• Σχόλιο του χρήστη 'Οδυσσέας Μίτσουλης' | 21 Ιανουαρίου 2022, 01:55

    Ως γενική τοποθέτηση επί του νομοσχεδίου θα ήθελα να επισημάνω το εξής: Το νομοσχέδιο τροποποιεί τον Ν. 4256/2014 κυρίως σε ότι αφορά τα σκάφη αναψυχής, τις βάρκες του ΓΚΛ 38 και τις εταιρικές μορφές ΝΕΠΑ και ΙΕΠΑ. Ως ιδιοκτήτης ημεροπλοίων θεωρώ ότι οι όποιες αλλαγές διατάξεων για τα ημερόπλοια είναι μικρής κλίμακας και μάλλον αρνητικές. Διαβάζοντας παράλληλα μέρος των σχολίων που έχουν υποβληθεί στη δημόσια διαβούλευση, δίνεται η εντύπωση ότι το yachting αποτελεί την αιχμή του θαλάσσιου τουρισμού μας. Παραδόξως όμως όλοι (σκάφη αναψυχής, βάρκες ΓΚΛ 38) επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν παράλληλα και ως ημερόπλοια (με ατομικά εισιτήρια, έστω και με τουριστικό γραφείο ως μεσάζοντα) και βέβαια υπό το δικό τους ευνοϊκότερο των ημεροπλοίων καθεστώς λειτουργίας, εισάγοντας ξεκάθαρα αθέμιτο ανταγωνισμό σε σχέση με τα περήφανα παραδοσιακά μας καϊκια (κυρίως μικρής χωρητικότητας των 12-30 ατόμων), και οδηγώντας τα με μαθηματική ακρίβεια σε αφανισμό. Θεωρώ ότι όλα τα τουριστικά πλοία, (ημερόπλοια, σκάφη αναψυχής, βάρκες του ΓΚΛ 38 κτλ.) αποτελούν σημαντικές εναλλακτικές μορφές θαλάσσιου τουρισμού, στοχεύοντας σε διαφορετικές κατηγορίες πελατών. Το Υπουργείο καλείται με το νέο νόμο να προασπίσει το κοινό περί δικαίου αίσθημα, πατάσσοντας κάθε έννοια αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ των διαφορετικών κατηγοριών τουριστικών πλοίων, προστατεύοντας παράλληλα την ποικιλομορφία του τουριστικού μας προϊόντος και καθιστώντας το άκρως ελκυστικό.