• Σχόλιο του χρήστη 'Μιχάλης Αφτιάς' | 3 Μαΐου 2013, 13:40

    Α. Καταργείστε επιτέλους την έννοια της άδειας επαγγελματικού / μητρώο ή όπως αλλιώς το βαφτίζουμε. Επαγγελματικό είναι αυτό που ανήκει σε εταιρεία και πρέπει να αποδεικνύει με το εισόδημά του ότι κάνει πράγματι ναύλα και δεν είναι μαϊμού επαγγελματικό. Όλα τα σκάφη πρέπει να φέρουν τον ίδιο εξοπλισμό ασφαλείας. Τέλος. Τα υπόλοιπα για άδειες/μητρώα είναι διαδικασίες, χαμένος χρόνος για επαγγελματίες, υπαλλήλους, άσκοπα κόστη και μόνο στρεβλώσεις μπορούν να επιφέρουν. Β. Καταργείστε επιτέλους τις χρονοβόρες, απολύτως άσκοπες διαδικασίες απόπλου & ΕΠΣΕΠΑ. Ένας ετήσιος έλεγχος στην αρχή της σαιζόν για τα θέματα ασφαλείας και άλλος ένας στο τέλος για τη συμπλήρωση των ναύλων. Δηλαδή τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα τί διαφορά έχουν; Γιατί ταλαιπωρούμε έτσι τους τουρίστες μας; Δεν ωφελεί τίποτα να χάνονται ατελείωτες ώρες για τον απόπλου από Λιμενικούς και τους επαγγελματίες. Τα νούμερα με πολύ συντηρητικές εκτιμήσεις: (>)3000 σκάφη Χ (minimum) 10 ναύλα= 30,000 Χ (minimum) 20 λεπτά = 10,000 ώρες ετησίως > 60 ανθρωπομήνες για Λιμενικούς και άλλοι τόσοι για τους Επαγγελματίες. Βάλτε τους στην εκπαίδευση των λιμενικών που δεν ξέρουν ούτε καν τί είναι αυτό που ελέγχουν στα χαρτιά και απλά πατούν σφραγίδες απαξιωνόμενοι ως επαγγελματίες και ως άνθρωποι. Γ. Απαγορεύεται η ναύλωση για άθληση και συμμετοχή σε αγώνες και για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Γιατί να κλείσουμε την πόρτα σε μια απολύτως ελπιδοφόρα αγορά, αυτή του αθλητικού και εκπαιδευτικού ιστιοπλοϊκού τουρισμού; Αν είναι για τα επαγγελματικά μαϊμού μπορούν να βρεθούν άλλες λύσεις. (βλ Δ) Η αγορά αγώνων σηκώνει να ναυλώνονται ανετότατα >100 επιπλέον εβδομάδες για τουλάχιστον 10 διαφορετικούς αγώνες το χρόνο ανά την Ελλάδα. Αυτό σημαίνει 1000 επιπλέον εβδομάδες ναύλωσης. Με μέσο εβδομαδιαίο ναύλο για αγώνα 2000-3000€, μας δίνει μια αγορά 2-3εκ€ (!), χωρίς να συνυπολογίζουμε τα οφέλη από υποστήριξη, εστίαση, ελλιμενισμό, αγορές, διοργανωτές, χορηγούς κλπ. Εννοείται ότι από αυτή την αγορά το κράτος θα επωφελείται επίσης, η χώρα μας θα προβάλλεται και άλλα πολλά καλά. Η συμμετοχή σε αγώνες του εξωτερικού (IT, FR, HR, TR, UK) η οποία οφείλεται χάρη σε μεγάλο μέρος στα ενοικιαζόμενα σκάφη, δίνει την τάξη μεγέθους της αγοράς που εμείς δεν αξιοποιούμε κι ας έχουμε τρομερά συγκριτικά πλεονεκτήματα. Ενδεικτικά οι συμμετοχές: - Barcolana (Ιταλία) >1500 - Marmaris week (Τουρκία) >150 - Les voiles de St Tropez( Γαλλία) =300 (όριο) - Fastnet (UK) =300 (όριο, κλείνει σε 24ω από την έναρξη των εγγραφών!) - Heineken regatta (St Maarten) >200 - Jabuka (HR)> 100 Η Marmaris week στην Τουρκία έχει 4 επιπλέον κατηγορίες IRC Charter (I-IV) με ~20 συμμετοχές στην κάθε κατηγορία ενώ ο αγώνας γίνεται τέλος Οκτωβρίου αρχές Νοεμβρίου που αλλιώς τα περισσότερα σκάφη κάθονται! Το ίδιο ισχύει και για τα μαθήματα. Εκτός