• Σχόλιο του χρήστη 'ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ' | 25 Νοεμβρίου 2013, 09:04

    Στο άρθρο 12 παρ. 4. α. ορίζεται ότι όταν το ημερήσιο θαλάσσιο ταξίδι εκκινεί από λιμένα, ο επιβάτης υποχρεούται να παρακολουθεί το επαγγελματικό τουριστικό ημερόπλοιο σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, μπορεί όμως να αποβιβάζεται από αυτό και να παραμένει στη ξηρά για όσο διάστημα διαρκεί η παραμονή του επαγγελματικού τουριστικού ημερόπλοιου σε κάθε λιμένα ή ακτή ή όρμο. Η ρύθμιση αυτή καταργεί στην ουσία τη δυνατότητα των ημερόπλοιων να μεταφέρουν επιβάτες για θαλάσσιο λουτρό και να τους παραλάβουν για επιστροφή σε άλλο ταξίδι, εντός βεβαίως 24 ωρών, αφού όμως τελειώσουν το μπάνιο τους. Εάν το πλοίο παρακολουθεί τους επιβάτες, τότε ακυρώνεται η λειτουργία του, αφού για να καταστεί βιώσιμη η λειτουργία του πρέπει να επιστρέψει στην αφετηρία για να μεταφέρει άλλους. Ο κάθε επιβάτης, όπως άλλωστε γίνεται σήμερα, θα μπορεί να επιστρέψει στο αυτό ή άλλο ταξίδι του ίδιου πλοίου, όταν τελειώσει το μπάνιο του. Αφού όλοι οι επιβάτες, κατά τις προβλέψεις του σχεδίου νόμου, πρέπει να επιστρέψουν στην αφετηρία εντός 24 ωρών, αποκλείεται η περίπτωση να μετατραπούν σε δρομολογιακά πλοία μονής διαδρομής και συνεπώς δεν έχει καμία χρησιμότητα η ως άνω διάταξη. Άλλωστε, στην υπ΄ αριθμ. Φ.150030/87/28-4-1987 Διαταγή του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας και ειδικότερα στο άρθρο 5δ αναφέρεται: «Μικρής έκτασης πλόες στους οποίους οι επιβάτες αποβιβάζονται και δεν επιστρέφουν υποχρεωτικά με το ίδιο πλοίο. Παράδειγμα: Πολλά μικρά πλοία που μεταφέρουν κολυμβητές από παραθεριστικά κέντρα σε διάφορες κοντινές νησίδες, παραλίες ή όρμους και στη συνέχεια επιστρέφουν με τους ίδιους ή άλλους που τέλειωσαν το μπάνιο τους».