• Σχόλιο του χρήστη 'Αλέξανδρος Γκοσιμέ' | 21 Φεβρουαρίου 2020, 10:58

    Κύριοι του Υπουργείου Ναυτιλίας κ του ΛΣ, Είμαι Έλληνας Ναυαγοσώστης Ακτής (οχι ιδιοκτήτης σχολής  ή εργολάβος), έχω εργαστεί 4 χρόνια στην Ελλάδα.  Η πατρίδα μου με  έδιωξε και πλέον εργάζομαι στην RNLI (Royal National Lifeboat Institution) ως Ναυαγοσώστης (βαθμός 3), εδώ κ 6 χρόνια ,στο Newquay, Αγγλίας,  σε συνθήκες ωκεανού. Επίσης είμαι πιστοποιημένος οδηγός διασωστικού τζετ σκι (Rescue Water Craft), πλήρωμα  σε σκάϕος IRB (Inshore Rescue Boat) και First Responder Α' Βοηθειών, από την RNLI και την SLS GB. Παραθέτω παρακάτω τα λάθη του πρόσϕατου ΠΔ, σε σύγκριση με τις επιτυχημένες κ δοκιμασμένες επι ετών μεθόδους που εϕαρμόζονται εδω, αλλά κ σε χώρες με τα ίδια μοντέλα εκπαίδευσης (πχ Αυστραλία,  Νεα Ζηλανδία, Ν Αϕρική κοκ): 1. Φαρμακείο -ενδοϕλέβια ενέση κορτιζόνης δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί απο ναυαγοσώστη. Είναι ιατρική πράξη, δικαίωμα που ούτε απόϕοιτοι διετούς ΙΕΚ Βοηθών Νοσηλευτών , δεν έχουν καταϕέρει. Καμία ναυαγοσωστική σχολή δεν μπορεί να διδάξει αυτό το αντικείμενο. Ποιός σας  συμβούλεψε και το απαιτείται εγκληματικά-ηδη- εδώ κ 20 χρόνια ,απο το προηγούμενο ΠΔ23/2000; - ενέσεις ατροπίνης, αδρεναλίνης. Αυτό μπορεί να αποβεί μοιραίο για το θύμα, εξαίρεση αν το θύμα έχει δική του, συνταγογραϕημένη ένεση αδρεναλίνης. Ο ναυαγοσώστης  είναι χρήσιμο κ απλό να διδάσκεται πως να κανει την ένεση αδρεναλίνης σε περίπτωση αλλεργικού σοκ, αλλά μόνο βοηθώντας το θύμα με την δική του συνταγογραφημένη ένεση ( το οποίο ελαττώνει τυχών επιπλοκές λόγω ιατρικού ιστορικού). - θετική η εισαγωγή του τουρνικιέ, της συσκευής αναρρόϕησης εκκρίσεων κ του βρογχοδιασταλτικού διαλύματος. Το όποιο πχ Salbutamol, μπορεί να χορηγηθεί κ στην άνω περίπτωση αναϕυλακτικού σοκ, αντί των ενέσιμων - καταργήστε τα στηθοσκόπια, οξύμετρα, μανόμετρα, εύρεση σφυγμού. Περιπλέκουν την ταχύτητα σε βοήθεια κ εϕαρμόστε την Μέθοδο Γλασκώβης. Όλα αυτά υπονομεύουν την ταχύτητα αντιμετώπισης ενός περιστατικού. Ο ναυαγοσωστικός πύργος δεν είναι Εξωτερικό Ιατρείο Νοσοκομείου. - υποχρεωτική παρουσία  Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή σε ΚΑΘΕ παραλία ή έστω άμεσα γειτνιάζουσες παραλίες. Αναβάθμιση στην εκπαίδευση Α Βοηθειών ώστε να συμβαδίζει με τα άνωθι 2. Αθλητικές εξετάσεις - Ναυαγοσωστικές σανίδες Rescue Boards - Πιστοποιήσεις Οι αθλητικές δοκιμασίες είναι 400μ κολύμβησης σε 10 λεπτά. Είμαστε οι πιο αργοί ναυαγοσώστες. Όλες οι προηγμένες ναυαγοσωστικά χώρες , απαιτούν τα 400μ σε 8 λεπτά. Τα 10λεπτά στα 400 μέτρα, είναι αργός χρόνος για ένα επείγον περιστατικό. Επίσης εφαρμόστε εξετάσεις στην θάλασσα, σε σενάριο διάσωσης με κολύμβηση (χρήση rescue tube) και χρήση σανίδας διάσωσης - rescue boards. Εξοπλίστε παραλίες (όπου απαιτείται ) με ναυαγοσωστικές σανίδες. Επίσης εφάνταστες λύσεις όπως κανό , sup, σανίδες windsurf δεν είναι μέσα διάσωσης. Μην συνδέετε την Ναυαγοσωστική με ΤΕΦΑΑ ή Καταδύσεις. Οι απόφοιτοι τους δεν είναι εν γένει ναυαγοσώστες. 