• Σχόλιο του χρήστη 'Πουλίδης Σταύρος' | 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:02

    ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΩΝ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ (ΣΝΗ): Καταρχάς θέλουμε να εκφράσουμε τη χαρά μας που πρώτη φορά στην Ελλάδα,.γίνονται δειλά δειλά βήματα, προς την ανύψωση του επαγγέλματος μας από «τυχοδιωκτικό», σε κανονικό επάγγελμα, ξεκινώντας τώρα από την αύξηση ορίου ηλικίας, και καταλήγοντας τα επόμενα χρόνια (ευελπιστούμε) στην εξάμηνη ετησίως απασχόλησή μας με την προθήκη τύπου βαρέων ενσήμων. Δεύτερον, το ΣΝΗ, συντάσσεται πλήρως με τις θέσεις του ΣΕΝΕ, και εκπροσωπώντας ένα πλήθος ναυαγοσωστών της Κρήτης που εργάζονται σε μια από τις πλέον επικίνδυνες περιοχές της Ελλάδας αλλά και πολυπληθής τουριστικά, σας καλέι να τις λάβετε σοβαρά υπόψιν σας. Το ΣΕΝΕ διατυπώνει 7 σημεία, εύστοχα και επιγραμματικά, στα πλαίσια της βιαστικής αυτής δημοσκόπησης, που περιμένουν την απάντησή σας, κύριε υπουργέ: Το παρών προσχέδιο έχει πολλά προβλήματα τα οποία σε πολλές περιπτώσεις δυσχεραίνουν το ναυαγοσωστικό έργο που διατελούμε και σε άλλες δεν εξυπηρετούν το συμφέρον του εργαζόμενου. Στο Άρθρο 1 στην υποσημείωση 13, παρατηρούμε ότι ευνοείτε την ένωση σχολών ναυαγοσωστικής, χωρίς να λαμβάνετε υπόψη σας τον κλάδο των εργαζομένων ναυαγοσωστών. Στις παραλίες με το παρόν προεδρικό διάταγμα αλλά και με το νέο ευνοείτε τις σχολές ναυαγοσωστών ως προς την ναυαγοσωστική κάλυψη, με αποτέλεσμα να γίνετε ένα καρτέλ ανάμεσα στις εταιρίες εις βάρος πάντα των εργαζομένων. Οι σχολές ναυαγοσωστών μοιράζουν τις παραλίες με αποτέλεσμα ένας ναυαγοσώστης που επιθυμεί να εργαστεί σε ένα νομό να μην έχει δικαίωμα επιλογής εργοδότη. Πράγμα που απορρέει από την μη ύπαρξη μικρών εταιρειών ναυαγοσωστικής κάλυψης λόγο της υποχρέωσης των δήμων να αναθέτουν την ναυαγοσωστική κάλυψη μόνο σε λειτουργούσες ναυαγοσωστικές σχολές, έτσι δημιουργείτε ένας αθέμιτος ανταγωνισμός όπου ευνοεί τις σχολές και δεν αφήνει περιθώρια σε εταιρείες να αναλάβουν έργα ναυαγοσωστικής κάλυψης και όλο αυτό εις βάρος των ναυαγοσωστών. Οι ναυαγοσωστικές σχολές, στον νομό Ηρακλείου λειτουργούν όλες κατά ανάλογο τρόπο βάζουν τους εργαζόμενους να δουλεύουν όλες τις μέρες του μήνα παράνομα χωρίς ρεπό χωρίς δώρα και επιδόματα και με μεγάλες καθυστερήσεις πληρωμών, γενικώς οι ναυαγοσώστες δεν λαμβάνουν ούτε κάν τα νόμιμα και αυτό οφείλετε στο ότι δεν έχουν δικαίωμα επιλογής, αφού για παράδειγμα εάν μένεις στο Ηράκλειο μόνο μία εταιρεία αναλαμβάνει τα έργα εκεί, οπότε αναγκαστικά δουλεύουμε έτσι, διαφορετικά εάν αρνηθούμε δεν έχουμε επιλογή θα απολυθούμε και γινόμαστε άνεργοι. Επίσης για τους