστεύω ότι οι Α βοήθειες δεν απαιτούν ιατρό για την διδασκαλίας τους. Αν όμως ορίζετε ιατρό για τις σχολές τότε η βεβαίωση Α βοηθειών θα πρέπει να συνυπογράφεται από τον διευθυντή της σχολής αλλά κι από τον ιατρό ή να δίδεται η δυνατότητα προσκόμισης βεβαίωσης Α βοηθειών από φορέα όπως το ΕΚΑΒ. Άρθρο 5, 2α1 «1) Πιστοποιητικό σπουδών από νομίμως λειτουργούσα σχολή ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης ….» ------------------------------------------------------------------ Όπως ανάφερα και στο σχόλιο του άρθρου 5 «υπεύθυνη δήλωση ιατρού για την διδασκαλία των Α Βοηθειών» εκ μέρους του. Ειδάλλως η διάταξη για τον ιατρό δεν έχει κανένα ουσιαστικό νόημα. Ειδάλλως μαζί με το πιστοποιητικό σπουδών εναλλακτικά να απαιτείται βεβαίωση Α βοηθειών – χρήσης ανίδωτή από το ΕΚΑΒ Άρθρο 5 «Η πρακτική εξέταση και οι αθλητικές δοκιμασίες διενεργούνται, χωρίς να επιτρέπεται η είσοδος σε άτομα που δεν έχουν σχέση με τις εξετάσεις, σε θαλάσσιο χώρο ή και τεχνητό κολυμβητήριο (πισίνα), που έχουν προκαθορισθεί, κατά τις ορισμένες ημερομηνίες και ώρες και τα αποτελέσματα αυτών καταγράφονται στο φύλλο εξέτασης της παραγράφου 4.» ------------------------------------------ Σε όλους τους αθλητικούς αγώνες επιτρέπεται η προσέλευση κοινού. Γιατί απαγορεύονται εδώ; Ακόμη κι αν πρόθεσή σας είναι η απαγόρευση, πώς άραγε θα απαγορευθεί η «είσοδος» του κοινού σε ένα «θαλάσσιο χώρο» αφού εκεί λέτε οπωσδήποτε θα πρέπει να γίνεται η «έρευνα βυθού, εκτίμηση ρευμάτων και ανέμων»; Άκαιρη μυστικοπαθής διάταξη. Άρθρο 7 «5) Σωστικός σωλήνας, σύμφωνα με το Παράρτημα «Ε» (Ο εφοδιασμός με σωστικό σωλήνα είναι προαιρετικός).» ----------------------------------------- Είναι προαιρετικός εφόσον διατίθεται ναυαγοσωστικό σωσίβιο. Άρθρο 7, ζ «ζ) Εφόσον υποχρεούνται να προσλαμβάνουν και έναν (1) συντονιστή – επόπτη ναυαγοσωστών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περίπτωση α), διαθέτουν ένα επαγγελματικό, μηχανοκίνητο, πνευστό, μικρό ταχύπλοο σκάφος, ολικού μήκους τουλάχιστον πέντε (5) μέτρων, ιπποδύναμης τουλάχιστον εκατό (100) ίππων, εγγεγραμμένο αποκλειστικά σε Βιβλίο…» […] «2. Οι Δήμοι οφείλουν, επιπλέον, κατά τους μήνες και τις ώρες της περίπτωσης α) της παραγράφου 1, να διαθέτουν για τη γεωγραφική περιοχή δικαιοδοσίας τους, εφόσον σε αυτή υφίστανται λουτρικές εγκαταστάσεις (κατά την έννοια της παραγράφου 1 του άρθρου 1), ανεξαρτήτως των φορέων διαχείρισής τους, επαγγελματικό, μηχανοκίνητο, πνευστό, μικρό ταχύπλοο σκάφος, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην περίπτωση ζ) της παραγράφου 1 .» ------------------------------------------------------- Ίσως το πιο άκαιρο άρθρο δεδομένου ότι ένα σκάφος 5μ με 100 ίππους μηχανής θα έχει προβλήματα πόντισης ή ελλιμενισμού στις ανά την επικράτεια παραλίες. Ένα τέτοιο σκάφος σε μεγάλη θαλασσοταραχή, αν δεν υπάρχει λιμένας, δεδομένου του βάρους θα έχει εξαιρετική δυσκολία να ποντιστεί στη θάλασσα δε θα προσφέρει τίποτα. Άγνωστο επίσης γιατί ζητούνται 100 ίπποι μηχανή. Άλλοι στο ίδιο άρθρο ζητούν να αφαιρεθεί το «πνευστό». Όμως το πνευστό με 100ίπους δεν μπορεί να συγκριθεί με πολυστερικό 100 ίππων. Καλύτερα, εφόσον προωθηθεί αυτό το εδάφιο, είναι να υπάρχει βεβαίωση κατασκευαστή για την δυνατότητα πλεύσης με τουλάχιστον 25 κόμβους αναφέροντας την σχετική ιπποδύναμη ανά περίπτωση. Δε καταλαβαίνω πάντως την απαίτηση για ύπαρξη σκάφους 5μ για τους δήμους. Π.