• ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 17 Προτείνονται: Α΄ Να προστεθεί παράγραφος ως ακολούθως: Η υποπερίπτωση αα) της περίπτωσης στ) της παραγράφου 1 του άρθρου 16 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 2239/1994, ΦΕΚ 151 Α΄), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 28 παργ. 3 του ν. 3986/2011 (Α’ 152), αντικαθίσταται εκ νέου ως εξής: «αα) για μηχανοκίνητα σκάφη ανοικτού τύπου, ταχύπλοα και μη, ολικού μήκους πάνω από επτά (7) μέχρι και οκτώ (8) μέτρα, στο ποσό των πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ, ενώ για τα πάνω από οκτώ (8) μέτρα το ποσό αυτό αυξάνεται κατά δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ το μέτρο. Κλάσμα μέτρου στρογγυλοποιείται στην πλησιέστερη μονάδα, ενώ το 0,5 στρογγυλοποιείται στην προηγούμενη μονάδα». ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ: Η κατάργηση, το έτος 2002 με το ν. 3091/2002 (ΦΕΚ 330 Α΄), του τεκμηρίου για τα σκάφη αναψυχής μήκους μικρότερου από δέκα (10) μέτρα, προϊόν μακρού διαλόγου με την Πολιτεία, είχε ως αποτέλεσμα, με βάση επίσημα στοιχεία από τις Λιμενικές Αρχές της χώρας, το διπλασιασμό των πωλήσεων κατά την επόμενη πενταετία. Πλέον αυτού δημιουργήθηκαν νέες θέσεις εργασίας, δόθηκε σημαντική ώθηση στο θαλάσσιο τουρισμό ενώ υπερδιπλασιάστηκαν τα έσοδα από τον Φ.Π.Α. Η επαναφορά του τεκμηρίου είχε ως αποτέλεσμα την πτώση των πωλήσεων ήδη κατά ποσοστό 89% μέσα σε μια τριετία. Τα επίσημα στατιστικά στοιχεία από τα Λιμεναρχεία αποδεικνύουν ότι ποσοστό 92% των λέμβων μήκους 5 μέτρων που λεμβολογούνται κάθε χρόνο, είναι ελληνικής κατασκευής. Δεν αποτελούν προϊόντα ενδοκοινοτικής απόκτησης ή εισαγωγής από τρίτες χώρες με όποιους το γεγονός αυτό, αυτονόητους βεβαίως, συνειρμούς συνεπάγεται. Το σκάφος δεν είναι βιομηχανικό προϊόν και η κατασκευή του ολοκληρώνεται, από την αρχή μέχρι το τέλος, με χειρονακτική εργασία με ότι ήδη αυτό συνεπάγεται για την απασχόληση. Το σκάφος δεν αποδίδει έσοδα στο κράτος μόνον κατά τη διάθεσή του στην αγορά και τη θέση του σε λειτουργία αλλά καθ’ όλο το χρονικό διάστημα της «ζωής» του (Εκδόσεις αδειών πλόων, αλιείας σκάφους και ατομικών, συνεχείς ανανεώσεις κατά τακτά χρονικά διαστήματα κ.λπ.). Τέλος η εισήγησή μας αυτή τελεί σε αρμονία με τον ορισμό που δίδεται στο παρόν σχέδιο νόμου για το πλοίο αναψυχής που θεωρείται κάθε σκάφος ολικού μήκους πάνω από επτά (7) μέτρα. Κατά συνέπεια για τα μικρότερου από επτά (7) μέτρα ολικού μήκους σκάφη, ως βάρκες/λέμβοι μικρής αξίας, δεν θα πρέπει η κυριότητα ή κατοχή τους να λαμβάνεται υπόψη στον υπολογισμό της αντικειμενικής δαπάνης διαβίωσης. Β΄ Να αντικατασταθεί η παράγραφος 1 ως ακολούθως: 1. Οι απαλλαγές από το Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) που προβλέπονται από τις ισχύουσες κάθε φορά Κοινοτικές και Εθνικές περί Φ.Π.Α. διατάξεις, ισχύουν και για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής και επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια του παρόντος νόμου καθώς επίσης και για τα σκάφη του Γενικού Κανονισμού Λιμένων αριθ. 38 (ΦΕΚ 748 Β΄/2004). Επίσης οι τελωνειακές διατάξεις, οι σχετικές με φορολογικές απαλλαγές και επιστροφές φόρων, που έχουν θεσπιστεί για τα επαγγελματικά τουριστικά πλοία του Ν. 2743/99, εφαρμόζονται και για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής του παρόντος νόμου. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ: Με το Γενικό Κανονισμό Λιμένων αριθ. 38 έχουν θεσμοθετηθεί διατάξεις παρεμφερείς με τις ισχύουσες (ν. 2743/1999) και ήδη προβλεπόμενες στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου. Λόγοι, κατά συνέπεια ίσης μεταχείρισης επιβάλουν τη συμπερίληψή τους στην πιο πάνω, υπό θεσμοθέτηση, ρύθμιση. Τα σκάφη του Γενικού Κανονισμού Λιμένων αριθ. 38: (α) είναι επαγγελματικά (β) η κίνηση και κυκλοφορία τους στη θάλασσα είναι επιτρεπτή μόνον όταν είναι μισθωμένα, (γ) επί του σκάφους πρέπει να φέρεται και επιδεικνύεται αρμοδίως η (τυποποιημένη στον πιο πάνω Κανονισμό) βεβαίωση εκμίσθωσης, ανάλογη του ναυλοσυμφώνου, (δ) εκτελούν πλόες ανοικτής θαλάσσης η έκταση των οποίων (πλόων) πιστοποιείται από την Άδεια Εκτέλεσης Πλόων (Α.Ε.Π.) επί της οποίας αναγράφεται η, ακριβής κατά τον ισχύοντα Κανονισμό, διατύπωση: «Πλόες εσωτερικού χωρίς τοπικούς περιορισμούς».