• Σχόλιο του χρήστη 'Ioannis Xonas' | 12 Απριλίου 2011, 19:37

    Αξιότιμη κα Υπουργέ, Στα πλαίσια της δυνατότητας που παρέχεται μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του Υπουργείου, αποφάσισα μετά από πολλές σκέψεις για την πιθανότητα θετικής συνεισφοράς, να απευθύνω την επιστολή αυτή, που απηχεί την προσωπική μου εμπειρία και αντίληψη για διατάξεις του υπό συζήτηση νομοσχεδίου, μέσα στα όρια των περιορισμένων, ομολογώ, γνώσεων μου, κυρίως σε θέματα νομικής υφής. Ως λάτρης της ιταλικής προέλευσης φυλής CANE CORSO, αναγνωρισμένης από τη Διεθνή Κυνολογική Ομοσπονδία, αποφάσισα στα μέσα Οκτωβρίου 2010 να εξετάσω το ενδεχόμενο συμμετοχής μου στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Γαλλίας τον Ιούλιο του 2011, όπως είχα πράξει αντίστοιχα και σε αυτό της Σλοβακίας το 2009. Πρώτη μου προτεραιότητα να μελετήσω την επίσημη προκήρυξη των διοργανωτών (www.worlddogshow2011.fr), που αφορούσε στη συμμετοχή ή μη σκύλων με κομμένα αυτιά και ουρά. Σύμφωνα με αυτή, η συμμετοχή σκύλων με κομμένα αυτιά, γεννημένα στη Γαλλία ή το εξωτερικό μετά τις 28.08.2008 (ημερομηνία απαγόρευσης κοπής αυτιών στη Γαλλία)απαγορεύεται, ενώ αυτά που έχουν γεννηθεί πριν την ημερομηνία αυτή επιτρέπεται. Εξαίρεση γίνεται αν ο ιδιοκτήτης του σκύλου είναι μόνιμος κάτοικος χώρας όπου επιτρέπεται η κοπή. Στη Γαλλία ΔΕΝ απαγορεύεται η κοπή της ουράς και ως εκ τούτου επιτρέπεται η συμμετοχή σκύλων με κομμένη ουρά και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Στην αναφερόμενη προκήρυξη ένας σύνδεσμος (link) με οδήγησε στο web site των Χωρών του Συμβουλίου της Ευρώπης, όπου στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση για την προστασία των ζώων συντροφιάς και στις αντίστοιχες στήλες που αφορούσαν στη Χώρα μας, έγραφε ότι η Σύμβαση αυτή είχε υπογραφεί από μας στις 13.11.1987, είχε ενσωματωθεί στο εθνικό μας Δίκαιο στις 29.04.1992 και έχει τεθεί σε ισχύ από την 01.11.1992. Σκέφθηκα ότι ο Κυνολογικός Όμιλος Ελλάδος, ο οποίος επιτρέπει στις εκθέσεις τη συμμετοχή «κομμένων» σκύλων, θα έχει γνώση του νομικού καθεστώτος που ισχύει στη Χώρα μας. Σε σχετικά ερωτήματά μου, έλαβα απάντηση στις 29.10.2010 ότι ο ΚΟΕ δεν είναι νομοθέτης, δε δίνει ερμηνείες στους Νόμους, που σέβεται και τηρεί, και πρέπει να αποφασίσω ο ίδιος, αφού μελετήσω τους όρους συμμετοχής του διαγωνισμού. Ακόμη, ότι δεν του έχει ζητηθεί από τη Δ.Κ.Ο. να της γνωστοποιήσει το σχετικό νομικό καθεστώς που ισχύει στη Χώρα μας και ότι ουδέποτε έχει πράξει τούτο ο ίδιος. Παράλληλα μου διαβίβασε και αντίγραφο του Ν. 2017/1992 που κυρώνει την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για την προστασία των ζώων συντροφιάς. Απευθύνθηκα προφορικά και σε άλλα σχετικά με το αντικείμενο αξιόλογα πρόσωπα, από τα οποία δεν έλαβα σαφή απάντηση. Δυστυχώς προσωπικά μου προβλήματα με ανάγκασαν να διακόψω την προσπάθεια για γνωμοδότηση από την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου σας. Σχετικά πρόσφατα πληροφορήθηκα για την από 24.09.2010 γνωμοδότησή της, σε ανάλογα ερωτήματα της Διεθνούς Κριτού κας Μαρίας Δεκαρίστου. Σύμφωνα με αυτή και συγκεκριμένα στην $2, αναφέρεται ότι για όσους υποβάλλουν τα ζώα σε ακρωτηριασμούς, επιβάλλονται ποινές σύμφωνα με τη $3, αρθρ.12 του Ν.3170/2003 και ως εκ τούτου απαγορεύεται η κοπή, πλην των περιπτώσεων που ο αρμόδιος κτηνίατρος κρίνει διαφορετικά. ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ 1. Μου είναι γνωστό ότι το Πρωτότυπο των Ευρωπαϊκών Συμβάσεων μεταφράζεται κατά λέξη στην Ελληνική και η κύρωση με Νόμο γίνεται με πολύ συνοπτικές διαδικασίες στη Βουλή, αφού κανένας δεν είναι δυνατόν να υπεισέλθει στην ουσία του περιεχομένου της Σύμβασης, που έχουμε ήδη υπογράψει σαν Χώρα. 2. Στο επίμαχο για την απαγόρευση κοπής αυτιών –ουράς άρθρο 10 $1 αυτής, αναγράφεται κατά λέξη «οι χειρουργικές επεμβάσεις, που προορίζονται να τροποποιήσουν την εξωτερική εμφάνιση ενός ζώου συντροφιάς ή που προορίζονται για άλλους μη θεραπευτικούς σκοπούς πρέπει να απαγορευθούν και κυρίως α, β, γ, δ.» 3. Αναζήτησα, πιστεύω ευλόγως, μεταγενέστερο Νόμο που να απαγορεύει την κοπή, αλλά διεπίστωσα ότι δεν έχει εκδοθεί τέτοιος. Σκέφθηκα ότι μπορεί πρόθεση της Σύμβασης να ήταν να απαγορευθεί όντως η κοπή, αλλά με μόνη την ανωτέρω διατύπωση δεν μπορούσε η κοπή να θεωρείται απαγορευμένη. Εξ άλλου όπως παρατήρησα, για άλλες διατάξεις της Ε.Σ. που διατυπώνονται σε άλλα άρθρα αυτής με τη λέξη «ΠΡΕΠΕΙ» να προηγείται, όντως η ελληνική πολιτεία έχει φροντίσει να υπάρχει σαφές νομικό καθεστώς που να τις καλύπτει απόλυτα. Τη σκέψη μου αυτή ακολούθησε μια δεύτερη. ΑΛΟΙΜΟΝΟ αν όλα τα αδικήματα του Ποινικού Κώδικα και των Ειδικών Ποινικών Νόμων διατυπώνονταν με τη λέξη «ΠΡΕΠΕΙ» να προηγείται!!! Μια τρίτη ήταν ότι προφανώς γι’ αυτόν το λόγο ο Κ.Ο.Ε. επιτρέπει τη συμμετοχή «κομμένων» σκυλιών σε εκθέσεις και προφανώς γι’ αυτό το λόγο οι πλειονότητα των κτηνιάτρων προβαίνει στην κοπή. Μια τέταρτη, διαβάζοντας και τα υπόλοιπα έγγραφα και Νόμους, για την οποία παρακαλώ να το διαπιστώσουν οι αρμόδιες Υπηρεσίες σας, είναι αν για το θέμα υπάρχει νομολογία ή γνωμοδότηση από ανώτατο γνωμοδοτικό όργανο. Μια πέμπτη, την οποία παρακαλώ επίσης να εξακριβώσουν οι Υπηρεσίες σας, είναι αν και πόσες σχετικές παραβάσεις έχουν βεβαιωθεί από τα αρμόδια για την εφαρμογή των Νόμων όργανα, δεδομένης της ευκολίας διαπίστωσης της παράβασης, αν όντως αυτή είχε νομική υπόσταση. Μια έκτη, αν δεν έχει νομική υπόσταση, καταλαβαίνετε ότι προβλέπονται ποινές τόσον από τον ίδιο Ν. 2017/92, όσο και τον υπό κατάργηση μεταγενέστερο Ν. 3170/2003 για αδίκημα που δεν υπάρχει και το μυαλό μου πάει στην Αρχή «ΚΑΝΕΝΑ ΕΓΚΛΗΜΑ, ΚΑΜΙΑ ΠΟΙΝΗ ΧΩΡΙΣ ΝΟΜΟ». Ως εκ τούτων και εφόσον οι σκέψεις μου επιβεβαιώνονται νομικά, η απάντηση της αρμόδιας Υπηρεσίας σας στην κα Δεκαρίστου ότι επειδή προβλέπονται ποινές άρα ισχύει και η απαγόρευση κοπής