• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΟΥΕΝ - Πανελλήνια Ομοσπονδία Υπαλλήλων Εμπορικής Ναυτιλίας' | 27 Φεβρουαρίου 2020, 17:01

    Το πρώτο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με μια καινούργια κυβέρνηση θα έπρεπε να χαρακτηρίζεται πρωτίστως από εξωστρέφεια και να δίνει απαντήσεις στα προβλήματα της κοινωνίας την οποία υπηρετεί. Από τις σημαντικότερες αλλαγές που επιφέρει το παρόν Ν/σχέδιο σε αυτή την κατεύθυνση είναι η επαναφορά της αρμοδιότητας του ελέγχου πλοίων στην Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων, η οποία με αφορμή το Ναυάγιο Αγία Ζώνη ΙΙ είχε καταργηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση με το ν.4504/2017 και ως αρμοδιότητα είχε αποκλειστικά μεταφερθεί στους ιδιωτικούς Νηογνώμονες, και μάλιστα σε χρόνο που οι έρευνες δεν είχαν ολοκληρωθεί και οι ευθύνες δεν είχαν προσδιορισθεί. Αργότερα βέβαια το πόρισμα του Ανακριτικού Συμβουλίου Ναυτικών Ατυχημάτων το 2019 κατέληξε ότι δεν ήταν ναυτικό ατύχημα αλλά δολιοφθορά. Εμείς τότε προτείναμε την υπαγωγή της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων εκτός ΑΛΣ-ΕΛΑΚΤ, τη σταδιακή αποστρατικοποίηση της και την εκ παραλλήλου αύξηση των οργανικών θέσεων Μηχανικών, όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων (ναυπηγοί, μηχανολόγοι μηχανικοί, εμποροπλοίαρχοι, μηχανικοί εμπορικού ναυτικού κ.α) ώστε να καταστεί εύρυθμη και αποτελεσματική η λειτουργία της, χωρίς να επέλθει καμία αλλαγή στις αρμοδιότητές της. Σε κάθε περίπτωση η ρύθμιση του παρόντος Ν/σχεδίου ικανοποιεί σε μεγάλο βαθμό την πάγια θέση της ΠΟΥΕΝ. Πάρα ταύτα το παρόν Ν/σχέδιο αριθμεί συνολικά 50 σελίδες εκ των οποίων οι 24 ανήκουν στο Μέρος Γ: Θέματα Οργάνωσης και Λειτουργίας του ΛΣ ΕΛΑΚΤ με επιμέρους κεφάλαια τις Προσλήψεις Στελεχών ΛΣ ΕΛΑΚΤ, τις Μεταθέσεις-Αποσπάσεις-Διάθεση Προσωπικού ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, την Ιεραρχία-Προαγωγές-Μετατάξεις-Καταστάσεις Προσωπικού, τη Διοικητική Μέριμνα για Προσωπικό ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και Λοιπές Διατάξεις για το Προσωπικού ΛΣ ΕΛΑΚΤ . Για άλλη μια φορά λοιπόν η νομοθετική πρωτοβουλία στο Υπουργείο μας έχει περιέλθει σε οργανωσιακή εσωστρέφεια. Το γεγονός δε ότι από τα 75 άρθρα ούτε ένα δεν αφορά στο προσωπικό που υπηρετεί στις υπόλοιπες δομές του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αναδεικνύει την πηγή αυτής της εσωστρέφειας. Έχοντας κάθε καλή προαίρεση, η πρώτη βασική διαπίστωση λοιπόν είναι ότι το παρόν Ν/σχέδιο θα έπρεπε μάλλον να φέρει τον τίτλο Θέματα Οργάνωσης και Λειτουργίας του ΛΣ ΕΛΑΚΤ και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Προφανώς η εσωτερική οργάνωση και η λειτουργία του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ είναι σημαντική, δεν είναι όμως σημαντικότερη από τη λειτουργία του Υπουργείου Ναυτιλίας στο σύνολο του. Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, όπως άλλωστε και κάθε Υπουργείο, όταν προχωρά σε νομοθετικές ρυθμίσεις που αφορούν στην οργάνωση και λειτουργία του, θα πρέπει να αποφεύγει επιμέρους προσεγγίσεις των οργανωτικών και λειτουργικών θεμάτων του και θα πρέπει να δίδει λύσεις στο σύνολο του οργανισμού του και του προσωπικού που τον υπηρετεί, ώστε να επιτευχθεί ουσιαστική οργανωτική αναδιάρθρωση με στόχο την αποτελεσματικότερη λειτουργία των δομών και απώτερο σκοπό την επίτευξη του δημοσίου συμφέροντος. Ως εκ τούτου και καθώς έχει επιλεγεί το παρόν Ν/σχέδιο κατά το ήμισυ να αφορά σε οργανωσιακά – λειτουργικά θέματα, θεωρούμε ότι πέραν των θεμάτων του προσωπικού ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, θα πρέπει να περιλάβει και τα θέματα που αφορούν γενικότερα στην οργάνωση και λειτουργία του ΥΝΑΝΠ και τους πολιτικούς του υπαλλήλους. Συγκεκριμένα πρέπει να περιληφθεί νέο Μέρος Ε΄ με τίτλο «Θέματα Οργάνωσης και Λειτουργίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και των Πολιτικών Υπαλλήλων του», το οποίο θα περιλαμβάνει επιμέρους Κεφάλαια ως κατωτέρω: