• ΑΡΘΡΟ 2. 1.α) ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Α) Συμφωνούμε με τη τήρηση μητρώου επαγγελματικών πλοίων εφόσον όμως υπάρξει πλήρης ηλεκτρονική καταχώρηση όλων των εγγράφων του σκάφους, ούτως ώστε να μην υπάρχει πλέον επίδειξη εγγράφων σε κανένα λιμεναρχείο, αλλά το κάθε λιμεναρχείο να έχει ενημέρωση από μία κοινή βάση δεδομένων. Τα ήδη επαγγελματικά σκάφη αναψυχής να μην προσκομίσουν ξανά τα επικυρωμένα έγγραφα που ήδη έχει το Υπουργείο στη κατοχή του, για την εγγραφή στο μητρώο. Β) Επίσης λόγω του ότι πάρα πολλά σκάφη έχουν ανανεώσει την επαγγελματική τους άδεια το 2012-2013, πλέον των νέων επαγγελματικών που ήδη έχουν εκδώσει επαγγελματικές άδειες το 2013, να υπάρξει πρόβλεψη, όπως προμηθευθούν τη βεβαίωση εγγραφής στο μητρώο, χωρίς να καταβάλουν παράβολα τα οποία έχουν ήδη πληρώσει πρόσφατα και χωρίς να επαναυποβάλλουν τα δικαιολογητικά. Απλώς να υποβάλλουν μια αίτηση και την ήδη ανανεωμένη άδεια τους. β).αα) ΠΡΟΤΑΣΗ Να διαγραφεί η πρόταση: θα πρέπει να αναγράφεται στο έγγραφο εθνικότητας ότι το συγκεκριμένο πλοίο είναι επαγγελματικό. ΣΧΟΛΙΑ Σκάφη της Γαλλίας, της Μάλτας ή και άλλων χωρών μέχρι 24 μέτρα θεωρούνται στις χώρες τους άνευ πληρώματος, και δεν χρειάζονται κάποια ειδική άδεια για να νοικιάζονται, οπότε είναι αδύνατο να αναγράφεται στο έγγραφο εθνικότητας ότι το συγκεκριμένο πλοίο είναι επαγγελματικό. Όλες λοιπόν οι εταιρείες που νοικιάζουν τέτοια σκάφη στις χώρες αυτές, ασκούν την δραστηριότητα με έγγραφα που αναφέρουν τα σκάφη τους σαν αναψυχής κι όχι σαν επαγγελματικά, διότι απλώς δεν υφίσταται αυτός ο χαρακτηρισμός με την έννοια του δικού μας νόμου. Προφανώς ο Έλληνας νομοθέτης θέλει οι Γάλλοι, οι Μαλτέζοι, καθώς και όποιοι άλλοι κοινοτικοί εταίροι να αλλάξουν την νομοθεσία τους για να συμμορφωθούν με την Ελληνική προκειμένου να επενδύσουν στην Ελλάδα. β). ββ) ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ Υπάρχει αναντιστοιχία για τα σκάφη του ΕΟΧ σε σχέση με το άρθρο 3 παρ.1περ.β. ΠΡΟΤΑΣΗ Οι εταιρίες με πλοία με ξένη σημαία, να κάνουν έναρξη εργασιών στην χώρα μας. ΣΧΟΛΙΑ Α) για τους αλλοδαπούς (ΕΟΚ)κ.λ.π πλοιοκτήτες, για τα σκάφη με σημαία κράτους μέλους, δεν απαιτείται έναρξη επιτηδεύματος στην Ελλάδα, αλλά μόνο λήψη ΑΦΜ και ο διορισμός ενός φορολογικού εκπροσώπου. Αυτό σημαίνει ότι ενώ οι Έλληνες πλοιοκτήτες και τα σκάφη με Ελληνική σημαία υποχρεούνται σε έναρξη επιτηδεύματος, τα σκάφη με ξένη σημαία δεν θα ακολουθούν την ίδια διαδικασία. Με αποτέλεσμα, εμείς οι Έλληνες πλοιοκτήτες σκαφών με Ελληνική σημαία θα πρέπει να νοικιάζουμε επαγγελματική έδρα (με μεγάλο μηνιαίο κόστος), θα πληρώνουμε ασφαλιστικές εισφορές στον ΟΑΕΕ, λογιστή που θα τηρεί πλήρες λογιστήριο, κλπ, ενώ οι ιδιοκτήτες επαγγελματικών σκαφών με ξένη σημαία δεν θα πληρώνουν τίποτα από αυτά, θα αποδίδουν απλώς τον ΦΠΑ των ναύλων μέσω φορολογικού εκπροσώπου. Αυτό δημιουργεί κατάσταση αθέμιτου ανταγωνισμού. Β)Θα επιστρέψουν στη χώρα μας τα επονομαζόμενα «μαϊμού» επαγγελματικά σκάφη, με νομικές μορφές που δεν θα εμφανίζονται οι πραγματικοί τους ιδιοκτήτες, θα ορίζουν έναν φορολογικό εκπρόσωπο που θα αποδίδει απλώς έναν ΦΠΑ επί ενός υποτιμολογημένου ή εικονικού ναύλου (το παραστατικό θα εκδίδεται στην έδρα της εταιρίας με βεβαιωμένη τη ΜΗ δυνατότητα έλεγχου του ελληνικού δημοσίου), θα εμφανίζονται εδώ οι πραγματικοί ιδιοκτήτες και τα παρένθετα τους πρόσωπα σαν ναυλωτές και θα αλωνίζουν χωρίς να δίνουν λογαριασμό σε κανέναν, χωρίς να