είναι τουλάχιστον αμφισβητήσιμη. Έβδομη και τελευταία σκέψη μου είναι αν είναι απόλυτα νομικά κατοχυρωμένη η απαγόρευση στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση ως έχει διατυπωθεί, γιατί στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο επανέρχεται διάταξη στο άρθρο 16 με την οποία απαγορεύεται ο ακρωτηριασμός? Και ακόμη γιατί δεν διευκρινίζεται σαφώς τι νοείται με τον όρο «ακρωτηριασμός», ενώ αυτό συμβαίνει με άλλους όρους? Είναι ο ακρωτηριασμός αυτό που αποκαλεί η Ε.Σ. χειρουργική επέμβαση? 4. Θεωρώ πλεονασμό το γεγονός ότι στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο και στο άρθρο 7 γίνεται μνεία για την απαγόρευση συμμετοχής σκύλων σε εκθέσεις με κομμένα αυτιά –ουρά, τη στιγμή που στο άρθρο 16υπάρχει η διάταξη περί απαγόρευσης ακρωτηριασμού. Ο αριθμός των σκυλιών που συμμετέχουν σε εκθέσεις είναι σαφώς μικρότερος από το λοιπό αριθμό που διατηρούνται από τους ιδιοκτήτες στους χώρους τους και βγαίνουν βόλτες σε δρόμους, πλατείες και πάρκα, για τα οποία δε γίνεται ιδιαίτερη μνεία και πολύ σωστά, αφού η απαγόρευση θα ισχύει προφανώς για όλους τους ιδιοκτήτες και όχι μόνο για αυτούς που συμμετέχουν στις ελάχιστες ή κάποιες από τις ελάχιστες εκθέσεις που διοργανώνονται στη Χώρα μας. Στη σύγχρονη ορολογία αυτό κάποιοι θα το θεωρούσαν ΙΔΙΟΤΥΠΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ. 5. Στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο γίνεται λόγος για όσους προβαίνουν σε ακρωτηριασμούς. Στην πράξη, αυτό αφορά κυρίως τους κτηνιάτρους, ενώ προφανώς ως ηθικοί αυτουργοί θα τιμωρούνται και οι ιδιοκτήτες των σκύλων. Με πολύ μεγάλη λύπη μου διαπιστώνω ότι υπάρχει παράλειψη (?) ανάλογης δίωξης για όσους κατά παραγγελία ή μη εισάγουν και διαθέτουν σκύλους με κομμένα αυτιά- ουρά από Χώρες όπου επιτρέπεται το κόψιμο και δεν είναι απαραίτητο να συμμετάσχουν σε εκθέσεις. Δεν επιθυμώ να επεκταθώ στα αποτελέσματα που θα έχει μια τέτοια παράλειψη. Αν δεν μπορείτε εσείς να τα αξιολογήσετε, ζητείστε τις απόψεις του Κ.Ο.Ε. , του Πανελλήνιου Κτηνιατρικού Συλλόγου και άλλων φορέων που εσείς θα κρίνετε ότι θα είναι χρήσιμη η γνώμη τους. 6. Κατά παράδοξο τρόπο και κατά παγκόσμια πρωτοτυπία η Χώρα μας αντί να ενθαρρύνει, αποθαρρύνει την ελληνική εκτροφή, θεσπίζοντας όλο και περισσότερο αυστηρές διατάξεις, που βεβαίως έχει κάθε δικαίωμα να πράξει, για τους λόγους που αυτή κρίνει σκόπιμο. Η άποψη επαληθεύεται και στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο. Η Ε.Σ. στα άρθρα 4 και 8 καλύπτει απόλυτα το θέμα, αναφερόμενη στη διατροφή, υγιεινή και εκγύμναση ανάλογα με τις απαιτήσεις κάθε είδους και φυλής. Θα σας πληροφορήσω ότι η μεγαλύτερη ίσως εκτροφέας CANE CORSO στην Ιταλία και σε όλο τον κόσμο, SIMONA TANZARELLA (www.tanzarella.it), διατηρεί νόμιμα πολλά από τα σκυλιά της στο υπόγειο του σπιτιού της, κατάλληλα διαμορφωμένο, παρέχοντάς τους όλα όσα απαιτούνται για να διατηρούνται στα πιο