• Aπο τη στιγμή που είναι υποχρεωτική η εγγραφή του πλοίου στο e-Μητρώο, θα πρέπει η διαδικασία να “τρέχει “ παράλληλα με την αίτηση εγγραφής σε ΒΕΜΣ/Νηολόγια και να μη δίνεται η άδεια αν δεν έχει ολοκληρωθεί η σχετική εγγραφή απ τον ιδιοκτήτη. Αρα εδώ τα πρόστιμα και η διαδικασία μεταγενέστερου ελέγχου είναι περιττή. Σχετικά με την ανάγκη ύπαρξης των σχετικών εγγράφων στο πλοίο, το αρμόδιο για τον έλεγχο όργανο, θα πρέπει να χρησιμοποιεί κάθε πρόσφορο ηλεκτρονικό μέσο για να επιβεβαιώνει την ισχύ τους. Σε μια εποχή που η πληροφορία είναι σε ηλεκτρονική μορφή, έγγραφα ευαίσθητα δεν χρειάζεται να βρίσκονται τυπωμένα στο σκάφος. Απλά αντίγραφα σε ηλεκτρονική μορφή επαρκούν. Άλλωστε ούτε και μια δημόσια υπηρεσία μπορεί να ελέγξει την εγκυρότητα τους αν δεν ελέγξει ηλεκτρονικά τι ισχύει.