• Σχόλιο του χρήστη 'Ευθύμιος Μπιμπής' | 13 Μαΐου 2013, 11:12

    Συνολικές σκέψεις: Αγαπητοί συνάδελφοι, Πλησιάζει το τέλος της διαβούλευσης για το νέο νομοσχέδιο το οποίο δεν βλέπω κάτι θετικό να φέρει στον κλάδο μας παρά μόνο πρόσθετη γραφειοκρατία στα πλαίσια του να πιάσουμε τους «μαϊμού» επαγγελματίες. Νομίζω ότι με αυτό το νομοσχέδιο μας δίνεται η ευκαιρία να πιέσουμε για την απλούστευση κάποιων διαδικασιών. Προτείνω τα παρακάτω: 1. Άδεια Επαγγελματικού. Λαμβάνοντας υπ’ όψη τα παρακάτω: a. Στο έγγραφο εθνικότητας αναγράφεται στον τύπο πλοίου Ε/Γ-Τ/Ρ μετά από δήλωση του πλοιοκτήτη b. Στο ΠΓΕ το ίδιο με το Έγγραφο Εθνικότητας c. Τα δικαιολογητικά που κατατίθενται για την έκδοση της άδειας είναι τα ίδια περίπου με αυτά που κατατίθενται για την νηολόγηση (επί πλέον είναι το ΠΓΕ και η βεβαίωση του ναυτικού επιμελητηρίου και κάποιες δηλώσεις) Τα νηολόγια να ελέγχουν και τα δικαιολογητικά για την αναγνώριση του σκάφους ως επαγγελματικό και να λαμβάνουν με σήμα από την υπηρεσία του υπουργείου (όπως γίνεται και για το ΜΜSI) τον αριθμό αναγνώρισης και να τον αναγράφουν στο Έγγραφο Εθνικότητας. Να μην χρειάζεται το αντίγραφο του ΠΓΕ και στην ουσία η αξιοπλοΐα του σκάφους κρίνεται στον απόπλου. Για τις ανανεώσεις της άδειας να εκδίδεται σχετική βεβαίωση με την ημερομηνία λήξης της. Επίσης με τον φόρτο που υπάρχει στην υπηρεσία του υπουργείου εάν οι αναθεωρήσεις των αδειών γίνονται κάθε δύο χρόνια θα χρειάζονται έναν μήνα για κάθε αίτηση. 2. Ειδικό Σήμα. Καλό είναι να ξεχωρίζουν τα επαγγελματικά σκάφη αλλά δε νομίζω ότι χρειάζεται να μπούμε σε διαδικασίες, αιτήσεις – παράβολά κλπ. Μπορεί απλά στον αριθμό νηολογίου να προστεθεί στο τέλος το γράμμα ¨Ε¨ Οπότε με δεδομένο ότι είμαστε υποχρεωμένοι να αναγράφουμε το αριθμό νηολογίου στο σκάφος λύνεται το θέμα απλά χωρίς πρόσθετες διαδικασίες και έξοδα 3. Άδεια αλιείας. Ας προστεθεί μια παράγραφος στον νόμο το τι και πως επιτρέπεται να αλιεύεται στα επαγγελματικά σκάφη και να τελειώνουμε. Όχι άλλες άδειες. 4. Αγώνες. Δεν ζητάμε τα σκάφη μας να χαρακτηρισθούν ναυταθλητικά αλλά να μπορούν να ενοικιάζονται σε ιστιοπλοϊκούς αγώνες. Παράλληλα δε να μπορούν ενοικιάζονται από τις διάφορες ιστιοπλοϊκές σχολές. 5. Αλλαγή πληρώματος κατά την διάρκεια της ναύλωσης. Είναι αστείο να βάζουμε περιορισμούς στους τουρίστες για τη χρήση του σκάφους του οποίου είναι υπεύθυνοι. Όπως σωστά κάποιος σχολίασε δεν είναι σκάφη της γραμμής με συγκεκριμένο πρόγραμμα. Να αρκεσθούμε στην υποχρέωση του κυβερνήτη να δηλώσει την όποια αλλαγή στους επιβαίνοντες στο κατά τόπους λιμεναρχείο. Μην καταντήσουμε σαν την Κούβα που απαγορεύει στους αυτόχθονες να επιβιβάζονται στα επαγγελματικά σκάφη. 6. Θεώρηση απόπλου -Αναχώρηση του σκάφους εντός 24 ωρών. Είναι άδικο να κόβονται ημέρες ναύλωσης από τα σκάφη επειδή ο πελάτης έρχεται αργά το βράδυ οπότε και οι διαδικασίες παράδοσης και απόπλου γίνονται την επομένη ημέρα. Επίσης είναι άδικο να στερούνται οι τοπικές κοινωνίες από έσοδα που θα έχουν από τους πελάτες μας που θα θέλουν να κάτσουν μία ημέρα στο λιμάνι επιβίβασης τους. Αυτός είναι ένας λόγος / δικαιολογία που πολλές τοπικές κοινωνίες αντιμετωπίζουν εχθρικά τα σκάφη μας με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν οι απαραίτητες παροχές που θα πρέπει να υπάρχουν στα λιμάνια για τα σκάφη και να ρίχνει το επίπεδο των παρεχομένων τουριστικών υπηρεσιών. 7. Παρουσία του πλοιοκτήτη στο σκάφος. Θα πρέπει να ληφθεί ειδική μέριμνα για τους πλοιοκτήτες που εργάζονται ως κυβερνήτες στα σκάφη τους. Μια λύση θα είναι η έκδοση σχετικού τιμολογίου εκ μέρους τους γι’ αυτή την παροχή υπηρεσίας. 8. Σκάφη με κοινοτική σημαία. Είναι ουτοπικό να ζητάμε να αλλάξουν οι άλλες χώρες τους νόμους και τα έντυπα τους προκειμένου να τους δίνουμε άδεια να δουλέψουν τα σκάφη τους στην Ελλάδα. Εάν η Κροατία ζητήσει κάτι άλλο το Ελληνικό Κράτος θα συμμορφωθεί αντίστοιχα; Ας προσπαθήσει το υπουργείο για την εναρμόνιση (καλύτερα για την ύπαρξη κοινής ) της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας 9. Σκάφη που έχουν βάση εκτός Ελλάδος. Είναι λάθος να επιτρέπουμε είτε να αρχίζουν είτε να τελειώνουν τον ναύλο στην Ελλάδα. Τι στιγμή που οι Τούρκοι δεν επιτρέπουν στα επαγγελματικά ελληνικά σκάφη να παραμείνουν παραπάνω από μια μέρα στην Τουρκία και τα υποχρεώνουν να επιστρέφουν αλλά και να πληρώνουν ¨transit log: 250,00 € 10. Γενικές προτάσεις για τις διαδικασίες και έλεγχο πάταξη των ψεύτικων επαγγελματικών. Να αποκτήσουν τα λιμεναρχεία με το υπουργείο on-line σύστημα στο διαδίκτυο όπου: 1. Να καταχωρηθούν όλα τα σκάφη με τα έγγραφα τους και τις σχετικές ημερομηνίες λήξης 2. Να καταχωρηθούν όλες οι πλοιοκτήτριες εταιρείες / φυσικά πρόσωπα με νομίμους εκπροσώπους και αντιπροσώπους. 3. Να δοθεί πρόσβαση στους Νηογνώμονες να ανεβάζουν τα ΠΓΕ καθώς και τις αποκαταστάσεις των παρατηρήσεων 4. Να δοθεί πρόσβαση σε Ναυλομεσίτες και Πλοιοκτήτες να ανεβάζουν ηλεκτρονικά τα ναυλοσύμφωνα, διπλώματα και καταστάσεις επιβατών τα οποία θα οριστικοποιούνται με τον απόπλου (το τελευταίο συμβαίνει ήδη στην Τουρκία) Εάν συμβούν τα παραπάνω θα απλοποιηθεί η διαδικασία του απόπλου διότι το λιμενικό όργανο δεν θα χρειάζεται να ελέγχει όλα τα έγγραφα (το τελευταίο συμβαίνει λόγω ελλιπούς συμπλήρωσης των καρτελών ναύλωσης.) Με την οριστικοποίηση του απόπλου θα μπορεί το υπουργείο σε μηδενικό χρόνο αν ελέγχει τον αριθμό των ημερών αλλά και τους επιβαίνοντες και να ανανεώνει τις άδειες πολύ γρήγορα. 11. Επιπλέον θέματα που δεν καλύπτονται από τον νέο νόμο. Α. Εξοπλισμός που ζητά το υπουργείο για να ναυλωθούν τα σκάφη μας στο εξωτερικό το καθιστά απαγορευτικό διότι πρώτον δεν υπάρχει ο απαιτούμενος χώρος αλλά και η ηλεκτρική υποδομή των σκαφών και δεύτερον το υψηλό κόστος του εξοπλισμού. Σε αντίθεση με όλες τις άλλες χώρες που δεν χρειάζεται τίποτε επιπλέον. Β. Ραδιουπηρεσίες. Εξακολουθούμε να πληρώνουμε για μια υπηρεσία που δεν χρειάζεται διότι σήμερα που όλοι έχουν κινητά τηλέφωνα κανένας δεν χρησιμοποιεί το VHF για να τηλεφωνήσει σε κάποιον.