• Σχόλιο του χρήστη 'Βασίλης Μηλιώτης' | 8 Μαΐου 2013, 17:52

    Αγαπητοί κύριοι και συντάκτες του νέου νόμου για το θαλάσσιο τουρισμό, Ο νόμος χαρακτηρίζεται από προχειρότητα. Αντί να δίνει λύσεις στα υπάρχοντα προβλήματα και να δημιουργεί συνθήκες περαιτέρω ανάπτυξης του Θαλάσσιου τουρισμού, απεναντίας διατηρεί σε όλες σχεδόν τις διατάξεις, τις αναχρονιστικές και γραφειοκρατικές ατέλειες του ισχύοντος νόμου, ενώ παράλληλα τοποθετεί νέους, περιοριστικούς στην ανάπτυξή του, όρους. Αρκεί και μόνο κάποιος να σταθεί στην πρώτη παράγραφο του νόμου: «Ταξίδι αναψυχής»: είναι το ταξίδι που διενεργείται από πλοία που έχουν χαρακτηριστεί ως πλοία αναψυχής, ιδιωτικά ή επαγγελματικά ολικής ναύλωσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου, με ελεύθερο πρόγραμμα προσεγγίσεων και ελεύθερο προορισμό, με αποκλειστικό σκοπό την αναψυχή των επιβατών. Ως ταξίδι αναψυχής δεν νοείται το ταξίδι με σκοπό την άθληση ή τη συμμετοχή σε πάσης φύσεως αγώνες ή την εκπαίδευση επιβατών γενικά.» Από πότε η άθληση, η συμμετοχή σε ένα αγώνα ή η εκπαίδευση σε ένα άθλημα σταμάτησε να είναι αναψυχή. Τι άλλο θα μπορούσε να ήταν εκτός από αναψυχή και ψυχαγωγία; Σε οποιοδήποτε λεξικό, αν κάνετε τον κόπο να ανατρέξετε, θα δείτε ότι οι λέξεις Αναψυχή, Ψυχαγωγία και Άθληση είναι άρρηκτα συνδεδεμένες. Αντί να δώσετε κίνητρα και να φτιάξετε κατάλληλες διατάξεις για την ανάπτυξη του Αθλητικού και Εκπαιδευτικού Θαλάσσιου τουρισμού, εσείς τον απαγορεύετε. Την ίδια στιγμή, στη γειτονική και ανταγωνιστική Τουρκία, αυτό το κομμάτι της τουριστικής αγοράς αναπτύσσεται ραγδαία τα τελευταία χρόνια. Διοργανώνονται πολυήμεροι διεθνείς ιστιοπλοϊκοί αγώνες, έχοντας μάλιστα στο πρόγραμμα τους και ελληνικούς προορισμούς. Οι αθλητικοί αγώνες και η εκπαίδευση στο άθλημα της ιστιοπλοΐας θα πρέπει να γίνουν πόλοι έλξης για τον εξωτερικό και εσωτερικό τουρισμό. Ενδεικτικά σας αναφέρω ότι το καλοκαίρι το 2011, μιας χρονιάς όχι από τις καλύτερες για τον τουρισμό μας, όταν στα πλαίσια του ‘Ράλλυ Αιγαίου’ επισκεφθήκαμε την Αμοργό και τη Σάμο, οι ντόπιοι μας έλεγαν «καλά που ήρθατε και εσείς…». Σκεφτείτε πόσο σημαντική από όλες της πλευρές, ήταν για αυτούς η παραμονή στο νησί ενός στόλου πλέον των πενήντα σκαφών και των πληρωμάτων τους που ήταν ίσως και πεντακόσια άτομα. Τα περισσότερα από αυτά τα σκάφη ήταν ναυλωμένα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής. Έχουμε ανάγκη από νομοθετήσεις προσαρμοσμένες στη σύγχρονη πραγματικότητα. Από νομοθέτες με καθαρό μάτι και ανοιχτό νου που να βλέπουν την ολότητα των πραγμάτων. Αν προσπαθώντας να αντιμετωπίσουμε αδυναμίες λειτουργούμε με τη λογική «πονάει κεφάλι, κόψε κεφάλι», θα καταστραφεί και ότι έχει απομείνει….