υψηλά επίπεδα υγείας και εκγύμνασης, αφού γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα τι πρέπει να κάνει. Τέλος , κα Υπουργέ, θα πρέπει να γίνει απόλυτα πιστευτό ότι η εκτροφή σκύλων είναι ένα χόμπυ πάρα πολύ δύσκολο με πολυποίκιλα προβλήματα και πολλούς αστάθμητους παράγοντες και επιχειρείται από λίγους, που κάνουν πολύ μεγάλες θυσίες και τους οποίους συνεπαίρνει το πάθος για τη φυλή τους, γιατί οι πολλοί γνωρίζουν ότι δεν μπορούν με κανένα τρόπο να ζήσουν με αυτή την ενασχόληση τους εαυτούς τους και τις οικογένειές τους. Μόνο ελάχιστοι σε ολόκληρο τον κόσμο και σε όλες τις φυλές έχουν καταφέρει να έχουν σαν κύριο επάγγελμα την εκτροφή σκύλων. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ 1. Με το άρθρο 22 της Ε.Σ. παρέχεται η δυνατότητα σε Χώρα που την έχει υπογράψει να προβεί σε καταγγελία. Θεωρώ ότι κάθε Έλληνας, αναλογιζόμενος τη σοβαρότητα μιας τέτοιας ενέργειας, δεν θα απαιτούσε κάτι τέτοιο, έστω και αν θεωρεί ότι θίγεται και στεναχωρείται από την απαγόρευση κοπής αυτιών του σκύλου του. Αν εσείς κρίνετε σκόπιμο και εφικτό να κινήσετε τη διαδικασία αυτή χωρίς επιπτώσεις, σας παρέχεται, νομίζω, η ευχέρεια. 2. Με δεδομένη την απαγόρευση κοπής αυτιών σύμφωνα με τα ανωτέρω, από το υπό συζήτηση νομοσχέδιο, όταν και όπως μετουσιωθεί σε Νόμο, θα πρέπει να καθορίζεται επακριβώς η έναρξη ισχύος του και η δυνατότητα συμμετοχής σε εκθέσεις «κομμένων» σκύλων που γεννήθηκαν μέχρι την ημερομηνία αυτή όπως γίνεται σε όλα τα άλλα κράτη. Η απαγόρευση αυτή να ισχύει για όλους τους σκύλους, ανεξαρτήτως προέλευσης και για όλους τους κατόχους, κατοίκους Ελλάδας και μη, ανεξαρτήτως αν στη Χώρα των τελευταίων επιτρέπεται η κοπή ή μη. 3. Αν οι ανωτέρω σκέψεις μου είναι αληθείς και βάσιμες, κατανοώ ότι πιθανόν να υπάρξει δυσκολία στην ενημέρωση (αν απαιτείται) του Συμβουλίου της Ευρώπης, αφού έχει ενημερωθεί ήδη για την ημερομηνία έναρξης ισχύος της κυρωθείσας Ε.Σ. και από τότε έχουν περάσει 19 περίπου χρόνια , χωρίς το «ΠΡΕΠΕΙ» να γίνει πράξη. Πιστεύω ότι έχετε τη δυνατότητα να το πράξετε και δεν είμαι εγώ αυτός που θα σας υποδείξει τον τρόπο, χωρίς να θιγεί κανένας και το κυριότερο το γόητρο της Χώρας. Σε τελευταία ανάλυση καλύτερα να γίνει από το αρμόδιο Υπουργείο παρά από την απόφαση κάποιου αρμοδίου Δικαστηρίου, στο οποίο πιθανόν να προσφύγει κάποιο θιγόμενο πρόσωπο. 4. Αν οι σκέψεις μου είναι αβάσιμες, πάλι θα πρέπει στον υπό έκδοση Νόμο να αναφέρεται ρητά η ημερομηνία απαγόρευσης κοπής και τι θα ισχύει για σκύλους που λόγω της ασάφειας (?) του υφιστάμενου, μέχρι την έναρξη ισχύος του νέου Νόμου, νομοθετικού Πλαισίου, έχουν κομμένα αυτιά-ουρά και οι ιδιοκτήτες τους επιθυμούν να συμμετάσχουν σε εκθέσεις. Για την περίπτωση αυτή θα πρέπει να κληθούν να καταθέσουν εγγράφως τις απόψεις τους ο Κ.Ο.