από την εσωτερική αγορά, υπάρχει η δυνατότητα να γίνουμε ο Νο1 προορισμός για να μαθαίνει κανείς ιστιοπλοΐα. Αντί να δούμε πώς θα γίνεται αυτό σωστά (εκπαίδευση, λειτουργία σχολών κλπ) ώστε να διασφαλιστεί η ποιότητα και διάρκεια του τουριστικού αυτού προϊόντος, απαγορεύουμε την ενοικίαση για εκπαιδευτικούς σκοπούς! Γιατί λοιπόν κλείνουμε την πόρτα στα μούτρα μας; Δ. Ο νόμος προσπαθεί με απολύτως αντιπαραγωγικούς και κυρίως αναποτελεσματικούς τρόπους να εμποδίσει τα επαγγελματικά - μαϊμού (ΕΠΣΕΠΑ, άδειες, ελάχιστα ναύλα, χαρτούρα, όχι αγώνες, όχι μαθήματα, όχι ο ιδιοκτήτης επί του νοικιασμένου σκάφους κλπ). Ούτε αυτό πετυχαίνει και βεβαίως πάει να ρημάξει το ουσιαστικό τουριστικό προϊόν της ενοικίασης σκαφών. Το μαϊμού επαγγελματικό υπάρχει γιατί δεν πληρώνει ΦΠΑ αγοράς σκάφους, ΦΠΑ εξοπλισμού/υπηρεσιών και τεκμήριο/φόρο πολυτελείας. Άρα πρέπει να προκύψουν αντικίνητρα ακριβώς για αυτά. Προτάσεις: - Καταργήστε τους φόρους, ειδικές εισφορές για ιδιωτικά σκάφη. Μη στοχοποιείτε τους ιδιοκτήτες σκαφών. Απλά τους βάζετε να πιέζουν το κράτος και να ψάχνουν να κάνουν τα σκάφη τους μαϊμού επαγγελματικά, με σημαίες ευκαιρίας, να τα βαφτίζουν ναυταθλητικά κλπ. Βάλτε τους να πληρώσουν φόρους στην παραγωγή του εισοδήματός τους και τέλος. Ο καθένας ας ξοδεύει όπως θέλει τα χρήματά του, σε σκάφη, φαγητά, ταξίδια, πίνακες χωρίς να μας λέει το κράτος τί είναι και δεν είναι πολυτέλεια. - Καταργήστε την απαλλαγή ΦΠΑ για εξοπλισμό/υπηρεσίες (απαλλακτικό). Οι πραγματικοί επαγγελματίες κάνουν ναύλα, πληρώνουν ΦΠΑ για αυτά πολύ περισσότερο από το ΦΠΑ των ετήσιων εξόδων τους, συμψηφίζουν και δεν τους ενδιαφέρει αν θα πληρώνουν ΦΠΑ ή όχι για τον εξοπλισμό και τις υπηρεσίες του σκάφους. - Αφήστε ήσυχα τα πραγματικά επαγγελματικά να δουλέψουν όπως μπορούν με βόλτες, αγώνες, εκπαίδευση, καταδύσεις, γαστρονομία και ό,τι άλλο προκύψει. Βάλτε πχ όρο, το εισόδημα από ναύλα, να είναι ετησίως και για μια 5-ετία μεγαλύτερο από το 50% του ΦΠΑ αγοράς του σκάφους που δεν πλήρωσε ως επαγγελματίας. Εάν είναι λιγότερο, να πληρώνει την διαφορά. Αν δεν συμφωνείτε, προσαρμόστε τα παραπάνω νούμερα ώστε ο πραγματικός επαγγελματίας να μην επηρεάζεται και για τον ιδιώτη να του έρχεται προτιμότερο να παραμένει ιδιώτης. Ε. «Απαγορεύεται επίσης η παραμονή του πλοιοκτήτη ή του εφοπλιστή καθώς και των παρένθετων προσώπων αυτών στο επαγγελματικό πλοίο αναψυχής, κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης των ελάχιστων προβλεπομένων ημερών ναύλωσης της παρ. 6 του παρόντος άρθρου.» Μα καλά, πάμε να ρημάξουμε τον επαγγελματία που νοικιάζει το σκάφος του και κάνει και τον καπετάνιο, δηλαδή μια από τις καλύτερες μορφές επαγγελματία; Να τον βάλουμε να πληρώνει σκίππερ, να τον πετάξουμε έξω από την αγορά, επειδή νοικιάζουν τα επαγγελματικά-μαϊμού στους εαυτούς τους οι ιδιοκτήτες τους; Βρείτε άλλες λύσεις (βλ Δ) και μην πυροβολείτε αυτόν που φέρνει το πραγματικό εισόδημα στην Ελλάδα!