• Σχόλιο του χρήστη 'ΧΑΡΗΣ ΧΑΤΖΗΒΕΡΟΓΛΟΥ' | 13 Μαΐου 2013, 23:05

    1) Άρθρο 2, παρ. 1, εδάφιο β) αα)"Στην περίπτωση νηολόγησης σε κράτος – μέλος της Ε.Ε. ή της Ε.Ζ.Ε.Σ. εκτός της Ελβετίας ή του Ε.Ο.Χ., θα πρέπει να αναγράφεται στο έγγραφο εθνικότητας ότι το συγκεκριμένο πλοίο είναι επαγγελματικό" Σε κανένα έγγραφο εθνικότητας, ούτε στο ελληνικό, δεν αναγράφεται (ούτε μπορεί να αναγραφεί) κάτι τέτοιο. Σωστό θα ήταν να τροποποιηθεί η διατύπωση ως εξής: "Στην περίπτωση νηολόγησης σε κράτος – μέλος της Ε.Ε. ή της Ε.Ζ.Ε.Σ. εκτός της Ελβετίας ή του Ε.Ο.Χ., θα πρέπει η επαγγελματικότητα του συγκεκριμένου πλοίου να προκύπτει ρητά από οποιοδήποτε έγγραφο". 2) Άρθρο 2, παρ. 5, εδάφιο 3: " Ο υπολογισμός της χρονικής περιόδου για την πραγματοποίηση του ελαχίστου ορίου ημερών ναύλωσης αναστέλλεται μέχρι την άρση της κατάσχεσης από το αρμόδιο όργανο ή μετά από την έκδοση τελεσίδικης δικαστικής απόφασης" Επιτυχής η πρόβλεψη για αναστολή προθεσμίας κατά τη διάρκεια κατάσχεσης. Ωστόσο: Α. Δεν βγάζω νόημα από τη διατύπωση "Ο υπολογισμός της χρονικής περιόδου ... αναστέλλεται ...μετά από την έκδοση τελεσίδικης δικαστικής απόφασης". Β. Πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη τι θα συμβεί σε περίπτωση που τελικώς η κατάσχεση δεν αρθεί και λάβει χώρα πλειστηριασμός. Θα γίνει τότε άρση της επαγγελματικότητας του σκάφους και ο πλοιοκτήτης θα καταβάλλει ΦΠΑ με προσαυξήσεις ?