χ. Η Κέρκυρα έχει δυτικές παραλίες κι ανατολικές με μήκη άνω των 30-40χλμ σε ευθεία και καμιά 10-20 σε πλάτος. Σε τι χρησιμεύει ένα τέτοιο σκάφος όταν προκύψει περιστατικό στην άλλη πλευρά του νησιού; Τίποτα άλλο παρά στην εκτόξευση της δαπάνης του δημοσίου έργου που αντιφάσκει με το άρθρο 1 «. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.» Ένα τέτοιο σκάφος μπορεί να απαιτηθεί στο μέλλον μόνο για συγκεκριμένες περιοχές που έχουν οριστεί ως χώροι αετοσανίδας ή ιστιοσανίδας. Επιπλέον ο εξαναγκασμός του ίδιου φορέα π.χ. Δήμου να διαθέτει ανά 200μ σωστική λέμβο είναι άκαιρος. Καλό είναι να απαιτείται λ.χ. μία σωστική & απινιδωτής ανά 2 πύργους και μοτοποδήλατο ανά 3, δεδομένου ότι το 99% των διασώσεων γίνεται στα 50-150 μ. από την ακτή με απλή χρήση σανίδας ή κολύμβησης. Επίσης τηρουμένης της ύπαρξης πολλών ειδών σωστικών λεμβών θα πρέπει να ξεκαθαριστεί το ζήτημα αυτό στα ΒΕΜΣ. Κάθε σωστικό ναυαγοσωστικής υπηρεσίας θα πρέπει να έχει δικό του τίτλο επαγγελματικής χρήσης π.χ. Σωστική Λέμβος ναυαγοσώστη τύπου Α ή Β ή Γ. Έτσι δε θα χρειάζεται κάθε αστυνομικός της λιμενικής αρχής να ψάχνει τα μέτρα και τις ιπποδυνάμεις εις την παραλία, ενώ δε θα υπάρχει και σύγχυση με τις σωστικές του ΚΛ20 οι οποίες δεν έχουν μάλιστα προφύλαξη προπέλας ενώ φέρουν και διαφορετικά προβλεπόμενα εφόδια. Επίσης δε θα υπάρχει σύγχυση με τα εκπαιδευτικά σκάφη της σχολής [με τα οποία διαφοροποιήθηκα] εφόσον στα μπλε βιβλία πλόων επιτόπιου ελέγχου λιμενικής αρχής έχει αναγραφεί το είδος του χρήσης π.χ. εκπαιδευτικό σωστικό σκάφος. Άρθρο 7 «3. Οι υπόχρεοι της παραγράφου 1 μπορούν να αναθέτουν τη ναυαγοσωστική κάλυψη λουτρικής εγκατάστασης σε νομίμως λειτουργούσα σχολή ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος.» ------------------------------------------------------------------ Γιατί απαιτείται για την κάλυψη οιοδήποτε ναυαγοσωστικών έργων ναυαγοσωστική σχολή, όταν ο υπόχρεος δημόσιο/ιδιώτης δύναται και μόνος του να προσλάβει ναυαγοσώστη και να εκτελέσει ένα έργο δίχως ο ίδιος ο υπόχρεος να είναι σχολή; Δεν είναι τουλάχιστον άδικο για να μην ειπωθεί φανερά μη οξυδερκής αυτή η διάκριση επιχειρηματικής φύσεως εντός του διατάγματος; Δηλαδή ένα ξενοδοχείο μπορεί μόνο του να προσλάβει ναυαγοσώστη αλλά δεν μπορεί να συμβληθεί με άλλες εταιρίες που προσλαμβάνουν ναυαγοσώστες αλλά δεν είναι σχολές. Άραγε το ξενοδοχείο είναι ικανότερο στη ναυαγοσωστική κάλυψη από μια εταιρία που ειδικεύεται μόνο σε καλύψεις ναυαγοσωστικής φύσης έστω κι αν δεν είναι σχολή; Σας υπενθυμίζω ότι υπάρχουν στην Ελλάδα εταιρίες