Αρχική Τουριστικά πλοίαΆρθρο 1Σχόλιο του χρήστη Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών Πολυεστερικών και Άλλων Σκαφών, Παρελκομένων, Εξαρτημάτων, Εμπόρων και Υπηρεσιών (Σ.Ε.ΚΑ.ΠΛ.Α.Σ - Π.Ε.Ε.Υ.) | 14 Μαΐου 2013, 13:24
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ταχ. Δ/νση Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε 1 - Ε 2, Τ.Κ. 185 10 τηλ: 213 1371700 - 213 1374700, φαξ: 210 4191561- 210 4191562 Επικοινωνία με το υπουργείο Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 1 Τόσον το άρθρο 1 όσον και όλο, σχεδόν, το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου στερείται νομοτεχνικής δομής και διατύπωσης. Είναι δυνατόν οι αυτοτελείς ορισμοί: «Πλοίο αναψυχής» «Ιστιοφόρο πλοίο αναψυχής» «Μηχανοκίνητο πλοίο αναψυχής» «Επαγγελματικό πλοίο αναψυχής» και «Ιδιωτικό πλοίο αναψυχής» να αποτελούν υποπεριπτώσεις της περίπτωσης α) «Ταξίδι αναψυχής» του χωρίς τίτλο άρθρου 1 που ο αναγκαίος τίτλος που πρέπει να τεθεί είναι «Ορισμοί». Από όλο το περιεχόμενο του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου διαπιστώνεται ότι δεν λήφθηκαν, κατά την κατάρτισή του, οι «Οδηγίες για τη σύνταξη των προσχεδίων νόμων και κανονιστικών πράξεων» της Κεντρικής Νομοπαρασκευστικής Επιτροπής (ΚΕ.Ν.Ε.) καθώς και οι «Πρακτικές οδηγίες για την κατάρτιση των νομοσχεδίων» του αρμόδιου Υπουργείου με αποτέλεσμα να παρατηρούνται ασάφειες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια του δικαίου. Αίφνης σε ορισμένα άρθρα του σχεδίου γίνεται χρήση του λέξης «θαλαμηγού» ανασύροντας μνήμες του ν. 438/1976 !!! ΠΡΟΤΑΣΗ: Πρέπει κάποτε, όλοι μας, να καταλάβουμε ότι το συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας μας, (νησιωτική συγκρότηση, πλούσιες φυσικές ομορφιές, λαογραφικός περίγυρος, πολιτιστική παράδοση και κληρονομιά, ιστορικότητα της περιοχής, και κυρίως το μεγάλο ανάπτυγμα της ελληνικής ακτογραμμής – 17.253,3 χιλιόμετρα) πρέπει να διατηρηθεί και επαυξηθεί τοσούτω μάλλον που ζούμε σε συνθήκες απελευθέρωσης και εντεινόμενου διεθνούς ανταγωνισμού. Προαπαιτούμενο είναι η προσαρμογή της νομοθεσίας στη σημερινή πραγματικότητα και απαιτήσεις και βεβαίως η συντονισμένη και συνεκτική δράση ενός ολοκληρωμένου δικτύου προβολής, προώθησης και δικτύωσης όλων των δράσεων που αφορούν στο θαλάσσιο τουρισμό. Σφάλματα του πρόσφατου παρελθόντος θα πρέπει να μας γίνουν μαθήματα για την αποφυγή επανάληψής τους στο παρόν και στο μέλλον... Θεωρούμε ότι είναι εθνική ανάγκη να επαναπατρισθούν τα πλοία αναψυχής και προς το σκοπό αυτόν θα πρέπει το νέο σχέδιο νόμου, ταυτόχρονα με την πλήρη κατάργηση των αντιαναπτυξιακών προς τη θαλάσσια τουριστική βιομηχανία της χώρας μας διατάξεων των τελευταίων ετών περί καταβολής φόρου πολυτελείας (εμπεριέχεται σχετική πρόβλεψη στο σχέδιο νόμου) - περί ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης με βάση την κυριότητα και κατοχή σκάφους αναψυχής ανεξαρτήτως ολικού μήκους, να προβλέπει και κίνητρα σε κόστος τελών και δικαιωμάτων ελλιμενισμού, υπηρεσιών με πρωταρχική πάντα σκέψη και σκοπό την επανάκτηση της αξιοπιστίας από έλληνες και ξένους νυν και μελλοντικούς πλοιοκτήτες αλλά και αυριανούς επενδυτές. Προτείνουμε την απόσυρση του παρόντος σχεδίου νόμου και την ταχύτατη επαναδιατύπωσή του με ταυτόχρονη απάλειψη των αστυνομικίστικων και γραφειοκρατικών διατάξεων που εισάγονται και δυσκολεύουν την ομαλή διαχείριση του πλοίου και γενικότερα την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, Ας ρίξουμε μια ματιά γύρω μας για να δούμε τι κάνουν οι ανταγωνίστριες, στο συγκεκριμένο τομέα, χώρες