• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΠΑΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ' | 14 Μαΐου 2013, 09:17

    ΑΡΘΡΟ 10 / Παράγρ. -4 - (α) : Είναι ενθαρρυντικό και παρήγορο, που γίνεται αποδεκτή από την Ελλάδα, με καθυστέρηση είκοσι ετών και απώλεια συναλλάγματος πολλών εκατομμυρίων ευρώ, η παρ. Ε΄ του άρθρου 562 του Καν. ΕΟΚ 2454/93, που αφορά την παραμονή και κυκλοφορία, με καθεστώς προσωρινής εισαγωγής, στην Κοινότητα των ιδιωτ. σκαφών αναψυχής για δέκα οκτώ (18) μήνες αντί των έξι (6) μηνών που ισχύει σήμερα και αποτελεί καρκίνωμα στον θαλάσσιο τουρισμό (κατάργηση της ΑΥΟ Δ257/139/23.2.2000). Συνεπώς στην παραγρ. αυτή, πρέπει να απαλειφθεί ως αβάσιμο & αναιτιολόγητο το «…κατ΄ επιλογή, είτε ενός μηνός… » και να παραμείνει μόνο « …εφοδιάζεται από την αρμόδια Τελων. Αρχή με Δ.Κ. ισχύος δέκα οκτώ (18) μηνών…». Θα επισημάνουμε επίσης, και πρέπει να περάσει στις διατάξεις του άρθρου, πως σύμφωνα με τους Καν. ΕΟΚ 2913/92 (αρθρ. 137-144) και Καν. ΕΟΚ 2454/93 (αρθρ. 553-562) σκάφη τρίτων χωρών δεν μπορούν να παραμένουν «προσωρινά» σε χώρα ή χώρες μέλη της Ε.Ε. συνεχώς, πέραν των 18 μηνών. Εάν το σκάφος τεθεί κάτω από Τελωνειακή ακινησία (bond) σταματά η χρονομέτρηση. Μετά τη λήξη της 18μηνης «προσωρινής» περιόδου, τα σκάφη υποχρεούνται να εγκαταλείψουν την Ε.Ε. προς Τρίτες χώρες και να επανέλθουν, εάν οι ιδιοκτήτες το επιθυμούν ακόμα και εντός 24 ωρών το μίνιμουμ, αρχίζοντας μια νέα 18μηνη περίοδο. Ένα ακόμη σοβαρότατο σημείο που πρέπει να προβλεφθεί και να περάσει στις διατάξεις είναι το εξής: Σύμφωνα με την τελωνειακή ΑΥΟ Δ257/139/23.2.2000 για να εκδοθεί Δελτίο Κίνησης (Transit Log) σε ιδιωτική θαλαμηγό νηολογημένη εκτός Ε.Ε. που καταπλέει από το εξωτερικό στην Ελλάδα, επιβάλλεται να επιβαίνει σε αυτή ο χρήστης της, πρόσωπο που έχει τη συνήθη κατοικία του επίσης εκτός της Ε.Ε.. Αν όμως δε επιβαίνει, τότε χορηγείται Δ.Κ. ενός (1) μηνός αντί των προβλεπομένων έξι (6) μηνών ή τώρα των (18) μηνών. Θα μπορούσε να προστεθεί στο παρόν άρθρο του νομοσχεδίου και η ακόλουθη παράγραφος : « Δύναται το σκάφος να εφοδιαστεί με Δελτίο Κίνησης ισχύος 18 μηνών ακόμα και όταν ο χρήστης του δεν επιβαίνει κατά τον πρώτο κατάπλου του στη χώρα, αλλά το σκάφος αποστέλλεται στην Ελλάδα για ελλιμενισμό και διαχείμαση. Στην περίπτωση αυτή το Δελτίο Κίνησης που εκδίδεται στο όνομα του κατόχου-χρήστη (κατοίκου εκτός Ε.Ε.) κατατίθεται άμεσα για φύλαξη στο αρμόδιο Τελωνείο. Επιστρέφεται δε μόνον όταν αφιχθεί ο χρήστης» Αιτιολόγηση : Η παράγρ. του παρόντος προστίθεται προκειμένου να διευκολύνει τον κατάπλου θαλαμηγών που οι ιδιοκτήτες επιθυμούν να τα στείλουν στην Ελλάδα για διαχείμαση, αντί να τα έχουν στο εξωτερικό και μάλιστα σε γειτονικές χώρες. Η παραμονή αυτή θα ωφελήσει οικονομικά τις μαρίνες και τα ναυπηγεία καθώς και όλους του επαγγελματοβιοτέχνες του κλάδου, , γιατί πολλά εξ αυτών πραγματοποιούν μικρές ή εκτεταμένες επισκευές – μετασκευές και είναι ανεπίτρεπτο να επωφελούνται οι γείτονες χώρες εξ’ αιτίας μιας κανονιστικής παράλειψης. ΑΡΘΡΟ 10 / Παράγρ. -4 - (β) : Επειδή