• Σχόλιο του χρήστη 'Πανελλήνιος Σύνδεσμος (Ένωση) Ναυτικών Πρακτόρων & Επαγγελματιών Χρηστών Λιμένων' | 21 Ιανουαρίου 2022, 15:34

    Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος (Ένωση) Ναυτικών Πρακτόρων & Επαγγελματιών Χρηστών Λιμένων, εκπροσωπώντας τους επαγγελματίες χρήστες των Ελληνικών Λιμένων με ευρύ φάσμα ασχολιών, εκπροσωπεί και τους Ναυτιλιακούς - Τουριστικούς Πράκτορες και Ιδιοκτήτες Ναυτιλιακών και Τουριστικών Εταιρειών, που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του Υachting. Έτσι, μετά από εισήγηση των αρμοδίων εκπροσώπων μας στο Διοικητικό Συμβούλιο της 19.01.2022 αποφασίστηκε ομόφωνα με την υπ’ αριθ. 04/22 Απόφαση: Η Ένωση μας είναι πάντα θετική προς κάθε προσπάθεια προσέλκυσης ξένων σκαφών στη χώρα μας, επαγγελματικών και μη. Κάθε σκάφος που ταξιδεύει στα νερά μας προσφέρει δουλειά σε πάρα πολλές επιχειρήσεις (στις οποίες έχουμε αναφερθεί πολλάκις) και ακόμα σε περισσότερες οικογένειες. Ταυτόχρονα, όπως πολύ καλά γνωρίζετε, συμβάλλει στην αύξηση του ΑΕΠ της χώρας, σε τέτοιο βαθμό που κανένα άλλο κομμάτι τουρισμού δεν μπορεί να φτάσει. Γι’ αυτό, θεωρούμε ότι το yachting το εγχώριο αλλά και το εισαγόμενο, είναι βασικός πυλώνας της Ελληνικής οικονομίας και πρέπει να υποστηρίζεται με κάθε δυνατό τρόπο. Σε αυτό το πλαίσιο, είμαστε θετικοί στην έκδοση άδειας έως 21 ημερών στα επαγγελματικά πλοία αναψυχής σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας. Προτείνουμε όμως, να καταβάλλεται το «Τέλος Επαγγελματικού Πλοίου Αναψυχής αναγνωρισμένου σύμφωνα με το Δίκαιο Άλλης Χώρας» (Τ.Ε.Π.Α.Δ.Α.Χ.) για το σύνολο των 21 ημερών, χωρίς την προϋπόθεση κλεισμένου ναύλου για την έκδοση της άδειας κ κατ’ επέκταση, χωρίς την υποχρέωση καταβολής του 70% του ΦΠΑ προ της αφίξεως του πλοίου. Επειδή πολλά ναύλα αλλάζουν ή ακυρώνονται, θεωρούμε προτιμότερο ένα επαγγελματικό πλοίο αναψυχής σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας, να είναι σε θέση να εκδώσει την άδεια 21 ημερών και κατόπιν να κλείσει τα ναύλα του στη χώρα. Ακόμα κι αν έχει ήδη κλείσει ναύλα, πριν την αίτηση για άδεια, να πληρώνει μόνο το Τ.Ε.Π.Α.Δ.Α.Χ. των 21 ημερών. Κατόπιν, να πληρώνει το σύνολο του Φ.Π.Α. του ναύλου, μέσω του φορολογικού αντιπροσώπου του, στο πρώτο λιμάνι επιβίβασης και φυσικά προτού πάρει άδεια απόπλου για την εκτέλεση του ταξιδιού του. Παράλληλα, με στόχο πάντα την διευκόλυνση των αφίξεων των ξένων σκαφών στη χώρα μας και τη μείωση της γραφειοκρατίας, καθώς και την επιτάχυνση των διαδικασιών, χωρίς ωστόσο να πλήττεται ο εγχώριος στόλος, προτείνουμε τα εξής, όσον αφορά στην μέχρι σήμερα εκδιδόμενη Άδεια Εκμετάλλευσης Επαγγελματικού Σκάφους Αναψυχής (σχετική καταχώρηση στο e- μητρώο του Ν.4256/14): 1. Έκδοση άδειας ναύλωσης με διάρκεια 1 έτους, αντί τριών και ετήσια ανανέωση με κάποιο ετήσιο τέλος, αντίστοιχο του Τ.Ε.Π.Α.Δ.Α.Χ. 2.Έκδοση προσωρινού, ετήσιου ΑΦΜ, χωρίς την ανάγκη ίδρυσης υποκαταστήματος, με Έλληνα φορολογικό αντιπρόσωπο 3.Άμεση έκδοση ΑΦΜ, όπως ήδη γίνεται από τη ΔΟΥ A' Αθηνών σύμφωνα με τη ΠΟΛ 1113/2003 . Τέλος, για να επιτευχθεί η ορθή τήρηση των νόμων και των διαδικασιών και με στόχο τη διευκόλυνση, όχι μόνο των ιδιοκτητών και χειριστών των ξένων σκαφών, αλλά και των ελληνικών αρχών και υπηρεσιών, καθώς και τη σημαντική μείωση των χρόνων ολοκλήρωσης όλων των ανωτέρω, προτείνουμε την υποχρεωτική ανάθεση πρακτόρευσης, σε πιστοποιημένους εγχώριους επαγγελματίες, όλων των μη ελληνικών σκαφών αναψυχής, επαγγελματικών ή ιδιωτικών, άνω των 24 μέτρων.