• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΑΛΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ' | 18 Ιανουαρίου 2022, 11:24

    Στο συγκεκριμένο εδάφιο ο νομοθέτης λειτουργεί μεροληπτικά υπέρ του πάγιου αιτήματος των τουριστικών ημερόπλοιων για εξίσωση των εισφορών του κυβερνήτη μεταξυ τουριστικών ημερόπλοιων και πλοίων ολικής ναύλωσης Φυσικά αυτό δεν μπορεί να έχει καμία απολύτως εφαρμογή στην πραγματική οικονομία αλλα και πραγματικότητα Εξηγώ τους λόγους Α) Εξ ορισμού του ίδιου νόμου τα αντικείμενα των ημερόπλοιων και ολικής ναύλωσης είναι αντίθετα Β) Επειδή το σύνολο των επιχειρήσεων των ολικής ναύλωσης είναι υπερπολλαπλάσιο των ημεροπλοιών δεν υπάρχουν κυβερνήτες διαθέσιμοι για όλα τα σκάφη Γ) Μισθολογικά – ασφαλιστικά τα ποσά είναι τεράστια και κανένας κυβερνήτης καριέρας δεν πρόκειται να θέλει να απασχοληθεί σε ιστιοφόρα για 2-3 μήνες ανα χρόνο. Επίσης καμία μικρή ή μεσαία εταιρεία με ιστιοφόρα δεν μπορεί να «σηκώσει» το συγκεκριμένο μισθολογικό-ασφαλιστικό κόστος Δ) Η ανταγωνιστικότητα του κλάδου των ολικής ναύλωσης θα πέσει κατακόρυφα σε διεθνές επίπεδο μιας και μετα την επιβολή του 24%ΦΠΑ και των αυξημένων τιμών σε καύσιμα λόγω της αύξησης του ΕΦΚ την τελευταία 10ετια, η επιβολή των νέων μισθολογικών-ασφαλιστικών εισφορών βάσει αυτού του νόμου θα οδηγήσει σε νέα κατακόρυφη αύξηση των ναύλων, μείωση της ζήτησης σε σχέση με τον ανταγωνισμό πχ Τουρκιά και οριστικό κλείσιμο δεκάδων επιχειρήσεων yachting. E) Θα δημιουργηθεί μια νέα μεγάλη γενιά άνεργων skipper οι περισσότεροι με εμπειρία ανω των 20 ετών Όλα τα παραπάνω αποτελούν, εκ νόμου, την καταταστοφη και απειλούν με αφανισμό του επαγγέλματος των “skipper” Παρακαλώ πολύ να γίνει άμεση αλλαγή του σημείου που διαχωρίζει και επιβάλει κυβερνήτη στα πλοία άνω των 12 ατόμων.