ενεργοποιείται το άρθρο 1 για παρένθετα πρόσωπα απολαμβάνοντας δε και τις ατέλειες. Γ) Θα προσελκύσουμε τους απανταχού στην Ευρώπη και στον κόσμο «μαϊμουδιάρηδες» που θα κάνουν ακριβώς το ίδιο. Δ) Τα πραγματικά επαγγελματικά σκάφη που αυτήν την στιγμή έχουν Ελληνική σημαία, θα αναγκαστούν να υψώσουν κι αυτά τέτοιες σημαίες, χάνοντας από το ΑΕΠ το προϊόν του θαλάσσιου τουρισμού που παράγεται στην χώρα μας, για να αποφύγουν έξοδα, ταλαιπωρία αλλά και τυχόν ελέγχους. Ε) Εκτός αν έτσι θέλετε να γεμίσετε τις μαρίνες, εις βάρος του επαγγελματικού γιώτινγκ. 3. ΠΡΟΤΑΣΗ Να καταργηθεί η παύση ισχύος των επαγγελματικών αδειών ΣΧΟΛΙΟ Πριν την λήξη της άδειας πρέπει ο πλοιοκτήτης να μεριμνήσει για την ανανέωση της. Τι θα συμβεί εάν παρέλθει αυτή η ημερομηνία? Δεδομένου ότι έχει συμβεί πολλάκις να χάνονται οι προθεσμίες (από λάθος, από άγνοια, από αμέλεια, από ανώτερη βία, κλπ), δεν είναι δυνατόν ο νόμος να μην ορίζει μια διαδικασία για τις περιπτώσεις αυτές ή τις συνέπειες. Κάποιος που έχει καλύψει τις υποχρεώσεις του νόμου, τι θα παθαίνει εάν χάσει μια προθεσμία? αα) ΠΡΟΤΑΣΗ Να απαιτείται η προσκόμιση φωτοαντίγραφου του ναυλοσυμφώνου και όχι της κατάστασης των επιβατών δεδομένου ότι δεν είναι στη διάθεση του πλοιοκτήτη και κυρίως περιέχει προσωπικά δεδομένα των επιβατών. 4. ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΑΡΟΠΛΙΣΜΟΣ .Λόγω ανωτέρας βίας ή αιτήματος του Πλοιοκτήτη να αναστέλλεται η επαγγελματική άδεια, με τη προϋπόθεση ο πλοιοκτήτης να καταθέτει τα πρωτότυπα έγγραφα του σκάφους στο αρμόδιο τμήμα του θαλάσσιου τουρισμού και να λάβει βεβαίωση παράδοσης, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι το σκάφος δεν μπορεί πλέον να εκτελεί πλόες (όπως γίνεται με την κατάθεση πινακίδων στο υπουργείο συγκοινωνιών για τα αυτοκίνητα).Αυτό να ισχύει αορίστως, μέχρι τη στιγμή που με αίτηση άρσης του παροπλισμού το πλοίο θα εκποιείται. Σε ένα εύλογο χρονικό περιθώριο 60 ημερών να προσκομίζεται η διαγραφή από τα νηολόγια ώστε να διαγράφεται οριστικά από το μητρώο. ΣΧΟΛΙΟ Ένα σκάφος ο επαγγελματίας πλοιοκτήτης, όταν το έχει στην κατοχή του, και περάσουν αρκετά χρόνια, δεν έχει τη δυνατότητα ναύλωσης, με αποτέλεσμα αν δεν καλύψει τις ημέρες με κάποιο τρόπο, το σκάφος θα παύσει η ισχύς της επαγγελματικής άδειας και θα το χρεωθεί στη δήλωση του ως ιδιωτικό, ενώ αυτός θέλει να το εκποιήσει αλλά δεν μπορεί. Με τον παροπλισμό θα είναι όλα νόμιμα, αφού επί πραγματικού δεν θα ναυλώνεται το σκάφος και τα έγγραφα του θα παραμένουν στην αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου. 5. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ 1ον. Να καταργηθεί το παράβολο του άρθρου 7 παρ. 1 όταν κατάσχεται το σκάφος, από το ελληνικό δημόσιο η το δημόσιο άλλης χώρας. 2ον. Με το που κατάσχεται το πλοίο ενημερώνονται τα νηολόγια τα οποία μπορούν να ενημερώσουν και την αρμόδια υπηρεσία του μητρώου των επαγγελματικών σκαφών, κι όχι ο πλοιοκτήτης. 3ον. Από την άρση της κατάσχεσης, θα πρέπει να υπάρχει ένα διάστημα ενενήντα (90) ημερών για την επαναφορά του σκάφους σε κατάσταση αξιοπλοΐας. οι δε ενενήντα (90) ημέρες θα πρέπει να προστίθεται στο χρονικό διάστημα ακινησίας του σκάφους λόγω κατάσχεσης. 4ον .Σε περίπτωση που ο πλοιοκτήτης έχει ενημερώσει το λιμεναρχείο,(με βάση δικά του στοιχειά ενημέρωσης ότι το πλοίο έχει παρεκκλίνει της πορείας του), η κατάσχεση να αίρεται άμεσα για να αναγνωρίζεται η προσπάθεια και η αντικειμενικά ΜΗ ευθύνη του πλοιοκτήτη.