ενδιαφερόμενους ναυαγοσώστες που επιθυμούν να εργαστούν και να υποβληθούν στις αθλητικές δοκιμασίες, ώστε να λάβουν την σχετική άδεια από την λιμενική αρχή για να εργαστούν σε παραλίες, θα είναι πολύ δύσκολο να μετακινούνται εκτός της έδρας τους εάν για παράδειγμα είναι από νησιά η παραμεθόριες περιοχές ώστε να συμμετάσχουν σε αυτές. Εάν για παράδειγμα η αρμοδιότητα συγκάλεσης προς εξέταση φύγει από το λιμενικό σώμα και πάει στο σωματείο σχολών ναυαγοσωστών πολύ πιθανό το παραπάνω να μην διενεργεί εξετάσεις σε όλες τις λιμενικές αρχές όπως γίνετε τώρα αλλά να διενεργεί όπου αυτό βολεύεται Αναφέρετε ότι η εργασία για έναν ναυαγοσώστη θα είναι έως τα 60, εάν και εφόσον ανανεώνει την άδεια του κάθε χρόνο μετά τα 45. Η ερώτηση μας που θέλουμε να λάβετε υπόψη σας και να το συμπεριλάβετε στο νέο Π.Δ. είναι τα ένσημα να είναι βαρέα λόγο της επικινδυνότητας του επαγγέλματος και λόγο της έκθεσης της ζωής μας σε κύδηνο σε κάθε διάσωση που ενεργούμε, αλλά και λόγο του συνταξιοδοτικού, διότι από τα 60 έως τα 67 θα βγαίνουν άνεργοι ναυαγοσώστες όπου δεν θα μπορούν να εργαστούν πουθενά. Σχετικά με την σανίδα διάσωσης. Λόγω της μη διευκρίνησης προδιαγραφών της σανίδας διάσωσης οι εργοδότες εφοδιάζουν τους ναυαγοσωστικούς πύργους με ακατάλληλες για διασωση σανίδες αλλά μικρού κόστους. Οι σανίδες διάσωσης θα πρέπει να είναι αβύθιστες τύπου “rescue board” με αφρό στο ενδιάμεσο καινό ώστε εάν τρυπήσει να μην βουλιάζει, με “fin” στην κάτω πλευρά ώστε να μπορεί ο ναυαγοσώστης να κρατάει σταθερή πορεία σε καιρούς με πολύ κύμα και να είναι τα κατάλληλα λίτρα ώστε να μπορεί να σηκώσει το θύμα και να το μεταφέρει στην στεριά με ασφάλεια, δηλαδή 200 λίτρα και πάνω. Όσο αφορά τα θαλάσσια σκούτερ, μοτοποδήλατα ή κοινός “jet ski”. Ένα “jet ski” από μόνο του σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες δεν μπορεί να κάνει διάσωση θα πρέπει να ακολουθείτε και απο δεύτερο “jet ski” το οποίο να έχει πάνω και δεύτερο άτομο ναυαγοσώστη, ώστε να μπορεί να τοποθετήσει το θύμα επάνω στο “jet ski” εάν αυτό έχει εξαντληθεί η έχει χάσει τις αισθήσεις του. Αλλά το δεύτερο χρειάζεται και στην περίπτωση που το πρώτο πάθει μηχανική ζημιά ή ανατραπεί. Επίσης ένα “Jet” για ένα ολόκληρο δήμο με τεράστια ακτογραμμή όπως είναι ο Δήμος Μαλεβιζίου στον νομό Ηράκλειου δεν επαρκεί λόγο της μεγάλης χιλιομετρικής απόστασης. Τα «jet» κατά την γνώμη μας θα πρέπει να τοποθετούνται ανα ζευγάρι μαζί με έναν ναυαγοσώστη στο κέντρο ανα 4ης παραλίες σε περίπτωση που αυτές είναι στην σειρά, διαφορετικά εάν της απόστασης ή της μορφολογίας αυτό δεν είναι εφικτό να είναι στην κρίση του κατά τόπου λιμενικού τμήματος ο αριθμός των θαλάσσιων μοτοποδηλάτων