• Σχόλιο του χρήστη 'Ναυαγοσωστική Σχολή Μακεδονίας' | 21 Φεβρουαρίου 2020, 11:28

    1.α. Συντονιστής – επόπτης ναυαγοσωστών -- Ο Συντονιστής – επόπτης ναυαγοσωστών, σαν μοναδικό προσόν για την θέση αυτή, θα έχει την άδεια ναυαγοσώστη σε ισχύ για τρία χρόνια, απλά; Όχι κάποια αποδεδειγμένη προϋπηρεσία με βάση την πρόσληψη του στην θέση του ναυαγοσώστη, από την οποία θα αποκομίσει και κάποια εμπειρία σχετική; -- Ποιο το αντικείμενο εργασίας του; -- Πως θα τον ελέγχει το Λιμενικό σε ελέγχους που κάνει και που θα τον ψάχνει; Παρ 1 β) 4. Σανίδα διάσωσης, τουλάχιστον 2,20 μέτρων -- Πολύ χρήσιμος διασωστικός εξοπλισμός αλλά εφόσον ο ναυαγοσώστης είναι εκπαιδευμένος στην χρήση του. -- Θα πρέπει όμως να συμπεριελήφθη στην εκπαιδευτική ύλη του ναυαγοσώστη και να τροποποιηθούν οι προδιαγραφές της σανίδας. Μήκος τουλάχιστον 3.00 μέτρων και άνω, όπως είναι και διεθνώς. Διαφορετικά είναι τελείως άχρηστος εξοπλισμός. Παρ 1 β) 7. Πτυσσόμενο φορείο και σανίδα ακινητοποίησης επιπλέουσα..... -- Για ποιο λόγο θα πρέπει να υπάρχουν και τα δύο είδη φορείων; Το ένα είναι αρκετό. -- Ούτως ή άλλως και τα δύο είδη φορείων, απαιτούν, τουλάχιστον δύο άτομα για να χρησιμοποιηθούν, πόσο μάλλον το πλωτό φορείο, που απαιτεί δύο άτομα για την χρήση του τα οποία πρέπει να γνωρίζουν τον τρόπο λειτουργίας του. Στην εκπαιδευτική ύλη του ναυαγοσώστη δεν περιλαμβάνεται η εκπαίδευση με τέτοιο εξοπλισμό. -- Η παρουσία και των δύο φορείων είναι υπερβολή και εξυπηρετεί αποκλειστικά και μόνο την αύξηση του κόστους του εξοπλισμού του ναυαγοσώστη, χωρίς να δίνει καμία απολύτως δυνατότητα χρήσης τους. Παρ 1 β) 8. Δύο (02) σημαντήρες, χρώματος πορτοκαλί, με σχοινί μήκους τουλάχιστον πενήντα (50) μέτρων και διαμέτρου τουλάχιστον 10mm. -- Τόσα χρόνια που υπάρχει αυτός ο εξοπλισμός στην παραλία, δεν βρέθηκε κάποιος να δώσει εξήγηση για την χρηστικότητα του. Παρ 1. β) 25. Φορητή συσκευή VHF marine -- Για την χρήση του VHF, απαιτεί από τον νόμο, ο χρήστης του, να έχει άδεια ραδιοερασιτέχνη. Κάτι που ο ναυαγοσώστης δεν έχει και δεν απαιτείται να έχει. -- Συνεπώς είναι παράνομος, εάν έχει VHF και κινδυνεύει με φυλάκιση και χρηματικό πρόστιμο. -- Επίσης, σε ποια συχνότητα θα εκπέμπει και με ποιόν θα συνομιλεί; Παρ 1. ε. Επιπλέον, οριοθετούν δίαυλο, πλάτους τουλάχιστον πέντε (05) μέτρων από τον οποίο επιτρέπεται η εκκίνηση και η επιστροφή, από και προς την ακτή, του ατομικού σκάφους της υποπερίπτωσης 1) της περίπτωσης στ) και του σκάφους της περίπτωσης ζ). -- Ο δίαυλος αυτός, λογικά θα πρέπει να είναι μπροστά στο βάθρο του ναυαγοσώστη. Δηλαδή στο καλύτερο σημείο επιτήρησης και επέμβασης του ναυαγοσώστη, θα απαγορεύεται η κολύμβηση. -- η δημιουργία δίαυλου σκαφών απαιτείται από κάποιον που εκμισθώνει αιγιαλό για επιχειρηματική δραστηριότητα. Ο ναυαγοσώστης, δεν ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα...... Παρ 1. στ. 1. Εφόσον υποχρεούνται να προσλαμβάνουν τουλάχιστον (02) ναυαγοσώστες διαθέτουν ένα επαγγελματικό ατομικό σκάφος – θαλάσσιο μοτοποδήλατο, ολικού μήκους τουλάχιστον δύο μέτρων και εβδομήντα πέντε (2,75) εκατοστών, ιπποδύναμης τουλάχιστον ογδόντα (80) ίππων -- Το jetski είναι πολύ καλό μέσο διάσωσης αλλά χρειάζεται και το κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό. -- Ο ναυαγοσώστης, δεν εκπαιδεύεται από την σχολή ναυαγοσωστών σε τρόπους διάσωσης με jetski, ούτε και από την σχολή εκπαίδευσης ταχύπλοων σκαφών. -- Αυτό σημάνει ότι ανεκπαίδευτοι ναυαγοσώστες στην διάσωση με jetski, αλλά και στην χρήση του, θα κληθούν να κάνουν διάσωση με εξοπλισμό που δεν γνωρίζουν τον τρόπο χρήσης του και συνεπώς είναι επικίνδυνος εξοπλισμός, πρώτα απ όλα για