3. Όρια Ηλικίας Επιτέλους καταλάβατε το σφάλμα 20 ετών (του ορίου ηλικίας στα 45ετη), .έχοντας όμως ήδη οδηγήσει στην ανεργία πολλούς συναδέλφους. Το όριο συνταξιοδότησης όμως είναι τα 65. Άρα θα πρέπει να αλλάξετε κ πάλι το όριο ηλικίας ειδάλλως θα συνεχίσουν μεμονωμένοι συνάδελφοι να ενημερώνουν τα αντίστοιχα υπουργεία, τον Συνήγορο του Πολίτη κ αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για αυτή την Ρατσιστική διάκριση. βλ Νόμος 3304/2005 - ΦΕΚ: 16/Α ( 27/01/2005) που ορίζει την Εϕαρμογή της αρχής της ίσης μεταχείρισης ανεξαρτήτως ϕυλετικής ή εθνοτικής, καταγωγής, θρησκευτικών ή άλλων πεποιθήσεων, αναπηρίας, ηλικίας ή γενετήσιου προσανατολισμού. Πλέον αυτού αποφασίσατε τη 2ετη εξέταση για ηλικίες 45-55 ετών κ ετήσια εξέταση για ηλικίες 55-60 ετών, το οποίο είναι υπερβολικό κ δημιουργεί πρόσθετη ταλαιπωρία. Γνωρίζετε ότι τα παραπάνω δεν ισχύουν για σειρά επαγγελματιών πχ οδηγούς ταξί, λεωφορείων αλλά κ ερασιτέχνες. Πχ ερασιτέχνης οδηγός 75 ετων οδηγεί χωρίς επιπλέον εξετάσεις ενώ ο ναυαγοσώστης δεν μπορεί να δουλέψει μετά τα 60 έτη. Έχω παραδείγματα συναδέλφων πχ 60 ετων που κολυμπούν τα 400μ, κάτω από 6 λεπτά , ταχύτερα από νεότερους τους. Αυτό που θα έπρεπε να σκεφτείται είναι η τακτική εξέταση σε αθλητικές δοκιμασίες κ ενημέρωση σε ιατρικές γνώσεις πχ ανα 2ετία, οπως γινεται στο εξωτερικό, ανεξαρτήτου ηλικίας. Επίσης, τι σκοπεύετε να κάνετε για τους Έλληνες ναυαγοσώστες 45 ετών που έληξε η άδειά τους, λόγω σφάλματος της Υπηρεσίας σας; 4. Χρήση διασωστικού τζετ σκι, Rescue Water Craft, RWC Όπως ανέφερα είμαι πιστοποιημένος οδηγός RWC. Κακώς συνδέεται την άδεια ταχυπλόου με την ικανότητα στην χρήση ενός Rwc. Η εκπαίδευση στο Rwc, εδώ, διαρκεί εντατικά περίπου 6 μέρες. Θεωρία κ πρακτικό χειρισμό σε διάφορες συνθήκες (κυματισμό, γεωγραφία παραλίας), γρήγορη ανέλκυση- καθέλκυση, διάσωση σε θύμα με αισθήσεις ή χωρίς αισθήσεις, έχοντας ή μη 2ο ναυαγοσώστη στο πίσω στρώμα- έλκυθρο, αντιμετώπιση βλάβης κλπ Επίσης στο τέλος της εκπαίδευσης δίνουμε εξετάσεις κ αναλόγως εμπειρίας , οδηγούμε κ σε αντίστοιχες συνθήκες σε βάθος χρόνου . Δηλ οι πιο έμπειροι/ αρχαιότεροι οδηγοί καλούνται σε δυσκολότερες συνθήκες. Τα τζετ σκι καλύπτουν μεγαλύτερους τομείς ευθύνης πχ 1 τζετ σκι ανά 2-3 παραλίες κ την ενδιάμεση ακτογραμμή. Δεν απαιτείται σε κάθε παραλία αλλά αναλόγως συνθηκών, γεωγραφίας, πολυκοσμίας κ άλλον παραγόντων. Σχετικά με κάποια λανθασμένα σχόλια που διάβασα, να επισημαίνω ότι το διασωστικο τζετ σκι μπορεί να επιχειρήσει κ με ισχυρούς ανέμους πχ 7-8 μποφώρ, αλλά κ εντός μεγάλου κυματισμού, πάντα βέβαια αναλόγως ικανοτήτων του οδηγού. Ναυαγοσώστες χρησιμοποιούν τζετ σκι σε πολλές χώρες παγκοσμίως. Βέβαια εδώ μπαίνει το κύριο ερώτημα: Ποιά σχολή διαθέτει έμπειρους εκπαιδευτές οδηγών διασωστικού τζετ σκι, κ όχι απλά κατόχους τζετ σκι! Σας αναφέρω κάποιες παραμέτρους εν τάχει , που πρέπει να λάβεται υπόψιν προς αποφυγή ατυχημάτων αλλά κ μέγιστης αποτελεσματικότητας του μέσου, αν κ όπου απαιτείται. 