Ε. και ο Πανελλήνιος Κτηνιατρικός Σύλλογος, με ενδεχόμενη την πιθανότητα αναζήτησης ευθυνών που αναλογούν, από άτομα που θίγονται ίσως από διάταξη του υπό έκδοση Νόμου, εάν δεν παρέχει τη δυνατότητα σε σκυλιά τους με κομμένα αυτιά-ουρά, γεννημένα πριν την ημερομηνία ισχύος αυτού να συμμετέχουν σε εκθέσεις, προκαλώντας τους οικονομική και ηθική βλάβη. 5. Όπως προανέφερα, στη Γαλλία επιτρέπεται η κοπή ουράς. Ομοίως στην Ιταλία, ενώ τον Ιανουάριο του 2007 απαγορεύθηκε το κόψιμο αυτιών και ουράς, μετά από θύελλα αντιδράσεων, το Μάιο του ίδιου έτους επετράπη και πάλι η κοπή ουράς. Είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του Υπουργείου να εξετάσει η μη υπό ποιους όρους και προϋποθέσεις, τουλάχιστον αυτές οι δύο Χώρες, που έχουν συνυπογράψει τη Σύμβαση και θεωρούνται ότι ευρίσκονται στην κορυφή, όχι μόνο της Ευρώπης, αλλά και όλου του κόσμου στα θέματα κυνοφιλίας και ζωοφιλίας γενικότερα, έπραξαν τούτο και να εξετάσει ή μη το ενδεχόμενο παρόμοιας ενέργειας. 6. Στον υπό έκδοση νόμο να ληφθεί μέριμνα ώστε να τιμωρούνται με τις ίδιες ποινές και όσοι εισάγουν και διαθέτουν σκυλιά με κομμένα αυτιά και ουρές για οποιοδήποτε λόγο. Επίσης να προβλέπεται η διοικητική ποινή της αφαίρεσης της άδειας ασκήσεως επαγγέλματος στους παραβάτες κτηνιάτρους για κάποιο χρονικό διάστημα και οριστικά σε περίπτωση υποτροπής. 7. Κα Υπουργέ, σας παρέχεται η δυνατότητα να ενθαρρύνετε την ελληνική εκτροφή. Είναι βέβαιο ότι θα σας ευγνωμονούν οι περισσότεροι μελλοντικοί ιδιοκτήτες καθαρόαιμων σκύλων. Αν δεν έχετε προσωπική άποψη, σας έχουν ήδη έλθει πολλά μηνύματα για την ανεξέλεγκτη εισαγωγή αμφιβόλου –απαράδεκτης από κάθε πλευρά ποιότητας σκύλων, αγνώστου πατρός, μητρός κλπ. Προγόνων και χωρίς καμία εγγύηση, από άτομα που μόνο σκοπό έχουν το κέρδος. Άλλοι υποψήφιοι ιδιοκτήτες αναγκάζονται να καταφεύγουν οι ίδιοι σε εκτροφεία του Εξωτερικού, δαπανώντας υπερβολικά μεγάλα ποσά, χωρίς να εξασφαλίζουν και αυτοί τα πλεονεκτήματα που τους παρέχουν οι Έλληνες εκτροφείς. Αναθεωρήστε το αναχρονιστικό ισχύον νομοθετικό καθεστώς, καταργώντας τα πεπαλαιωμένα Προεδρικά Διατάγματα και έχοντας σαν πυλώνα τις διατάξεις της Ε.Σ. που καλύπτουν πλήρως όλες τις απαιτήσεις. Δεν είναι δυνατόν π.χ. οι απαιτήσεις για την εκγύμναση ενός πεκινουά να συμπίπτουν με αυτές ενός λυκόσκυλου!!!! Δεν είναι δυνατόν να αποδέχεται παγκοσμίως κανείς σήμερα ότι καθορίζονται συγκεκριμένων διαστάσεων ατομικοί χώροι εκγύμνασης για κάθε σκύλο. Η εκγύμναση- άθληση συνδέεται άρρηκτα με τον ανθρώπινο παράγοντα και αυτό το ξέρει καλύτερα από κάθε άλλο ο εκτροφέας, ανάλογα με τη φυλή της οποίας τυγχάνει λάτρης. Η Ε. Σ. ομιλεί για «σημαντική ποσότητα» κουταβιών. Ρυθμίστε νομοθετικά τον αριθμό που θεωρούνται «σημαντική ποσότητα» για την ομοιόμορφη και χωρίς περιθώρια αυθαίρετης ερμηνείας εφαρμογή του Νόμου από ελεγκτές και ελεγχόμενους. Ζητείστε τις απόψεις αρμοδίων φορέων (Κ.Ο.Ε., Κυνοφιλικών Ομίλων, Ομίλων Φυλών). Ευελπιστώντας στην έστω και ελάχιστη θετική συνεισφορά στο ομολογουμένως δύσκολο έργο σας, Με εκτίμηση, Ιωάννης Ξώνας