• Σχόλιο του χρήστη 'Ευάγγελος Λιλλής' | 20 Ιανουαρίου 2022, 21:07

    Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό από πλήθος σχολίων που αφορούν το συγκεκριμένο άρθρο της διαβούλευσης,πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα το θέμα της απόφασης του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής που μνημονεύεται στην παράγραφο 2.α του άρθρου 11. Υπάρχει τεράστιος αριθμός ιστιοπλοϊκών σκαφών ολικής ναύλωσης,που μεταφέρουν περισσότερους από 12 επιβάτες. Είτε σύγχρονης σχεδίασης σκάφη είτε παραδοσιακά σκάφη. Αυτά τα σκάφη τα οποία τα χειρίζονται με ασφάλεια χρονιά τώρα, πιστοποιημένοι ιστιοπλόοι, είναι σκάφη ιδιαίτερων χειρισμών και δεν γίνεται να θεωρηθεί ασφαλές ότι μπορεί να αναλάβει τη διακυβέρνηση κάποιος απόφοιτος σχολής εμποροπλοιάρχων, απλά γιατί έχει για παράδειγμα δίπλωμα β' τάξεις. Οι καθόλα άξιοι ναυτικοί μας και αναγνωρισμένοι διεθνώς για τις ικανότητές τους απόφοιτοι ναυτικών σχολών εμπορικού ναυτικού κάνουν άλλη δουλειά. Η διακυβέρνηση ενός ιστιοπλοϊκού είναι ιδιαίτερη συνθήκη και θα πρέπει να ληφθεί υπόψη αυτή η τόσο σημαντική παράμετρος στο θέμα της απόφασης του Υπουργού Ναυτιλίας που μνημονεύεται στην παράγραφο 2.α. Προτείνεται,εάν τελικά μπει αυτή η διάταξη η οποία είναι ξεκάθαρα εστία δημιουργίας πολλών προβλημάτων για όλους ακόμα και για τα ημερόπλοια που δεν θα βρίσκουν στο μέλλον κυβερνήτες,να διευκρινιστεί από τώρα ότι θα εξαιρούνται τα ιστιοπλοϊκά σκάφη και για λόγους ασφαλούς ναυσιπλοΐας και γιατί δεν θα υπάρχει πλήρωμα για να ναυτολογήσουν καθώς στην παρούσα φάση δεν υπάρχουν αρκετοί απόφοιτοι σχολών εμπορικού ναυτικού για να καλύψουν ούτε την ποποντοπόρο ναυτιλία. Επιπλέον με δεδομένους τους μισθούς που προσφέρει η ποντοπόρος ναυτιλία τα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη που θα μεταφέρουν πάνω από 12 επιβάτες θα αντιμετωπίζουν διττό εχθρικό επαγγελματικό περιβάλλον και μισθολογικό κόστος πολύ υψηλό και αντικειμενική δυσκολία εύρεσης πληρώματος.