5. Διάρκεια σεζόν. Στο προηγούμενο ΠΔ (23/2000), η ναυαγοσωστική σεζόν ήταν 3μηνη. Με το νέο ΠΔ, πήγε στους 4 μήνες. Σε όλα τα κανάλια, η χώρα μας προβάλλει τον τριπλασιασμό του τουρισμου απο πχ το 2000. Πως επιτρέπεται η σεζόν να είναι 4μηνη σε πολυσύχναστες παραλίες πχ της Ρόδου, Κέρκυρας, Σαντορίνης, Μυκόνου, Αθήνας, Χαλκιδικής, Κεϕαλλονιάς, Ζακύνθου κοκ την στιγμή που η τουριστική σεζόν αγγίζει τους 7 μήνες; 6. Καταγραφή- Στατιστικά Προχωρήστε στην ενιαία έκδοση κάποιας Φόρμας Καταγραφής Περιστατικών για κάθε πύργο, ώστε να μπορέσετε να βγάζετε κάποια έγκυρα συμπεράσματα ανά σεζόν κ ανά παραλία. Ώστε η Υπηρεσία σας να αναπροσαρμόζει εγκαίρως όποιες αλλαγές αφορούν την καλύτερη αποτελεσματικότητα του έργου μας. Πχ εδώ χρησιμοποιούμε - φόρμες καταγραφής Α Βοηθειών, οι οποίες εναρμονίζονται με αυτές του Εκαβ, σε περίπτωση κλήσης του ή όχι. Αυτό διασφαλίζει κ τον ναυαγοσώστη - φόρμες καταγραφής επισκεψιμότητας, συνόλου περιστατικών ή ενεργειών Κλπ Τα οποία θα συλλέγετε κ αναλύετε, στο τέλος της σεζόν. Αναθεωρήσεις κ αλλαγές γίνονται συνεχώς , όχι κάθε 20 χρόνια. Με αυτό τον τρόπο, η Υπηρεσία σας θα έχει πλήρη εικόνα κ δεν θα πληροφορείται , πιθανόν λανθασμένα , από εργολάβους κοκ. Εργολάβοι που πιθανόν λόγω ιδίων συμφερόντων να εμπλέκονται, ανεπιτυχώς. Περάστε τον έλεγχο στις Δημοτικές αρχές σε συνεργασία με τα τοπικά Λιμεναρχεία κλπ τοπικές αρχές. 7. Εργασιακό πλαίσιο Διαφυλάξτε τον ρόλο -έργο των Ναυαγοσωστών, από εργοδότες που διαφημίζουν αγγελίες κ αναγκάζουν συναδέλφους να εκτελούν παράλληλα χρέη σε μπαρ, θαλάσσια σπορ ή να τακτοποιούν ομπρέλες κ ξαπλώστρες, εν ώρα βάρδιας Επίσης δεν ειναι ανθρώπινο, συνάδελφοι να εργάζονται ολόκληρο καλοκαίρι δίχως ρεπό, κ χωρίς αμοιβή της υπερεργασίας τους. 8. Πρόληψη - Ενημέρωση # Διάσωση Ενεργοποιήστε την Υπηρεσία σας κ όλα τα διαθέσιμα μέσα που έχετε ώστε η πρόληψη να είναι πιο αποτελεσματική κ η διάσωση να είναι το τελευταίο μέσον Οι παραπάνω διατυπώσεις δεν αποτελούν προσωπική άποψη αλλά τεκμηριωμένες πρακτικές που εϕαρμόζονται για σειρά ετών, απο χώρες πρωτοπόρους στην ναυαγοσωστική. Χώρες με σεβασμό στον πολίτη που αλλάζουν, προσαρμόζουν, αποϕασίζουν τάχιστα ώστε να μην χάνονται ζωές μέχρι ένας δαιδαλώδης μηχανισμός να αποϕασίσει. Δεν έχω κανένα προσωπικό όϕελος απο την σύνταξη της παρούσας επιστολής. Αλλά θεωρώ καθήκον μου, ως ναυαγοσώστης, να επισημαίνω τα λάθη και τις παραλείψεις με μοναδικό γνώμονα την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας να διαβάσετε τα σχόλια μου. Στην διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση, επικοινωνία, συζήτηση, διάθεση manuals. Αλέξανδρος Γκοσιμέ Ναυαγοσώστης Ακτής Beach Lifeguard Grade 3 Royal National Lifeboats Institution, Rlss Rescue Water Craft driver, Inshore Rescue Boat Crew, First Responder SLS GB