• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτριος Πετράς' | 1 Μαΐου 2013, 18:04

    Όσον αφορά την εξαίρεση που τίθεται στο άρθρο 1α αναφορικά με την έννοια του Ταξιδιού αναψυχής, σύμφωνα με την οποία δεν νοείται το ταξίδι με σκοπό την άθληση, ή τη συμμετοχή σε πάσης φύσεως αγώνες ή την εκπαίδευση των επιβατών, ο οποίος επαναλαμβάνεται και σε άλλα σημεία του νόμου, θα πρέπει να χαρακτηριστεί ως η ταφόπλακα κάθε προσπάθειας, ιδιωτικής ή συλλογικής, για την ανάπτυξη και διάδοση της ιστιοπλοΐας. Θαλάσσιος τουρισμός δεν είναι μόνο η ναύλωση σκαφών για διακοπές σε νησιά. Θαλάσσιος τουρισμός είναι και ο ναυταθλητικός τουρισμός, στον οποίο θα έπρεπε να επικεντρώνεται σε μεγάλο μέρος η τουριστική καμπάνια της χώρας διαφημίζοντας την ιστιοπλοΐα σε ιδανικές συνθήκες και ονειρεμένους προορισμούς. Σε άλλες ιστιοπλοϊκά αναπτυγμένες χώρες, το προϊόν του ναυταθλητικού τουρισμού προβάλλεται και προωθείται ανελλιπώς με σημαντικά έσοδα από συνάλλαγμα, φόρους έμμεσους και άμεσους, αλλά και παγκόσμια προβολή του τόπου. Μερικά παραδείγματα: Α) Στην Τουρκία διοργανώνονται αγώνες με συμμετοχή εκατοντάδων ναυλωμένων σκαφών από Ρώσσους, Ιταλούς, Αμερικάνους και κάθε άλλη εθνικότητα (Marmaris Race Week http://marmarisraceweek.com/en_teknekiralama.aspx). Β) Στην Καραϊβική, παγκόσμιος γνωστός αγώνας ST. MARTEEN HEINEKEN REGATTA (http://www.heinekenregatta.com/Regatta/BoatCharters.aspx) Γ) στην Αγγλία, ο αγώνας COWES WEEK στον οποίον επικεντρώνουν την διαφημιστική τους καμπανιά οι μεγαλύτερες εταιρείες ναυλώσεως σκαφών (http://www.sunsail.eu/yacht-racing/cowes-week?oloc=gr) Δ) Στην Αυστραλία, όχι απλά υπάρχουν αγώνες με ναύλωση σκαφών, αλλά και ολόκληρες μελέτες για την ανάπτυξη του ναυταθλητικού τουρισμού και στρατηγικές (sailing sports tourism http://www.wcmt.org.uk/reports/914_1.pdf) Είναι αδιανόητο η Ελλάδα που διαφημίζει τον τουρισμό ως την βαριά βιομηχανία της, να απορρίπτει αυτού του είδους τον τουρισμό, απαγορεύοντας όχι μόνο σε επαγγελματικά σκάφη να συμμετέχουν σε αγώνες, αλλά και σε ιδιωτικά αφού προβλέπεται το ιδιωτικό σκάφος αναψυχής χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ταξίδι αναψυχής στο οποίο αποκλείεται η συμμετοχή σε αγώνες!!!! Επίσης, αναφορικά με την απαγόρευση εκπαιδευτικών ταξιδιών από επαγγελματικά σκάφη αναψυχής, άραγε επιχειρείται να διακοπεί κάθε προσπάθεια εκμάθησης και ανάπτυξης ιστιοπλοΐας στην Ελλάδα. Αν δεν μπορεί να ναυλώνεται ένα σκάφος από μια σχολή ιστιοπλοΐας, ιδιώτη ή Ομίλου, δεν θα μπορεί να λειτουργήσει καμία σχολή, αφού ούτε ιδιωτικά πλοία αναψυχής μπορούν να χρησιμοποιούνται (άρθρο 1α vi το πλοίο αναψυχής που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την εκτέλεση ταξιδιών αναψυχής για ιδιωτικούς σκοπούς και όχι για οποιαδήποτε εμπορική ή κερδοσκοπική δραστηριότητα).