που έχουν ιδρυθεί από ναυαγοσώστες ακτής. Αυτοί όμως δεν μπορούν να προσφέρουν έργα πουθενά σε πολυσύχναστες παραλίες στην Ελλάδα με τον παρόντα νόμο. Ένα ξενοδοχείο ή ένας Δήμος όμως το μπορεί κι ας έχουν φανερά περισσότερη αναρμοδιότητα / ασχετοσύνη από κάθε ναυαγοσώστη ακτής. Γιατί λοιπόν άλλες εταιρίες δεν δύνανται να προβαίνουν σε καλύψεις δεδομένου ότι τα μηχανοκίνητα μέσα της σχολής απαγορεύονται βάση του παρόντος εις την παροχή καλύψεων ακτής; Δώστε μια ΛΟΓΙΚΗ ΕΞΗΓΗΣΗ πάνω σε αυτό. Αν δεν μπορείτε θα πρέπει να κατργήσετε την διάταξη γιατί 18 χρόνια δίχως αυτό τον επιχειρηματικό αποκλεισμό τίποτα δεν πήγε στραβά σε ναυαγοσωστική κάλυψη από άλλες εταιρίες όσο αφορά τον τομέα της διάσωσης. Κάθε άλλο! Σημείωση: Καίτοι η χρήση των μηχανοκινήτων σχολής απαγορεύεται εις τις ακτές, ουδέν αναφέρεται αν επιτρέπεται σε θαλάσσιους αγώνες. Ή μήπως σφάλλω; Άρθρο 8 «2. Υποχρέωση ναυαγοσωστικής κάλυψης έχουν οι φορείς (φυσικά ή νομικά πρόσωπα) που έχουν άδεια λειτουργίας παιδικής κατασκήνωσης, εφόσον γίνεται χρήση θαλάσσιου χώρου. Ο υπόχρεος φορέας οφείλει να προσλαμβάνει τουλάχιστον έναν (01) ναυαγοσώστη.» --------------------------------------------------- Γιατί δεν υπάρχει αναφορά ανάθεσης έργου σε σχολή και γίνεται δήλωση μόνο για υποχρέωση πρόσληψης; Δε θα επιτρέπεται ο φορέας να συνάψει συμβόλαιο κάλυψης με σχολή/εταιρία; Άρθρο 9 «1. Η κατασκευή του βάθρου ναυαγοσώστη δεν είναι μόνιμη, γίνεται από κατάλληλα υλικά, κατά τρόπο, ώστε να αντέχει σε οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες και φέρει κλίμακα ανόδου, κάθισμα, ιστό σημαίας (που υπερβαίνει τα δυο μέτρα από την κορυφή του σκεπάστρου) και ξύλινο σκέπαστρο προφύλαξης από τον ήλιο. Το βάθρο είναι τουλάχιστον τέσσερα (04) τετραγωνικά μέτρα και το ύψος του υπερβαίνει τα τρία (03) μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας.» ---------------------------------------------------- Πρέπει να οριστεί το πλάτος του σκέπαστρου ώστε να μπορέσουν κάποτε να συμμορφωθούν οι ξυλουργοί με τις απαιτήσεις της ναυαγοσωστικής εργασίας. Μέχρι τη σήμερον τα σκέπαστρα ή είναι του ιδίου εμβαδού όσο και το πάτωμα ή τις περισσότερες φορές είναι μικρότερου. Συνέπεια ο ναυαγοσώστης να αναζητεί σκίαση καθόλη τη διάρκεια της βάρδιας του. Ας μπει ένα τέρμα αναγράφοντας πως το σκέπαστρο θα πρέπει να καλύπτει επιφάνεια τουλάχιστον 2Χ του εμβαδού του πατώματος για βάθρα μέχρι 6τμ και 1,5 φορές για βάθρα με μεγαλύτερο εμβαδόν δαπέδου. Άρθρο 10: «Συντονιστής… β) Ενημερώνει άμεσα τον, κατά περίπτωση, υπόχρεο, από τον οποίο έχει προσληφθεί, ώστε να εξασφαλίζεται η σωστή λειτουργία, συντήρηση και χρησιμοποίηση του απαιτούμενου εξοπλισμού.» ------------------------------------------------------------- Σε περίπτωση ανάληψης έργου από ναυαγοσωστική σχολή ο συντονιστής δε μπορεί να είναι υπάλληλός της σχολής. Ο συντονιστής θα πρέπει να προσλαμβάνεται άμεσα από τον υπόχρεο κάλυψης π.