• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΠΑΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ' | 14 Μαΐου 2013, 09:48

    Η θέσπιση τέλους παραμονής και πλοών (ΤΠΠ) στα ιδιωτικά πλοία αναψυχής, παρ’ ότι πρόσφατα αποσύρθηκε ως τροπολογία σε άλλο ν/σχέδιο, ο κύριος υπουργός Ναυτιλίας φέρεται αποφασισμένος με την έναρξη της τουριστικής σαιζόν να την επαναφέρει , βαφτίζοντας τα τέλη σε διόδια ή όπως αρέσκεται στη γαλλo-ελβετική ορολογία ως “Vignette” (αυτοκόλλητο). Τα ποσά που επιβάλλονται ως ΤΠΠ στο παρόν σχέδιο νόμου, σε σχέση με παρόμοια λιμενικά τέλη πλόων άλλων χωρών, κυρίως γειτονικών, είναι εξωφρενικά υψηλά και αναμφισβήτητα θα αποτελέσουν κραυγαλέο αντικίνητρο για προσέλκυση ξένων yachts στην Ελλάδα. Επειδή η επιβολή των ΤΠΠ είναι δυστυχώς αναπόφευκτη, με το μεγάλο ερωτηματικό να παραμένει, σε ο,τι αφορά το χρόνο που επέλεξε ο κ. ΥΝΑ, πρέπει να αναθεωρηθούν οι αρχικές βαριές χρεώσεις και να επεξεργαστούμε ένα λογικό τιμολόγιο, στα πλαίσια των κανόνων της αγοράς και του ανταγωνισμού. Οι προτάσεις πάνω στο παρόν άρθρο έχουν ως ακολούθως : Παράγραφος 3: Το μίνιμουμ χρονικό διάστημα χρέωσης ΤΠΠ πρέπει να είναι 15 ημέρες και όχι ένας (1) μήνας. Τα πλοία που διέρχονται για ένα σύντομο ταξίδι τουρισμού μερικών ημερών από τις ελληνικέ ς θάλασσες δεν είναι σωστό να τους επιβάλλεται τέλος ενός ολοκλήρου μηνός. Θα μας παρακάμψουν και θα κατευθυνθούν στους γείτονες με τις αμελητέες χρεώσεις. Παράγραφος 4 : Η επιβολή του ΤΠΠ από τα 10 μέτρα αποτελεί μέγα λάθος και θα δημιουργήσει σοβαρότατα προβλήματα μεταξύ των ιδιοκτητών των σκαφών και των λιμενικών αρχών. Επειδή τα μικρά σκάφη 10-12 μέτρων εγγράφονται υποχρεωτικά στο Β.Ε.Μ.Σ. / Λεμβολογούνται ( κόστος αρχικής εγγραφής άνω των €1.000), εφοδιάζονται με άδεια εκτέλεσης πλόων και φορολογούνται, θα ήταν υπερβολικά ακραίο μια πρόσθετη επιβάρυνση αφ΄ενός και αφ΄ετέρου θα βύθιζε στο χάος τα κατά τόπους Λιμεναρχεία με τα λεμβολόγιά τους. Αν υπολογίσουμε σε 2000 περίπου τα σκάφη πανελλαδικά με μήκος 10-12 μέτρων το έσοδο που θα προκύψει είναι € 200.000. Πιστεύετε ότι αξίζει τον κόπο μια τέτοια αναστάτωση ? Παράγραφος 4 (α),(β),(γ),(δ),(ε): Όπως εκθέσαμε ανωτέρω, στα γενικά σχόλιά μας, το ΤΠΠ πρέπει να μειωθεί τουλάχιστον 30-40%. Για την ιστορία, μια 60μετρη θαλαμηγός σε ετήσια βάση, στην Τουρκία θα πληρώσει US$ 1.200, στην Κροατία θα πληρώσει € 600, στο Μαυροβούνιο €1.500, ενώ στην Ελλάδα, με το νέο ΤΠΠ θα πληρώσει € 17.000 προ των μειώσεων της παραγράφου (6) που παρόντος άρθρου. Λυπούμεθα, αλλά αδυνατούμε να κατανοήσουμε το σκεπτικό του κου ΥΝΑ, πως η ξαφνική θέσπιση του ΤΠΠ κατά την έναρξη της τουριστικής περιόδου «…θα προσελκύσει τα ιδ. Πλοία αναψυχής για μακροχρόνια ή βραχυπρόθεσμη παραμονή στη χώρα μας…» Μάλλον εγκαινιάζεται η μακροχρόνια φυγή των θαλ/γών από τη χώρα μας. Παράγραφος 7 (α),(β),(γ): Η καταβολή του ΤΠΠ για πρακτικούς λόγους πρέπει να ληφθεί μέριμνα και να καταβάλλεται απ΄ευθείας στη Λιμενική ή Τελωνειακή Αρχή και όχι με παραπεμπτικά στις ΔΟΥ. Παράγραφος 7 (δ): Η διάταξη αυτή θεωρείται θετική, όχι μόνο γιατί αποτελεί ένα κίνητρο για τον μακροχρόνιο ελλιμενισμό και παραμονή των ξένων θαλαμηγών στις ελληνικές μαρίνες και τα λιμάνια, αλλά γιατί, πρώτη φορά ίσως, βοηθά ευθέως τη ναυπηγοεπισκευαστική και ναυτιλιακή βιομηχανία, που χρόνια τώρα μαραζώνει. Όμως, για να υπάρξει ολοκληρωτική ευόδωση του μέτρου πρέπει να μειωθούν οι μήνες σε «οκτώ» αντί «εννέα», κι΄αυτό γιατί τα μόνιμα σκάφη επιστρέφουν από το εξωτερικό κυρίως τον Οκτώβριο και ξαναφεύγουν Μάϊο. ΕΝΩΣΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ Γεώργιος Δ. Παπαμιχαλόπουλος - Πρόεδρος