• ΑΡΘΡΟ 1. Ταξίδι αναψυχής α) Πως ορίζεται νομικά η αναψυχή ενός επιβάτη? Για ποιο λόγο αποκλείονται από την αναψυχή ενός επιβάτη, τα ταξίδια για την συμμετοχή σε αγώνες ιστιοπλοΐας? Όταν ο χαρακτηρισμός ενός σκάφους δεν ορίζεται με κάποιον αντικειμενικό τρόπο, δημιουργεί πεδίο αντιπαράθεσης και προβλημάτων. ΠΡΟΤΑΣΗ Να διαγραφεί η τελευταία πρόταση της παραγράφου η οποία αναφέρει:Ως ταξίδι αναψυχής δεν νοείται το ταξίδι με σκοπό την άθληση ή τη συμμετοχή σε πάσης φύσεως αγώνες ή την εκπαίδευση επιβατών γενικά. ΣΧΟΛΙΑ Δεδομένου ότι τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής δεν έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιούνται για οποιαδήποτε εμπορική ή κερδοσκοπική δραστηριότητα, και δεδομένου ότι σύμφωνα με το άρθρο 3 παράγραφο 2, τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής δεν δικαιούνται να ναυλώνονται για άθληση, εκπαιδευτικά ταξίδια, συμμετοχή σε πάσης φύσεως αγώνες κλπ, παρά μόνο για ταξίδια αναψυχής, αποκλειόμενης πάσης φύσεως εκπαίδευσης, οδηγούμαστε στα εξής παράδοξο αποτελέσματα: Α )Δεν θα μπορεί κανένα σκάφος στην Ελλάδα να χρησιμοποιηθεί στο μέλλον για εκπαίδευση στην ιστιοπλοΐα ανοιχτής θάλασσας, όχι αθλητών, αλλά μελλοντικών ναυλωτών τέτοιων σκαφών με σκοπό την αναψυχή τους. Β) Κάθε «εκπαίδευση» των επιβατών ενός επαγγελματικού σκάφους για την ασφάλεια τους κατ αρχάς, αλλά και για την συμμετοχή τους στις διαδικασίες του σκάφους (να μάθουν κόμπους, να δένουν τα μπαλόνια, συμμετοχή στην αγκυροβολία και στο δέσιμο του σκάφους, να χρησιμοποιούν τα βιντζιρέλα, στο τριμάρισμα των πανιών κλπ) θα μπορεί να θεωρηθεί παράνομη «εκπαιδευτική» ενέργεια. Γ) Κάθε φυσική προσπάθεια των τουριστών πάνω στο σκάφος θα μπορεί να εκληφθεί σαν παράνομη άθληση τους. Δ) 5 φίλοι που βρέθηκαν και τρέχουν μια απόσταση, στο τέλος κάποιος θεωρείται νικητής επειδή έφτασε πρώτος, ούτε επίσημοι αθλητές είναι, ούτε διοργανώθηκε κάποιος επίσημος αθλητικός αγώνας, παρόλα αυτά κι αυτή η δραστηριότητα είναι άθληση και κάποιας φύσεως αγώνας. Το ίδιο συμβαίνει και στην θάλασσα, με τα επαγγελματικά ιστιοπλοϊκά σκάφη. Πάσης φύσεως αγώνας με ιστιοπλοϊκά σκάφη θα μπορούσε να θεωρηθεί κάθε μορφή συναγωνισμού-ανταγωνισμού 2 σκαφών που βρέθηκαν μαζί και «παίζουν» συναγωνιζόμενοι οι ναυλωτές τους. Με την έννοια της εκπαίδευσης ενός αθλητή ανοιχτής θάλασσας με αθλητικό δελτίο, φυσικά και δεν είναι λογικό να χρησιμοποιούνται επαγγελματικά σκάφη αναψυχής ανοιχτής θάλασσας, αλλά ειδικά προς τούτο τον σκοπό ναυταθλητικά σκάφη με αγωνιστικές προδιαγραφές (με αγωνιστική καταμέτρηση και κατάταξη, με ανάλογους χώρους ενδιαίτησης αθλητικού σκάφους κι όχι σκάφους κρουαζιέρας, αγωνιστική εξάρτηση, κλπ). Επίσημοι αγώνες με την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας αθλητισμού, που θα συμμετέχουν ναυταθλητές με αθλητικά δελτία και αγωνιστικά σκάφη, σαφώς αφορούν ναυταθλητικά σκάφη κι όχι επαγγελματικά τουριστικά σκάφη. Παρόλα αυτά υπάρχουν και άλλοι αγώνες, που ο κύριος στόχος τους είναι η προβολή των νησιών, ο τουρισμός γενικότερα αλλά και ο θαλάσσιος τουρισμός ειδικότερα. Κάποιος αγώνας τύπου ράλι Αιγαίου ή τύπου ο γύρος του Πόρου, που προσελκύει τουρίστες που θέλουν να νοικιάσουν ένα σκάφος και να τον ακολουθήσουν για την διασκέδαση τους, ποιόν βλάπτει? Είναι απαραίτητη η επαναδιατύπωση του νόμου στους ορισμούς αλλά και στα σχετικά άρθρα που αναφέρονται σε αυτά τα θέματα, για να μην υπάρξουν στο μέλλον προβλήματα. ιστ) Όσο ν’ αφορά τα παρένθετα πρόσωπα να ισχύει μόνο για τα μηχανοκίνητα επαγγελματικά σκάφη.