χ. από τον Δήμο ώστε να είναι αμερόληπτος εις την εργασία του. Άρθρο 11 Υπόχρεοι «Η επιτροπή αποφαίνεται λαμβάνοντας, ενδεικτικά, υπόψη τη μέση ημερήσια προσέλευση τριακοσίων (300) λουομένων τουλάχιστον,» --------------------------------------------------- Αυτή η ημερήσια προσέλευση εκπληρώνεται κάθε έτος έμπροσθεν μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων ελαχίστου αριθμού 800 κλινών. Εν τούτοις και μέχρι σήμερα ελάχιστες φορές ξενοδοχειακή μονάδα - ιδιώτης κρίθηκε υπόχρεος ναυαγοσωστικής κάλυψης. Πρέπει να αλλάξει. Με το να φορτώνονται όλες οι υποχρεώσεις στο δημόσιο πετύχαμε να μένουν παραλίες χωρίς ναυαγοσώστη ή με το δημόσιο υπερβολικά φορτωμένο. Άρθρο 12. «Άδειες ίδρυσης και λειτουργίας σχολών ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης που έχουν εκδοθεί από τις Λιμενικές Αρχές, σύμφωνα με τις προϊσχύουσες διατάξεις, εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι την ημερομηνία λήξης τους και πρέπει να πληρούν τις προϋποθέσεις του παρόντος Διατάγματος, εντός δύο (2) μηνών από την ημερομηνία δημοσίευσής του. Μετά την ημερομηνία λήξης της ισχύος των ανωτέρω αδειών και εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις του παρόντος» --------------------------------------- Φανερή ασάφεια και κακή χρήση της ελληνικής. Τι σημαίνει «εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι την ημερομηνία λήξης τους και πρέπει να πληρούν τις προϋποθέσεις του παρόντος Διατάγματος, εντός δύο (2) μηνών από την ημερομηνία δημοσίευσής του». Είτε ισχύουν μέχρι την λήξη τους ανεξαρτήτων του νέου διατάγματος είτε δεν ισχύουν 2 μήνες μετά το διάταγμα. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣΘΗΚΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΘΗΚΗ άρθρου ανάλογου της σχολής υποψηφίων χειριστών ταχυπλόων σκαφών --------------------------- Κάθε βεβαίωση της σχολής ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης υποψήφιων χειριστών ταχυπλόων σκαφών. …οφείλει να συνοδεύεται από φωτοαντίγραφα των νόμιμων παραστατικών καταβολής διδάκτρων, που έχουν εκδοθεί από εγκεκριμένη σχολή ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης υποψήφιων χειριστών ταχυπλόων σκαφών, ο διευθυντής ιδιοκτήτης της οποίας υπογράφει και σφραγίζει, με την σφραγίδα της σχολής, την παραπάνω βεβαίωση και τα φωτοαντίγραφα των παραστατικών. Σε περίπτωση νομικού προσώπου, η βεβαίωση και τα φωτοαντίγραφα των παραστατικών καταβολής διδάκτρων υπογράφονται από το νόμιμο εκπρόσωπο. Για την αναγραφή στα παραστατικά καταβολής διδάκτρων της ωριαίας αποζημίωσης, λαμβάνονται υπόψη τα οριζόμενα στην παράγραφο 8 του άρθρου 8 του παρόντος. […] ….