• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΝΩΣΗ ΜΑΡΙΝΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ' | 24 Φεβρουαρίου 2020, 17:08

    Υπάρχουν σοβαρές επιφυλάξεις και ερωτηματικά τόσο για τις χρήσεις όσο και για τους σκοπούς που θα εξυπηρετήσουν οι πλωτές εξέδρες: 1. Ενώ ο αρχικός σκοπός αφορούσε τη διευκόλυνση επιβίβασης και αποβίβασης από πλωτά μέσα, θαλάσσια sports και μικρά σκάφη, δυστυχώς τείνει να καταλήξει ως μία πρόχειρη λύση για ελλιμενισμό σκαφών αναψυχής ανεξαρτήτως μεγέθους. Θα πρέπει να διευκρινιστεί ρητά στο νόμο ότι δεν επιτρέπεται ο ελλιμενισμός σκαφών αναψυχής. Διότι οι πλωτές εξέδρες δεν αποτελούν κατάλληλες και ασφαλείς λιμενικές υποδομές για πρόσδεση σκαφών αναψυχής, προστασία από καιρούς και εγκατάσταση δικτύων για βασικές παροχές υπηρεσιών. Πού θα πηγαίνουν τα απόβλητα των σκαφών εάν επιτρέπεται ο ελλιμενισμός τους? Θα τοποθετούνται πλησίον λουτρικών εγκαταστάσεων? Ποια σχέδια ανάγκης θα ισχύουν και πώς θα εφαρμόζονται σε περίπτωση πυρκαγιάς, κατάκλυσης, ακραίων καιρικών φαινομένων? 2. Οι προδιαγραφές εγκατάστασης και λειτουργίας των πλωτών εξεδρών πρέπει να είναι ανάλογες με τη δημιουργία λιμενικών υποδομών (2160/93 καταφύγια ή αγκυροβόλια τουριστικών σκαφών) ώστε να προβλέπονται αυστηροί περιβαλλοντικοί όροι και διατάξεις για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής. 3. Είναι τουλάχιστον "παράφωνο" να εγκρίνεται η εγκατάσταση και λειτουργία πλωτών εξεδρών είτε εντός είτε εκτός της Θαλάσσιας Ζώνης Λιμένα με απόφαση ΓΓ και σύμφωνη γνώμη Υπ. Τουρισμού ενώ θεωρείται τροποποίηση χωροθέτησης (με απαίτηση έκδοσης Προεδρικού Διατάγματος) όταν πρόκειται για την εγκατάσταση πλωτών εξεδρών ΕΝΤΟΣ τουριστικού λιμένα.