• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΠΑΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ' | 14 Μαΐου 2013, 09:55

    (a) Πρέπει να καταργηθεί άμεσα η διάταξη του Π.Δ. 8 /1988 (ΦΕΚ 5 Α/1988), σε συνδυασμό με την κατάργηση του ουδέποτε εφαρμοσθέντος για τεχνικούς λόγους ΠΔ 5/31.12.2002 (ΦΕΚ 4 Α΄/14.1.2003), που εμποδίζει τα Λιμενικά Τμήματα του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά να χορηγούν Αδειες Απόπλου και να διενεργούν διατυπώσεις ναυτολογίας σε Ιδιωτικά Σκάφη Αναψυχής με ξένη σημαία άνω των 500 κ.ο.χ. – Πρόκειται για μια αναχρονιστική διάταξη που εμποδίζει την εύρυθμη λειτουργία μεταξύ των Υπηρεσιών του Κ.Λ.Π. και δυσφημεί βάναυσα τις τουριστικές υποδομές μας. Είναι αδιανόητο, να υποχρεώνουμε τον πλοίαρχο μιας ξένης ιδιωτ. Θαλαμηγού που καταπλέει π.χ. στη Μαρίνα της Βουλιαγμένης ή στη Γλυφάδα, για τις διατυπώσεις κατάπλου και απόπλου του σκάφους του, να διασχίσει ολόκληρο το λεκανοπέδιο για να καταλήξει στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, εκεί που βρίσκονται οι αρμόδιες Υπηρεσίες για να τον εξυπηρετήσουν . Φανταστείτε οι κινήσεις αυτές να συμπέσουν με αργίες… Αντί να απλουστεύει η διοίκηση τα πράγματα, γίνεται δήμιος για τον συναλλασσόμενο και κυρίως για τον αβοήθητο ξένο, που χωρίς να το υποψιάζεται έφερε σκάφος και επιβάτες σε ένα λιμάνι αφιλόξενο και εχθρικό. Μια ακόμη υποσημείωση πάνω σ’ αυτό. Σε κανένα μεγάλο ή μικρό λιμάνι της τουριστικής και πολιτισμένης Ευρώπης (Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία) δε θα συναντήσουμε αυτούς τους τόσο ενοχλητικούς και απαράδεκτους ελέγχους που έχουν εφεύρει και εφαρμόζουν οι Λιμενικές και Τελωνειακές Αρχές στα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής. Κάποτε, πρέπει κι’ εμείς, να καταλάβουμε το συμφέρον μας μιμούμενοι την πολιτική των ανταγωνιστών μας και να αποβάλουμε τα αστεία κόμπλεξ των δήθεν θεματοφυλάκων της κοινοτικής νομοθεσίας. Μας δίνετε η ευκαιρία με στο σχέδιο νόμου για τα «Τουριστικά Πλοία» να περάσουμε αρκετές διατάξεις που να θεραπεύουν τις άσχημες αυτές αρρώστιες του παρελθόντος. Η ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού μέσω της βιομηχανίας του yachting μπορεί να αποτελέσει μια από τις σημαντικότερες πηγές πλούτου για την Ελλάδα. (b) Εφ’ όσον θεσμοθετηθεί το ΤΠΠ πρέπει να καταργηθούν : 1)Η Υπουρ. Απόφ. Αριθμ. 3342/04 (ΦΕΚ 161 Β /2000) – «Ανταποδοτική Εισφορά» 2) Η επιβολή από τις Λιμενικές Αρχές των ποσών : € 0,88 !!! (άδεια απόπλου ή πάσσο ), € 2,93 (άδεια μεθόρμισης), € 14,67 (Δελτίο επαγγ. Σκάφ.), € 29,35 (έκδοση ΔΕΚΠΑ) που πληρώνονται όμως στη Δ.Ο.Υ. με αποτέλεσμα τις απίστευτες ταλαιπωρίες που υφίστανται οι Πλοίαρχοι των σκαφών, ειδικά των ξένων, που αναζητούν τις Εφορίες , πάντα αρκετά απομακρυσμένες από το λιμάνι τους και σε περιοχές τελείως άγνωστες σ’ αυτούς. Αν, δε, δεν μπορέσουν να προμηθευτούν τα πολύτιμα μπλε διπλότυπα, τότε να ξεχάσουν τον απόπλου τους ή τη μεθόρμισή τους… (Με το άρθρο 2 του ν.3697/2008 (ΦΕΚ 194 Α) περιήλθαν στον κρατικό προϋπολογισμό το έσοδο του Ειδικού Λογαριασμού Κεφαλαίου Λιμενικής Αστυνομίας των Λιμενικών Αρχών της χώρας και καταβαλλόταν στην ίδια Λιμενική Αρχή –άρθρο 37 α και ν.δ. 187/73 που προστέθηκε με την παραγρ. 5 του άρθρου 9 του ν.2329/95 –ΦΕΚ 172 Α ). ΕΝΩΣΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ Γεώργιος Δ. Παπαμιχαλόπουλος - Πρόεδρος