• Σχόλιο του χρήστη 'Κώστας Γιαμαλίδης - Αντιπρόεδρος Ναυτικού Ομίλου ΣΕΑΝΑΤΚ' | 21 Ιανουαρίου 2022, 16:45

    Απαιτείται ένα ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο για τα Ιδιωτικά Σκάφη Αναψυχής και τα Ναυταθλητικά σκάφη, το οποίο θα πρέπει να συνοψίζει διατάξεις που ήδη υπάρχουν διάσπαρτες, αλλά και να περιέχει οπωσδήποτε τα ακόλουθα: α. Αναφορά (εκ νέου) του προσδιορισμού της κατηγορίας των Ναυταθλητικών Σκαφών (Ιστιοπλοϊκών ή Αλιευτικών), ως οποιαδήποτε σκάφη που συμμετέχουν στο επίσημο αγωνιστικό πρόγραμμα της Ελληνικής ή Διεθνούς Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας (ή της ΕΟΥΔΑ αντίστοιχα), διαθέτουν Πιστοποιητικό Καταμέτρησης και ικανοποιούν τα κριτήρια που καθορίζονται από αυτές. Σήμερα, τα κριτήρια αυτά για τα Ιστιοπλοϊκά Ναυταθλητικά σκάφη είναι τερματισμός ετησίως σε έξι ιστιοδρομίες με συνολικό μήκος διαδρομής 120 ναυτικά μίλια. Τα κριτήρια αυτά θα πρέπει να αναπροσαρμόζονται προς τα κάτω, με απόφαση της ΕΙΟ, σε περιπτώσεις ανωτέρας βίας. β. Δυνατότητα εγγραφής τους, αλλά και μετεγγραφής τους, στο Μητρώο Πλοίων στην κατηγορία των Ναυταθλητικών σκαφών, ανά ιδιοκτησιακό τύπο, όπως και αναφορά αυτής στην Άδεια Εκτέλεσης Πλόων. γ. Κατάργηση του Φόρου Πλοίων (όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 4646/2019) για όλα τα Ιδιωτικά Σκάφη Αναψυχής, δεδομένου ότι ο συγκεκριμένος Φόρος είναι φόρος χωρητικότητας και ουσιαστικά αφορά εμπορική ή επαγγελματική εκμετάλλευση. δ. Σε κάθε περίπτωση, ενεργοποίηση των προβλέψεων του Ν. 438/1976 (και επόμενων) για πλήρη απαλλαγή όλων των Ναυταθλητικών Σκαφών από οποιαδήποτε επιβάρυνση σχετική με φόρους, συμπεριλαμβανομένου ασφαλώς και του Φόρου Πλοίων, όπως και από το ΤΕΠΑΗ. ε. Δυνατότητα μετάπτωσης όλων των Ιστιοπλοϊκών Ναυταθλητικών Σκαφών με μήκος κάτω από 12 μέτρα στα Βιβλία Εγγραφής Μικρών Σκαφών (ΒΕΜΣ) με απλές διαδικασίες. Ειδική ρύθμιση για θέματα ΦΠΑ. Αντίστοιχες ρυθμίσεις για όλα τα Ιδιωτικά Σκάφη Αναψυχής, οπωσδήποτε με μήκος κάτω από 10 μέτρα. στ. Ειδικά κίνητρα σε αναγνωρισμένους Ναυτικούς Ομίλους για την απόκτηση Ιστιοπλοίκών (αλλά και συνοδών φουσκωτών) Ναυταθλητικών Σκαφών, συμπεριλαμβανομένης της απαλλαγής από την καταβολή ΦΠΑ για την αγορά και τη συντήρησή τους. Θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στη στήριξη της ελληνικής σημαίας στα σκάφη, αλλά κυρίως του Ναυταθλητισμού, στο συγκεκριμένο ή σε επόμενο Σχέδιο Νόμου. Τονίζουμε ότι ο Ναυταθλητισμός αποτελεί τη σημαντικότερη δραστηριότητα προσέλκυσης και ενασχόλησης μικρών παιδιών, εφήβων αλλά και ενηλίκων με τη θάλασσα και κατά συνέπεια καλλιεργεί την ελληνική ναυτοσύνη με την εκπαίδευση και εξάσκηση των πληρωμάτων. Η ανάπτυξη του Ναυταθλητισμού είναι ζήτημα εθνικής σημασίας!