• Σχόλιο του χρήστη 'ΝΙΚΟΣ' | 27 Μαΐου 2016, 13:07

    Σε μια καθαρά θαλασσινή χώρα όπως η Ελλάδα, με παράδοση αιώνων στη Ναυτιλία είναι προφανές ότι η κατοχή ενός σκάφους δεν θεωρείται πολυτέλεια αλλά τρόπος ζωής. Αυτό βέβαια για λογικούς ανθρώπους! Με αυτό τον τρόπο καταφέρατε επίσης να διαλύσετε την τελευταία βιοτεχνία που είχε απομείνει στην Ελλάδα. Τα μικρά αυτά ναυπηγεία που τα περισσότερα ήταν μικρομεσαίες επιχειρήσεις, παρήγαγαν σκάφη υψηλών προδιαγραφών πολύ καλύτερα από τα εισαγόμενα και πολύ ποιο κατάλληλα για τις ελληνικές θάλασσες. Πέρα όμως από τους παραπάνω προφανείς λόγους οι οποίοι έχουν σχολιαστεί επαρκώς, εγώ θα μείνω σε κάτι που μάλλον σας διαφεύγει: ΔΕΝ ΣΑΣ ΣΥΜΦΈΡΕΙ! θα πάθετε αυτό που πάθατε με τα υπερβολικά υψηλά τέλη των αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού. Ένα μεσαίου μεγέθους σκάφος με πολύ λίγη χρήση θα χρησιμοποιηθεί τουλάχιστον 50 ώρες το χρόνο. Αυτό σημαίνει τουλάχιστον 1500 λίτρα βενζίνης κόστους 2100€ από τα οποία τα 1500€ είναι φόρος. Ο ιδιοκτήτης του σκάφους θα πληρώσει για τη συντήρηση του, για την ασφάλειά του, για την αποθήκευσή του, θα αγοράσει κάποιο αξεσουάρ, θα πάει τις θαλασσινές εκδρομές του και γενικότερα θα κινήσει την αγορά, με αποτέλεσμα να πληρώσει ΦΠΑ για όλες αυτές τις δραστηριότητες, αλλά και όσοι του τις παρέχουν να πληρώσουν το φόρο εισοδήματος που τους αναλογεί. Όταν το σκάφος είναι σε ακινησία ή κινείται ελάχιστα το κράτος ή δεν εισπράττει τίποτα ή εισπράττει ένα πολύ μικρό ποσοστό από αυτά που θα εισέπραττε. Όσα περισσότερα σκάφη κυκλοφορούν και όσο περισσότερο κυκλοφορούν τόσο γεμίζουν τα ταμεία του κράτους. Μήπως λοιπόν τα σαΐνια του υπουργείου οικονομικών πρέπει να το σκεφτούν ξανά; Όχι για να λυπηθούν τον κοσμάκη και να του χαρίσουν ένα χαράτσι λιγότερο, αλλά γιατί έτσι τους συμφέρει.