• Σχόλιο του χρήστη 'Υψηλάντης Σωτηρης' | 28 Σεπτεμβρίου 2011, 13:37

    Κατά τη γνώμη μου σωστά προωθείται αυτό το νομοσχέδιο0 για να λυθούν επιτέλους εκκρεμότητες χρόνων. Θα ήθελα να συμπληρώσω ορισμένες λεπτομέρειες που αφορούν ορισμένες περιοχές και περιλαμβάνουν αρκετές εκατοντάδες πολιτών ειδικά στη Χαλκιδική.1 Θα πρέπει καλόπιστος νομέας να θεωρείται και αυτός που η κατοχή του προκύπτει από έγγραφα Άρθρο 12 ΕΠΙΛΥΣΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΚΩΝ ΖΗΤΗΜΑΤΩΝ 1.Καλόπιστος νομέας διαθέσιμης ή κοινόχρηστης έκτασης που o ίδιος ή ο δικαιοπάροχος του απέκτησε με συμβολαιογραφική πράξη, από επαχθή αιτία, θεωρείται κύριος της έκτασης, με την προϋπόθεση ότι ο τίτλος του μεταγράφηκε έως την 5.6.1993. 2. Καλόπιστοι νομείς θεωρούνται και όσοι οι ίδιοι ή οι δικαιοπάροχοι τους: α) κατέχουν κοινόχρηστες ή διαθέσιμες εκτάσεις, βάσει παραχωρητηρίων που δεν έχουν μεταγραφεί, μόνο, όμως, ως προς το μέγεθος της έκτασης που αναγράφεται στο παραχωρητήριο β) κατέχουν κοινόχρηστες ή διαθέσιμες εκτάσεις, βάσει παραχωρητηρίων αναρμόδιων διοικητικών οργάνων ή βάσει πράξεων δημοτικών ή κοινοτικών συμβουλίων, ή εφόσον η κατοχή τους προκύπτει από έγγραφα τηρούμενα στην αρμόδια Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής, μόνο ως προς το μέγεθος της παραχωρούμενης έκτασης, γ) κρίθηκαν δικαιούχοι αποκατάστασης με αποφάσεις Επιτροπών Απαλλοτριώσεων, όμως δεν έγινε εγκατάσταση τους στις δικαιούμενες εκτάσεις με αποφάσεις Επιτροπών Οριστικών Διανομών και δ) έχουν κριθεί δικαιούχοι οικοπέδων σε συνοικισμούς υφιστάμενους από το έτος 1923 και εντεύθεν, χαρακτηρισμένους ή μη, δεν εκδόθηκε όμως ή απωλέσθη το σχετικό παραχωρητήριο. και ε) κατέχουν κοινόχρηστες ή διαθέσιμες εκτάσεις, σε συνοικισμούς υφιστάμενους από το έτος 1923 και εντεύθεν, χαρακτηρισμένους ή μη, στους οποίους μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει οριστική διανομή, όπου εγκαταστάθηκαν οι ίδιοι ή οι δικαιοπάροχοι τους αρχικοί κληρούχοι και πρωτοκολλούχοι, με πρωτόκολλα παράδοσης και παραλαβής οικίσκων Δεχάτεγκε της τέως Επιτροπής Αποκατάστασης Προσφύγων, ακόμη και εάν απωλέσθη το σχετικό πρωτόκολλο. Για την κατεχόμενη έκταση, πέραν της δικαιούμενης, ο κάτοχος θα πρέπει να υποβάλλει αίτημα εξαγοράς, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο αρθρ. 15 του παρόντος, διαφορετικά αποβάλλεται από την έκταση. 3. Για τις παραπάνω κατηγορίες εκτάσεων, το Δημόσιο δεν προβάλλει δικαιώματα κυριότητας. 4. Για τα αγροκτήματα, για τα οποία εκδόθηκε υπουργική απόφαση ρύθμισης της παραχώρησης των εκτάσεων, κατ΄ εφαρμογή των διατάξεων του αρθρ. του αρθρ. 26 του ν. 2732/1999 και του αρθρ. 11 παρ. 5 του ν. 3147/2003, δεν έχει, όμως, ολοκληρωθεί η διαδικασία μεταβίβασης της κυριότητας στους τρίτους κατόχους, κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, το τίμημα εξαγοράς τους ορίζεται στο ύψος της αντικειμενικής αξίας και τίθεται ο όρος της διατήρησης του αγροτικού τους χαρακτήρας για 10 έτη από τη δημοσίευση του νόμου αυτού, εφόσον σε αυτές ασκείται σήμερα γεωργική χρήση. Στις περιπτώσεις που η κατοχή της έκτασης αποδεικνύεται με συμβολαιογραφική πράξη, από επαχθή αιτία, ισχύει η διάταξη της παρ. 1 και δεν απαιτείται εξαγορά της. 5) Για όσους έχουν  κριθεί δικαιούχοι με αποφάσεις επιτροπών απαλλοτριώσεων με τις διατάξεις του άρθρου 12 του Α.Ν.1832/1951 και τις διατάξεις των άρθρων 3 και 6 του Ν 666/1977, αλλά δεν έχουν εξοφλήσει το οφειλόμενο τίμημα, η Επιτροπή θεμάτων γης και επίλυσης διαφορών θα καθορίσει εκ νέου του τίμημα υπολογιζόμενο στο 1/5 της αντικειμενικής αξίας της έκτασης. Άρθρο 15 ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΓΟΡΑ ΤΩΝ ΕΚΤΑΣΕΩΝ 1. Αυθαίρετοι κάτοχοι έκτασης, αρμοδιότητας Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, που δεν έχει κριθεί δασική ή κηρυχθεί αναδασωτέα από τα αρμόδια όργανα, δικαιούνται να υποβάλλουν αίτηση εξαγοράς της στην Επιτροπή θεμάτων Γης και Επίλυσης Διαφορών της οικείας Περιφέρειας, εφόσον αποδεικνύουν κατοχή αυτής πριν την 5.6.1993. 2. Η προθεσμία για την κατάθεση των αιτήσεων εξαγοράς κατεχόμενων εκτάσεων λήγει την 31.12.2013. Η προθεσμία αυτή μπορεί να παραταθεί για ένα ακόμα έτος με απόφαση Υπουργού. 3. Αν  στην έκταση έχει ανεγερθεί αυθαίρετο κτίσμα, η Επιτροπή Θεμάτων Γης και Επίλυσης Διαφορών εξετάσει τη δυνατότητα νομιμοποίησης του, κατά τις κείμενες διατάξεις. Αν το κτίσμα δε μπορεί να νομιμοποιηθεί, για την εξαγορά της έκτασης, απαιτείται η κατεδάφιση του κτίσματος, που πιστοποιείται με έγγραφο της αρμόδιας υπηρεσίας. 4. Οι ένορκες βεβαιώσεις δεν λαμβάνονται υπόψη ως αποδεικτικό μέσο για την κατοχή της έκτασης. 5. Με κοινή Απόφαση των Υπουργών Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και του Υπουργού Οικονομικών καθορίζεται το τίμημα εξαγοράς των κατεχομένων εκτάσεων. 6. Το τίμημα καταβάλλεται σε τέσσερις (4) εξαμηνιαίες άτοκες δόσεις στο λογαριασμό με ΚΑΕ 3426 «Εσοδα καταργηθέντος ειδικού Λογαριασμού Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Δημόσιο – Κεφάλαιο Δημοσίων Επενδύσεων για χορήγηση  δανείων και ανέγερση κτηρίων Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, καθώς και εκτέλεση προγραμμάτων Εποικισμού – Αναδασμού». Στις περιοχές με οικοπεδική ή τουριστική αξία, το τίμημα καταβάλλεται στον ανωτέρω λογαριασμό σε οκτώ εξαμηνιαίες δόσεις. 7. Σε περίπτωση μη καταβολής μίας δόσης, εντός προθεσμίας τριών (3) μηνών από τη λήξη της, η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών ειδοποιεί  την Επιτροπή Ελέγχου και Νομιμότητας. Η Επιτροπή εκδίδει πράξη αποβολής του κατόχου και σε περίπτωση μη συμμόρφωσής του, επιβάλλει τις προβλεπόμενες κυρώσεις. 8. Μετά την εξόφληση του τιμήματος, η Επιτροπή Θεμάτων Γης και Επίλυσης Διαφορών εκδίδει τίτλο κυριότητας υπέρ του κατόχου της έκτασης. οικοπέδων σε συνοικισμούς υφιστάμενους το 1923και εντεύθεν ,χαρακτηρισμένους η μη,δεν εκδόθηκε όμως, η απωλέσθη το σχετικό παραχωρητήριο.