σε κάθε περίπτωση εκθειάζεται το ανυπέρβλητο ελληνικό φυσικό περιβάλλον, ο νησιωτικός πλούτος και η απαράμιλλη ομορφιά της γαλανής θάλασσας και των ακτών μας, και προκειμένου να δημιουργήσουμε κίνητρα, που θα επιτρέπουν στους χρήστες, που έχουν τη συνήθη κατοικία τους στην Κοινότητα και επισκέπτονται προσωρινά την Ελλάδα με τα ιδιωτικά σκάφη τους για τουρισμό, επιβάλλεται να τους χορηγηθεί « …Δελτίο Κίνησης ισχύος κατ΄ ανώτατο όριο δύο (2) μηνών…» και όχι «..ενός (1) μηνός..» , έτσι ώστε να μπορούν μέσα στο λογικό χρονικό διάστημα των εξήντα ημερών να απολαύσουν πολύ περισσότερο τις ελληνικές θάλασσες και τα νησιά μας , χωρίς να πιέζονται να εγκαταλείψουν την Ελλάδα ή να εκβιάζονται με εκτελωνισμό από το μικρό διάστημα των 30 ημερών. Επίσης, είναι σωστή η επισήμανση «… ότι η προθεσμία δεν παρατείνεται…» αλλά είναι λανθασμένη και καταχρηστική, χωρίς νομική βάση, κυρίως τελωνειακή/φορολογική, η επισήμανση ότι «… δεν επιτρέπεται η έκδοση νέου Δ.Κ. για το ίδιο πλοίο αναψυχής…» εφ΄όσον δεν διευκρινίζεται «πως στην περίπτωση που η επανεξαγωγή του πλοίου γίνει σε χρόνο μικρότερο του (1) μηνός ή των (2) μηνών, τότε μπορεί να εκδοθεί Δ.Κ. στο ίδιο πλοίο όταν επανακαταπλεύσει από το εξωτερικό, για το υπόλοιπο διάστημα από την ημερομηνία του απόπλου του στο εξωτερικό».- ΑΡΘΡΟ 10 / Παράγρ. -4 - (ε) : Για την έκδοση του Δελτίου Κίνησης (Transit Log) σε ιδιωτ. πλοίο αναψυχής με ξένη σημαία (πρέπει σαφώς να διευκρινίσετε στο παρόν άρθρο), τα δικαιολογητικά που ζητούνται στις υποπαραγράφους (ββ), (γγ) και (δδ) παρουσιάζουν ουσιώδεις ασάφειες. 1) Δεν είναι εκ των πραγμάτων δυνατόν να προσκομίζεται επικυρωμένο ! φωτοαντίγραφο του Δ/Β του χρήστη, όταν στις περισσότερες των περιπτώσεων οι χρήστες των mega yachts είναι πρόσωπα VIP, όπως βασιλείς, πρωθυπουργοί, εμίριδες αραβικών κρατών και άλλοι υψηλά ιστάμενοι διπλωματικοί. Η Τελωνειακή Αρχή θα πρέπει να αρκεστεί στο νόμιμο εκείνο έγγραφο από το οποίο θα προκύπτει ο διορισμός του VIP χρήστη. Φανταστείτε την περίπτωση τελωνειακού υπαλλήλου να αρνείται την έκδοση Δ.Κ. στον Εμίρη του Κατάρ επειδή δεν προσκόμισε στο Τελωνείο το διαβατήριό του ή δεν μερίμνησε να έχει εφοδιαστεί, πριν επισκεφθεί με το σκάφος του την Ελλάδα για τουρισμό, με Βεβαίωση που αποδεικνύει τη συνήθη κατοικία του στο εξωτερικό !!! (έχει συμβεί…) 2) Τα νόμιμα έγγραφα στα οποία εμφαίνεται ο διορισμός του χρήστη σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να προέρχονται από πλοιοκτήτη ημεδαπό πρόσωπο, γιατί τότε το σκάφος δεν θα ήταν νηολογημένο εκτός Ε.Ε. και δεν θα ήταν υπόχρεο έκδοσης transit log. 3) Τα σκάφη με καθεστώς προσωρινής εισαγωγής δεν υποχρεούνται να διορίζουν εκπρόσωπο και κακώς αναφέρεται στο άρθρο. 4) Αν ο πλοιοκτήτης του ξένου σκάφους νηολογημένου εκτός Ε.Ε. είναι φυσικό πρόσωπο και το όνομά του αναγράφεται στο έγγραφο εθνικότητος (registry certificate) και είναι ταυτοχρόνως χρήστης, τότε τα επιπλέον νομιμοποιητικά έγγραφα που ζητούνται είναι καταχρηστικά . ΕΝΩΣΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ Γεώργιος Δ. Παπαμιχαλόπουλος - Πρόεδρος