• Σχόλιο του χρήστη 'Σωτήρης Κωνσταντάκης' | 14 Μαΐου 2013, 07:37

    Στα τέλη της δεκαετίας του 1980 / αρχές 1990, παρόμοιες διατάξεις εμπόδιζαν και την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα (που τόσο επίκαιρη είναι στις μέρες μας...). Το κρουαζιερόπλοιο Marco Polo ήταν το πρώτο που εκκινούσε από Πειραιά και αποβίβαζε στην Κωνσταντινούπολη σπάζοντας συστηματικά το καμποτάζ ενώ στην Ελλάδα χάνονταν έσοδα και θέσεις εργασίας (οι οποίες δεν είναι περιορίζονται μόνο σε ναυτικούς αλλά σε περίπου 50 κλάδους που δραστηριοποιούνται περιφερειακά σε τουρισμό, εμπόριο, υπηρεσίες, κλπ.). Τι έγινε; η κρουαζιέρα στην Ελλάδα βυθίστηκε και μόλις στις ημέρες μας μιλάμε για ενέργειες τόνωσης, σχεδόν 3 δεκαετίες μετά, έχοντας χάσει τεράστια εισοδήματα και δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας... Ποιο το κέρδος τελικά να εκκινούν από Ελλάδα και να καταλήγουν Ιταλία / Τουρκία / Αλβανία / Μαυροβούνιο ή το αντίστροφο; Μια αναχρονιστική και κοντόφθαλμη διάταξη που πρέπει άμεσα να διαμορφωθεί προς όφελος της Ελληνικής αγοράς. Π.χ. να αρθεί πλήρως το καμποτάζ με υποχρέωση έκδοσης Transit Log / Charter License ανά ναύλο / έτος. Τι κάνει ο ανταγωνισμός; Τουρκία - A commercial yacht, usually based in Turkey or intending to be based in Turkey may obtain a Charter License. This procedure will cost about USD 1.500 upwards and will permit the subject yacht to benefit from about all the operational benefits of Turkish flagged yachts. Finally, a Turkish built yacht may obtain a Turkish flag through the so called “Second Register”, which permits foreign yachts and ships to fly the Turkish flag, regardless whether the yacht in question has been subject to Turkish VAT and Customs Taxes. To be registered into the “Second Register” an initial fee of USD 10.000 is levied , followed with an annual fee of USD 0,50 per Register Tonnage.