• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΣΧΟΛΗ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΗΣ ΠΑ.ΣΧ.ΝΑ' | 21 Φεβρουαρίου 2020, 18:00

    Άρθρο 4 , παράγραφος 1 να προστεθεί: «Η διδασκόμενη ύλη καλύπτει, τουλάχιστον, την εξεταστέα ύλη του άρθρου 5. Η θεωρητική διδασκαλία γίνεται από πτυχιούχο Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με ειδικότητα ναυαγοσωστικής ή κολύμβησης ή δραστηριοτήτων νερού κλειστού και ανοικτού χώρου ή πτυχιούχο αντίστοιχης και ισότιμης σχολής της αλλοδαπής ή από τον ίδιο τον Διευθυντή (για τα αντικείμενα των θεματικών ενοτήτων 1 έως και 13 της υποπαραγράφου 2.β του άρθρου 5) και από ιατρό ή εκπαιδευτή πρώτων βοηθειών πιστοποιημένο από διεθνή οργανισμό ή εκπαιδευτή από το ΕΚΑΒ (για τα αντικείμενα των θεματικών ενοτήτων 14 έως και 19 της υποπαραγράφου 2.β του άρθρου 5)». Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία ως Εκπαιδευτής Πρώτων Βοηθειών αναγνωρίζεται όποιος έχει πιστοποιηθεί από Διεθνή Οργανισμό (EFR, AHA, ERC κ.α) αναγνωρισμένο από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. Αναφέρουμε το παράδειγμα των Εκπαιδευτών Πρώτων Βοηθειών στην Αυτόνομη Κατάδυση στην Ελλάδα που είναι πιστοποιημένοι από τον Emergency First Response (EFR). è Άρθρο 4, παράγραφος 5: «Όσοι ολοκληρώνουν επιτυχώς τις σπουδές τους και είναι κάτοχοι Άδειας Χειριστή Ταχυπλόου σκάφους σε ισχύ , αποφοιτούν από τις σχολές ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης και εφοδιάζονται με πιστοποιητικό σπουδών». Η Άδεια Χειριστή ως προαπαιτούμενο για την αποφοίτηση από τις Σχολές θα μειώσει τις ροές των υποψηφίων Ναυαγοσωστών διότι θα λειτουργήσει αποτρεπτικά λόγω των χρονοβόρων διαδικασιών και της προκαταβολικής καταβολής χρημάτων για την εξασφάλιση Άδειας Χειριστή Ταχυπλόου . Στατιστικά από αυτούς που αποφασίζουν να γίνουν ναυαγοσώστες ο ένας στους 25 έχει Άδεια Χειριστή από πριν. Πρώτα αναμένουν αν θα καταφέρουν να περάσουν τις εξετάσεις για Άδεια Ναυαγοσώστη και μετά αποφασίζουν αν θα διαθέσουν άλλα χρήματα για να βγάλουν Άδεια Χειριστή . Η Άδεια Χειριστή ως προαπαιτούμενο για την αποφοίτηση από τις Σχολές θα οδηγήσει σε δραματική μείωση των υποψήφιων Ναυαγοσωστών και θα έχει ως αποτέλεσμα την ελλιπή κάλυψη των ελληνικών ακτών και την αύξηση των πνιγμών . Ήδη από την στιγμή που έγινε γνωστό το προσχέδιο του νέου Π.Δ. έχουμε δεκάδες ακυρώσεις συμμετοχών σε Νέα Τμήματα Ναυαγοσωστών. Προτείνουμε να παραμείνει η διάταξη ως έχει στο Π.Δ.31/2018: Το φωτοαντίγραφο Άδειας Χειριστή Ταχυπλόου σε ισχύ, να υποβάλλεται μετά την επιτυχία στις θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις για την χορήγηση της Άδειας Ναυαγοσώστη. Καθώς γνωρίζουμε ότι η Άδεια Χειριστή ως προαπαιτούμενο για την αποφοίτηση από τις Σχολές προτάθηκε λόγω της καθιέρωσης ύπαρξης και χρήσης jet ski προτείνουμε τα εξής: · Ή όπου υπάρχει jet ski να προβλέπεται και Χειριστής αυτού, διότι σε αντίθετη περίπτωση , ήτοι της διάσωσης από ένα Ναυαγοσώστη – Χειριστή, υπάρχει μεγάλη επικινδυνότητα για τραυματισμό - ατύχημα και του Ναυαγοσώστη και του Λουόμενου. Στην περίπτωση μάλιστα αναίσθητου πνιγόμενου η Διάσωση από ένα Ναυαγοσώστη που είναι ταυτόχρονα και Χειριστής καθίσταται αδύνατη. · Ή στο άρθρο 7, παράγραφος 1, υποπαράγραφος στ να προβλέπεται jet ski σε πολυσύχναστες παραλίες που υπάρχουν τουλάχιστον 3 (όχι δύο ) Ναυαγοσώστες διότι σε αυτήν την περίπτωση υπάρχει ήδη πρόβλεψη ότι ο Συντονιστής- Επόπτης θα χειρίζεται το jet ski.