• Σχόλιο του χρήστη 'Διεύθυνση Διοικητικού ΟΛΘ Α.Ε.' | 28 Δεκεμβρίου 2012, 00:51

    Στην παρ. 6 του άρθρου 36 «Διακυβέρνηση Εθνικού Λιμενικού Συστήματος» του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις», προβλέπεται ότι μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών εισφοράς και αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου, οι μητρικές εταιρίες Ο.Λ.Π. Α.Ε., Ο.Λ.Θ. Α.Ε. και Ο.Λ.ΠΑ. Α.Ε. υποχρεούνται εντός διμήνου από την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης έγκρισης της τελικής διαμόρφωσης του ύψους του μετοχικού τους κεφαλαίου να επεξεργασθούν και να εγκρίνουν με απόφαση του Δ.Σ. Ενιαίο Γενικό Κανονισμό Λειτουργίας και Προσωπικού των εταιριών του Δικτύου. 2. Από το άρθρο ένατο του ιδρυτικού νόμου της Ο.Λ.Θ. Α.Ε. 2688/1.3.99 προβλέπεται ότι:  O Κανονισμός Εσωτερικής Οργάνωσης & Λειτουργίας της εταιρίας συντάσσεται και τίθεται σε εφαρμογή μετά από απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ο.Λ.Θ. Α.Ε. και γνώμη των δύο πλέον αντιπροσωπευτικών δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων υπαλλήλων και λιμενεργατών και στη συνέχεια δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Αν η γνώμη που προβλέπεται ανωτέρω δεν διατυπωθεί μέσα σε ένα μήνα από την ημέρα που θα ζητηθεί, τότε δεν είναι απαραίτητη.  Ο Γενικός Κανονισμός Προσωπικού της εταιρίας συντάσσεται από το Διοικητικό Συμβούλιο μετά από γνώμη των δύο πλέον αντιπροσωπευτικών δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων υπαλλήλων και λιμενεργατών, εγκρίνεται με κοινή απόφαση αρμοδίων Υπουργών και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Αν η γνώμη που προβλέπεται ανωτέρω δεν διατυπωθεί μέσα σε ένα μήνα από την ημέρα που θα ζητηθεί, τότε δεν είναι απαραίτητη. Στην περίπτωση που η γνώμη των συνδικαλιστικών οργανώσεων επί του Γενικού Κανονισμού είναι αρνητική, ακολουθείται η διαδικασία που προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία περί διαιτησίας. 3. Από τις διατάξεις του άρθρου 16 του Ν. 1876/1990, όπως ισχύει, σε συνδυασμό με τα οριζόμενα στην ΠΥΣ 6/2012 προβλέπεται ότι δεν είναι πλέον δυνατή η μονομερής προσφυγή στη Διαιτησία, αλλά απαιτείται κοινή συμφωνία των μερών και η προσφυγή περιορίζεται μόνο στον καθορισμό βασικού ημερομισθίου ή/και βασικού μισθού. 4. Επειδή οι νέες διατάξεις περί διαιτησίας καθιστούν πρακτικά ανενεργή την προαναφερόμενη διάταξη του ν. 2688/1999, η οποία σε περίπτωση ασυμφωνίας παραπέμπει στην κείμενη νομοθεσία περί διαιτησίας, εκτιμούμε ότι είναι αναγκαίο να υπάρξει σχετική νομοθετική πρόβλεψη για το θέμα και κατάργηση της παραπομπής της παρ. 4 του άρθρου ένατου του ν. 2688/99 στη διαιτησία: «…Αν η γνώμη που προβλέπεται στην παράγραφο 2 είναι αρνητική, ακολουθείται η διαδικασία που προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία περί διαιτησίας.», ώστε να αποφευχθούν αδιέξοδα που σχετίζονται με την εγκριτική διαδικασία τροποποίησης του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού της Ο.Λ.Θ. Α.Ε. κατά το στάδιο εφαρμογής του νέου νόμου.