• Σχόλιο του χρήστη 'Μάριος' | 26 Φεβρουαρίου 2020, 00:21

    Με το παρόν άρθρο όχι μόνο επιτυγχάνεται εξορθολογισμός αλλά αντίθετα περιπλέκεται η κατάσταση στο βαθμολόγιο του Λ.Σ, το οποίο αποτελεί παγκόσμια πρωτοπορία, τόσο για τα Στρατιωτικά Σώματα, όσο και για τους Πολιτικούς Οργανισμούς. Από μόνο του το Π.Δ 81/2012 ήδη αναιρεί τα διαλαμβανόμενα του στο άρθρο 1 (Ιεραρχία και αρχαιότητα Αξιωματικών), αφού όσοι με ΠΤΥΧΙΟ προάγονται ανεξαρτήτου ύπαρξης κενών οργανικών θέσεων, υπερπηδούν άλλους στην ιεραρχία των βαθμών, οι οποίοι κατατάχθηκαν λίγο έως πολύ πριν από αυτούς. Λογική σε αυτό δεν υπάρχει, καθόσον το πτυχίο τους δεν ήταν στα γενικά προσόντα κατάταξης και σίγουρα ως αντικείμενο γνώσης (τις περισσότερες φορές) είναι ανεφάρμοστο στα καθήκοντα του Λ.Σ. Για τους μόνους που ίσως θα μπορούσαμε δικαιολογημένα να δεχτούμε το "εκτός οργανικών", θα ήταν για τους υπηρετούντες στα σκάφη πτυχιούχους Πλοιάρχους και Μηχανικούς, που και το δίπλωμα τους ήταν γενικό προσόν κατάταξης, αλλά και οι ίδιοι χρησιμοποιούν τις γνώσεις τους σε σχετικό με τις ανάγκες του Λ.Σ αντικείμενο (Κυβερνήτες-Μηχανικοί σκαφών, επιθεωρητές PSC κ.α). Ότι λάθος συμβαίνει σήμερα στην βαθμίδα των Υπαξιωματικών, που επικρατεί ανισότητα και αδικία σχετικά με το βαθμολόγιο, γίνεται προσπάθεια με το εν λόγω άρθρο να εφαρμοστεί και σε αυτή των Λιμενοφυλάκων με την πρόφαση του ασφαλιστικού και των παραπάνω ετών Υπηρεσίας. Επίσης και στην βαθμίδα των Αξιωματικών καριέρας, διοικητικά δεν αρμόζει ο προερχόμενος εκ Λ/Φ να έχει καταληκτικό βαθμό αυτόν του Υποπλοιάρχου. Είναι πολύ υψηλός βαθμός. Εν τέλει, η κατοχή τίτλων σπουδών δεν συνεπάγεται πάντα και κατοχή γνώσεων και κατ’ επέκταση υψηλότερη απόδοση. Η μόρφωση δεν είναι υποχρεωτικά συνυφασμένη με την παιδεία κάποιου. Το εγχείρημα της επιβράβευσης των πτυχιούχων εκ Λ/Φ είναι ενέργεια αποσπασματική χωρίς στην ουσία να διορθώνει κάποιο λάθος προς κοινό όφελος. Θα ήταν πραγματικά άξιο συγχαρητηρίων να ασχοληθούμε και να προσπαθήσουμε όλοι μας για σοβαρότερα του Βαθμολογίου θέματα, που προβληματίζουν έντονα σήμερα την οργάνωση και την λειτουργία του Λ.Σ. Ας δούμε πραγματικά σε βάθος χρόνου και ας μην κοιτάμε απλά ο καθένας στιγμιαία το προσωπικό του όφελος. Η δημιουργία πλαισίου για μία πιο άρτια εξειδικευμένη εκπαίδευση κατά την κατάταξη αλλά και περαιτέρω επιμόρφωση κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας μας, θα βοηθούσε τα μέγιστα στην καθημερινή μας απόδοση και θα μας έκανε όλους να αισθανόμαστε πιο ασφαλείς ως επαγγελματίες, όπως επίσης και ένα νέο ΠΔ Τοποθετήσεων-Μεταθέσεων. Το Βαθμολόγιο μπορεί να περιμένει, η απόκτηση γνώσης, πρακτικής εφαρμογής και εμπειρίας, όχι. Ήδη έχουμε αργήσει πολύ.