τους ίδιους αλλά και για τον υπόλοιπο κόσμο, αφού θα πρέπει να κινηθεί ανάμεσα σε κολυμβητές. -- Επίσης το jetski χρειάζεται όπως πολύ σωστά αναφέρεται, το ειδικό φορείο για να είναι σε θέση ο χειριστής του κάνει διάσωση μόνος του, σε άτομο που έχει τις αισθήσεις του. Σε διαφορετική περίπτωση (αναίσθητο άτομο) απαιτείται και δεύτερος διασώστης στο σκάφος για να κρατάει το αναίσθητο άτομο στην σανίδα επάνω, που προφανώς δεν υπάρχει. Με ποίο τρόπο λοιπόν θα γίνει η διάσωση τέτοιου περιστατικού; -- Η προμήθεια και παρουσία τέτοιου εξοπλισμού, με έναν μόνο ναυαγοσώστη, εξυπηρετεί αποκλειστικά και μόνο την αύξηση του κόστους της κάλυψης παραλιών, άρα τους εργολάβους κάλυψης παραλιών και σε καμία περίπτωση δεν συμβάλουν στην ασφάλεια των λουομένων και στην πρόληψη των πνιγμών, που θεωρώ ότι είναι ο στόχος της νομοθεσίας.. Παρ 1. στ. 2. Ανά ναυαγοσώστη, διαθέτουν ένα μηχανοκίνητο, επαγγελματικό μικρό σκάφος, ολικού μήκους τουλάχιστον τριών μέτρων και τριάντα (3,30) εκατοστών, ιπποδύναμης τουλάχιστον έξι (6) ίππων -- Το μηχανοκίνητο σκάφος των 3.30 μέτρων, για χρήση από έναν ναυαγοσώστη, το καθιστά όχι και τόσο λειτουργικό μέσο διάσωσης και η χρησιμότητα του περιορίζεται αποκλειστικά και μόνο όταν η κατάσταση της θάλασσας το επιτρέπει . -- Ένα τέτοιο σκάφος, που μπορεί να είναι και πολυεστερικό, είναι πολύ βαρύ σκάφος για να το τραβήξει ένα άτομο μόνο του στην παραλία και να το βάλει στο νερό, πόσο δε όταν στην παραλία θα έχει και έντονο κυματισμό. -- Η ιστορία έχει αποδείξει ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων, το σκάφος του ναυαγοσώστη δεν επιχειρεί για διάσωση, λόγο της μικρής απόστασης που συμβαίνει το περιστατικό ή λόγο του χρόνου που θα χάσει ο ναυαγοσώστης για να βάλει το σκάφος του στο νερό και να το λειτουργήσει. -- Σίγουρα είναι καλός εξοπλισμός για διάσωση αλλά σε μεγαλύτερη απόσταση από την κολυμβητική περιοχή. Παρ 1. ζ. Εφόσον υποχρεούνται να προσλαμβάνουν και έναν (1) συντονιστή – επόπτη ναυαγοσωστών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περίπτωση α), διαθέτουν ένα επαγγελματικό, μηχανοκίνητο, πνευστό, μικρό ταχύπλοο σκάφος, ολικού μήκους τουλάχιστον πέντε (5) μέτρων, ιπποδύναμης τουλάχιστον εκατό (100) ίππων -- Συγκεκριμένες προδιαγραφές για ένα μεγάλο σκάφος και εφοδιασμένο με εξοπλισμό (προβολέα και VHF GPS –PLOTER) που το κάνει ικανό να επιχείρηση σε έρευνα και διάσωση με μεγάλες αποστάσεις από την κολυμβητική περιοχή, στην ανοιχτή θάλασσα και σε καμία περίπτωση μέσα στην κολυμβητική περιοχή ή και έξω από αυτήν, λόγο του όγκου του και του πολύ ισχυρού κινητήρα που θα διαθέτει. -- Δεν προσδιορίζεται ο ρόλος του, η χρήση του και η αναγκαιότητά του στην ευρύτερη περιοχή κάλυψης του Δήμου που θα βρίσκετε. -- Σε ποιο σημείο της επικρατείς του Δήμου θα βρίσκετε. Εάν δεν υπάρχει κάποιο λιμάνι ή μόλος για να "δέσει", θα βρίσκετε σε κάποια παραλία μπροστά; Παρ 2. 1. Οι Δήμοι οφείλουν, επιπλέον, κατά τους μήνες και τις ώρες της περίπτωσης α) της παραγράφου 1, να διαθέτουν για τη γεωγραφική περιοχή δικαιοδοσίας τους, εφόσον σε αυτή υφίστανται λουτρικές εγκαταστάσεις (κατά την έννοια της παραγράφου 1 του άρθρου 1), ανεξαρτήτως των φορέων διαχείρισής τους, επαγγελματικό, μηχανοκίνητο, πνευστό, μικρό ταχύπλοο σκάφος, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην περίπτωση ζ) της παραγράφου -- 2ο πεντάμετρο σκάφος, εκτός από αυτό της ναυαγοσωστικής σχολής, το οποίο και αυτό θα κάθετε, στις περισσότερες των περιπτώσεων μαζί με το προσωπικό του το οποίο θα πληρώνετε. -- Επιπλέον αδικαιολόγητο κόστος για τους Δήμους και επιπλέον πρόστιμα σε περίπτωση που δεν υπάρχει το 2ο 5μετρο σκάφος λοιπόν....