Ο κατάλογος με τις ωριαίες αποζημιώσεις (σταθερού ποσού σε ευρώ) για τη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση, για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, διαμορφώνεται ελεύθερα από τον κάτοχο της βεβαίωσης ίδρυσης και λειτουργίας ναυαγοσωστικής σχολής εκπαίδευσης υποψήφιων χειριστών ταχυπλόων σκαφών. Ο κατάλογος αυτός, που υποχρεωτικά θα ισχύει για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, θεωρημένος από την αρμόδια Λιμενική Αρχή, αναρτάται εντός καλαίσθητου πλαισίου στο καταφανέστερο σημείο της κτιριακής εγκατάστασης και του εκπαιδευτικού σκάφους για την ενημέρωση των εκπαιδευόμενων. Συμπληρώσεις – Μη πολυσύχναστες παραλίες ------------------------------------------ Το παρόν όπως και τα προηγούμενα νομοσχέδια της λιμενικής αρχής δεν αναφέρουν τίποτα για τις λοιπές μη πολυσύχναστες παραλίες. Καιρός όμως να αρχίσουν να ορίζουν ή τουλάχιστον να περιγράφουν τι επιτρέπεται κι τι όχι. Επί παραδείγματι εταιρίες που δεν είναι σχολές μπορούν να αναλαμβάνουν την ναυαγοσωστική κάλυψη παραλιών που δεν είναι πολυσύχναστες; Επίσης ο εργαζόμενος επ’ αμοιβή ως ναυαγοσώστης ακτής σε μη πολυσύχναστη παραλία οφείλει να έχει άδεια ναυαγοσώστη. Ο εθελοντής ναυαγοσώστης τι απαιτήσεις θα πρέπει να πληροί; Αδείας ή απλά βεβαίωση σχολής; Παραλήψεις -------------- Σε όλο το παρόν νομοσχέδιο γίνεται λόγος για προσλήψεις ναυαγοσωστών και για καλύψεις αγώνων ή δήμων από σχολές. Δεν υπάρχει όμως καμία διευκρίνηση για αυτοαπασχολούμενους ναυαγοσώστες που θα επιθυμούσαν να εργαστούν αυτόνομα από τις σχολές, ως επαγγελματίες με Τιμολόγια Παροχής Υπηρεσιών ή ως υπάλληλοι με μπλοκάκια. Έτσι λ.χ. αν ένας αυτοαπασχολούμενος παρέχει υπηρεσίες σε δήμο θα πρέπει να είναι υπεύθυνος για την ποιότητα του πύργου ή για την ύπαρξη όλων των μηχανική των μέσω ή θα είναι ο Δήμος ο υπόχρεος; Το αφήνω σε σας. Καλή σας επιτυχία αν και το παρόν νομοσχέδιο είναι αρκετά πολυδαίδαλο ως προς την λειτουργία, τους εξοπλισμούς και τις εξετάσεις και δε γνωρίζω αν θα φέρει αποτέλεσμα. Το τελευταίο νομοσχέδιο εκτόξευσε τα κόστη του δημοσίου, αυτή είναι η ανεπίσημη άποψη του Δήμου της Κέρκυρας με συνέπεια τα τελευταία 2 χρόνια να παγώσουν οι καλύψεις του Δήμου. Τίποτα καλό δε φαίνεται στον ορίζονται γιατί και το παρόν έχει αυξημένα έξοδα και μονοπωλεί τα έργα στις σχολές. Στην Κέρκυρα υπήρχαν καλύψεις από το 2000-2013 περίπου. Μετά όλα κατέρρευσαν. Το 16-17, δύο τοπικές εταιρίες χωρίς ιδιότητας σχολής κάλυψαν 1-2 πολυσύχναστες παραλίες ενώ οι σχολές του π.δ.31/ 18, τόσο το 18 όσο και το 19 δεν προσέφεραν τίποτα στο νησί μας.. Ειλικρινά αμφιβάλλω αν θα υπάρξει μέλλον με όλη αυτή τη νοοτροπία. Ποιά σχολή θα κουβαληθεί στην Κέρκυρα με 10 ναυαγοσώστες, θα τους προσφέρει διαμονή και διατροφή και θα περιμένει να πληρωθεί από το δημόσιο το επόμενο έτος όταν 10 άτομα θα έχουν ασφαλιστικές και μισθολογικές απαιτήσεις ενώ παράλληλα το δημόσιο θα απαιτεί ΦΠΑ που σε έργα 500.000€ = 120.000€; Ίσως θα πρέπει ως Υπουργείο να πάψετε να ακούτε μόνο όλους εμάς στην Ελλάδα και να κάνετε κάποια αναζήτηση για το καθεστώς σε Αγγλία, Αμερική, Αυστραλία, τόσο όσο αφορά την εκπαίδευση, όσο και τα έργα, και μέσα από κει να καθορίσετε τα νομοσχέδια του 22 ή το 24. Αυτό όμως προϋποθέτει 1 και μόνο πράγμα: Να καθορίσετε μια δική ας δημόσια επιτροπή να ασχοληθεί ουσιαστικά με το ζήτημα, πριν ακούσει τις ελληνικές αντι-προτάσεις.