• Σχόλιο του χρήστη 'Σωτήρης Κωνσταντάκης' | 19 Μαΐου 2011, 07:18

    Η πολυπλοκότητα του τρόπου υπολογισμού ημερών στο Άρθρο 3.6, καθώς και οι πολλές και ασαφείς εξαιρέσεις (π.χ. ποιος ο σκοπός των μελών ΔΣ και συγγενών μέχρι 2ου βαθμού!!;;). Επιπλέον δημιουργεί έναν πολύπλοκο μηχανισμό υποστήριξης κι ελέγχου που κάθε άλλο παρά στο πνεύμα της εποχής είναι. Στην εισαγωγή αναφέρεται "Οι ρυθμίσεις αυτές περαιτέρω θα οδηγήσουν σε ένα ασφαλές περιβάλλον, που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη, του κλάδου από πραγματικούς επαγγελματίες, ενώ θα υποχρεώσει σε αποχαρακτηρισμό εικονικών επαγγελματικών σκαφών, που απλώς εκμεταλλεύονται τις διάφορες απαλλαγές." Θα πρότεινα να εξεταστεί η κατάργηση των «υποχρεωτικών ημερών ναύλωσης» (αλήθεια σε ποιους άλλους κλάδους ανανεώνεται η επαγγελματική άδεια καταστήματος σύμφωνα με την πληρότητα/πωλήσεις;;) με παράλληλη εναρμόνιση των ιδιωτικών και των επαγγελματικών σκαφών σε μειωμένο τουριστικό ΦΠΑ 9%, για όλες τις υπηρεσίες και υλικά. Εάν διαπιστώνονται εικονικά επαγγελματικά να επιβάλλεται, πέραν άλλων κυρώσεων, και απαγόρευση απόπλου για 12 μήνες. Θαλάσσιο τουρισμό, με την ευρύτερη έννοια, δεν παράγουν μόνον τα επαγγελματικά αλλά και τα ιδιωτικά σκάφη. Οι πραγματικοί επαγγελματίες θα συμψηφίζουν το ΦΠΑ εξόδων με αυτό από τα έσοδα από τα ναύλα Ενώ τα εικονικά, όπως αναφέρονται, επαγγελματικά δε θα διαφεύγουν της πληρωμής όπως πιθανό ισχύει στο σημερινό καθεστώς. Το δε μειωμένο ΦΠΑ, θα προσελκύσει από γειτονικές χώρες της Μεσογείου εκατοντάδες, εάν όχι χιλιάδες, ιδιωτικά σκάφη με πολλαπλά οφέλη για το σύνολο των επαγγελματικών κλάδων του τουρισμού, των νησιών και του γιώτινγκ καθώς πολλοί ξένοι ιδιοκτήτες, όχι εικονικοί, θα σπεύσουν να ελλιμενίσουν τα σκάφη τους στην Ελλάδα που θα προσφέρει το χαμηλότερο καθεστώς τουριστικού ΦΠΑ στην ΕΕ. Τα έσοδα από τον σημαντικά αυξημένο τζίρο θα τονώσουν τα ταμεία του Κράτους ενώ ταυτόχρονα θα ωφεληθούν όλοι οι κλάδοι σχετικοί με το γιώτινγκ (μαρίνες, καρνάγια, καύσιμα, μηχανικοί και τεχνίτες, πληρώματα, ναυτιλιακά καταστήματα, εταιρίες εμπορίας σκαφών και ανταλλακτικών, κ.α.) καθώς και όλες οι επιχειρήσεις σχετικές με τουρισμό (π.χ. ξενοδοχεία, εστιατόρια, συγκοινωνίες, κ.α). Άρθρο 3.2 «Η εκμετάλλευση των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής επιτρέπεται μόνον με ολική ναύλωση διάρκειας τουλάχιστον δώδεκα (12) ωρών και έχει ως αποκλειστικό σκοπό την αναψυχή ή και την περιήγηση. Ολική ή μερική ναύλωση για μεταφορά προσώπων με εισιτήριο ή πραγμάτων με ναύλο απαγορεύεται.» Γιατί μπαίνουν περιορισμοί και τι εξυπηρετούν; Γιατί 12 ώρες; Γιατί π.χ. οι επιβάτες από ένα κρουαζιερόπλοιο να μην μπορούν να νοικιάσουν ένα τέτοιο σκάφος για να κάνουν μίνι-κρουαζιέρα από Ρόδο στη Σύμη στις 8 ώρες που έχουν στη διάθεση τους; Εφόσον ένα επαγγελματικό σκάφος πληροί προϋποθέσεις ασφάλειας ας αφήσουμε ελεύθερο τον ιδιοκτήτη του να προσαρμόσει τη λειτουργία κι εκμετάλλευση του στη ζήτηση… Θα πρότεινα να εξετασθεί η πλήρης απελευθέρωση, ανεξάρτητα ωρών πλεύσης, λιμένων αφετηρίας – τερματισμού, κλπ. προς όφελος της προσφοράς-ζήτησης. Υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες δημιουργίας νέων επιχειρηματικών πλάνων που στο παρόν νομοθετικό πλαίσιο είτε στραγγαλίζονται είτε, στην καλή περίπτωση, λειτουργούν παράτυπα με ρίσκο του ιδιοκτήτη.