• Σχόλιο του χρήστη 'Μάγγος Αντώνης' | 10 Μαΐου 2013, 11:32

    Κατόπιν μελέτης για πολλές ημέρες του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου του Μαΐου του 2013 για τον θαλάσσιο τουρισμό, και μετά την ολοκλήρωση της κατ άρθρο και παράγραφο ανάλυση του νόμου και την καταγραφή των σχετικών σχολίων του σωματείου μας (ΣΙΤΕΣΑΠ), θέλω να εκφράσω την προσωπική μου άποψη για τον νόμο αυτόν που προωθείται από το ΥΕΝ. Ο νόμος είναι εντελώς προχειρογραμμένος, ενισχύει την γραφειοκρατία, μας οδηγεί σε απώλεια πολλών εργατοωρών σε άσκοπες και αναχρονιστικές διαδικασίες, ορισμένες εκ των οποίων αντιτίθενται στους νόμους περί προστασίας των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των πελατών μας-τουριστών καθώς και της ελεύθερης μετακίνησης, εμποδίζει την ελεύθερη άσκηση του επαγγέλματος μας, τον υγιή ανταγωνισμό, καθώς και την ανάπτυξη του κλάδου. Ο νόμος είναι αντιγραφή παλιότερων προσχεδίων, ουσιαστικά θα οδηγήσει όποιον ασχολείται με τον θαλάσσιο τουρισμό να βρεθεί υπόδικος για ποινικά αδικήματα, αφού σε σκάφη χωρίς πληρώματα (και εκπρόσωπο του πλοιοκτήτη κατά την διάρκεια του πλου) πρέπει ο πελάτης μας να ακολουθήσει πολύπλοκες και χρονοβόρες διαδικασίες, που εάν δεν τις ακολουθήσει θα τιμωρείται ο πλοιοκτήτης!!! Ο νόμος είναι καθαρά εισπρακτικός και καθόλου αναπτυξιακός, και σε καμία περίπτωση δεν απελευθερώνει την αγορά, αντιθέτως την περιορίζει και την πνίγει. Τα μέχρι τώρα καταβαλλόμενα ανά πενταετία παράβολα θα καταβάλλονται τώρα πια ανά διετία, και καθιερώνονται επιπλέον χαράτσια εάν αλλάξει ο διαχειριστής ή κάποιο άλλο στοιχείο της εταιρείας ή του πλοίου, χαράτσια εάν υπάρξει κάποια κατάσχεση, κλπ. Ο τουρίστας-κυβερνήτης του σκάφους άνευ πληρώματος, θα υποχρεούται να παίζει το κυνήγι του χαμένου λιμενικού από λιμάνι σε λιμάνι που θα καταπλέει, για να δηλώνει τον κατάπλου, κουβαλώντας μαζί του το πλήρωμα και τα διαβατήρια των επιβατών μοιράζοντας φωτοτυπίες τους σε κάθε περίπτωση. Σε περίπτωση παράλειψης από πλευράς του να περάσει τις διακοπές του ο άνθρωπος αυτός με τέτοιον τρόπο, ο πλοιοκτήτης θα τιμωρείται! Τιμωρία περιμένει τον πλοιοκτήτη σε περίπτωση που ο τουρίστας αργήσει να αποπλεύσει από το λιμάνι αφετηρίας, σε περίπτωση που κάποιος αποφασίσει να αποχωρήσει από το σκάφος πριν την ολοκλήρωση του ναύλου, εάν κάποιος προσκαλέσει για καφέ ή για βόλτα κάποιον που γνώρισε κατά την διάρκεια των διακοπών του. Απαγορεύεται σε όσους νοικιάζουν ιστιοπλοϊκά σκάφη να κάνουν ιστιοπλοΐα, διότι η ιστιοπλοΐα ανοιχτής θάλασσας είναι άθλημα, κι ο νόμος απαγορεύει κάθε άθληση των πελατών μας, όπως και κάθε μορφής εκπαίδευσης τους. Δεδομένου ότι και τα ιδιωτικά σκάφη απαγορεύεται να εσοδεύουν με οποιονδήποτε τρόπο, προφανώς από την ψήφιση του νόμου αυτού και μετά, ουδείς δεν θα μπορεί να εκπαιδευτεί στην ιστιοπλοΐα, εκτός κι αν δραστηριοποιηθούν για τον σκοπό αυτό φιλάνθρωποι ή μη κερδοσκοπικές επιχειρήσεις. Επιτρέπεται όμως να ψαρεύουν από τώρα και στο εξής. Οι ιστιοπλόοι θα αντικατασταθούν από ψαράδες που θα κινούνται με την μηχανή των ιστιοπλοϊκών σκαφών μας κι όχι με τα πανιά, προφανώς τα ψάρια είναι σε τόση επάρκεια που πρέπει να πολλαπλασιαστούν αυτοί που τα κυνηγάνε. Στα θετικά του νόμου, είναι πως κάποιοι δημόσιοι υπάλληλοι θα διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας τους, το πιο πιθανόν είναι ότι θα αυξηθούν οι απαραίτητοι δημόσιοι υπάλληλοι που θα απασχολούνται, αφού η συλλογή εγγράφων, εντύπων και διαδικασιών πολλαπλασιάζεται. Αφού λοιπόν οι εμπνευστές αυτού του νόμου νομίζουν πως εξασφαλίζουν τις θέσεις εργασίας τους και την αύξηση των εσόδων τους, νομίζω πως όσο και να διαμαρτυρόμαστε και να διαφωνούμε με τον νόμο αυτόν, ο νόμος θα περάσει. Ακόμα κι αν μέχρι την ψήφιση του αλλάξουν κάποια άρθρα, η λογική του δεν μπορεί να αλλάξει, διότι είναι προφανής η στόχευση όσων τον συνέταξαν και τον προωθούν. Δυστυχώς ο κλάδος μας θα καταλήξει στα χέρια ξένων εταιρειών, που με μόνη προϋπόθεση τον ορισμό φορολογικού εκπροσώπου, θα είναι υπόλογοι στις χώρες τους για την άσκηση του επαγγέλματος τους, κι όχι στην Ελλάδα. Η άρση του καμποτάζ επιτυγχάνεται με την αποδοχή κοινοτικών εταιρειών που δεν ελέγχονται εάν τα μέλη τους είναι ή δεν είναι κοινοτικής ιθαγένειας. Για ελέγχους σε παράνομα ενοικιαζόμενα ιδιωτικά σκάφη με ξένη σημαία, ούτε λόγος, αφού το προσωπικό των αρμοδίων υπηρεσιών ήδη δεν επαρκεί, και η αύξηση των γραφειοκρατικών διαδικασιών θα τους καθηλώσει ακόμα περισσότερο στα γραφεία τους. Αντώνης Μάγγος 10/5/2013