• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΑΚ' | 26 Ιουλίου 2015, 11:38

    Επιχειρείται αυθαίρετη ομαδοποίηση διαφορετικών –και διαφορετικής φύσης και αρμοδιότητας– πτυχών επικοινωνιακής πολιτικής. Δεν αποτελούν της ίδιας φύσης και τάξης ενότητες πολιτικής (α) η δημόσια (και όχι επικοινωνιακή) διπλωματία, που συνιστά την προς τα έξω όντως εθνική επικοινωνιακή πολιτική και (β) η εσωτερική κυβερνητική επικοινωνία και πολιτική (βλ. εσωτερική πολιτική ενημέρωση και ρύθμιση και εποπτεία ΜΜΕ - ρύθμιση και εποπτεία της κρατικής διαφήμισης). Και πάντως το προτεινόμενο σχήμα ομαδοποίησης, με εκτελεστικό φορέα μία Γενική Γραμματεία (εν προκειμένω Ενημέρωσης και Επικοινωνίας), σίγουρα δεν ανταποκρίνεται στο γαλλικό πρότυπο, όπως ανακριβώς αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση. Το SIG («Υπηρεσία Ενημέρωσης της Κυβέρνησης», υπό τον Π/Θ, http://www.gouvernement.fr/service-d-information-du-gouvernement-sig) έχει τρεις άξονες αρμοδιότητας που περιστρέφονται γύρω από: (α) την παρακολούθηση και ανάλυση της κοινής γνώμης και την επικοινωνιακή διαχείριση της κυβερνητικής δράσης, (β) την ενημέρωση του κοινού για τη δράση Π/Θ και Κυβέρνησης, (γ) τον διυπουργικό συντονισμό της κυβερνητικής επικοινωνίας, ΔΕΝ έχει όμως καμια οργανική σχέση με τη δημόσια διπλωματία και τις Υπηρεσίες Τύπου και Επικοινωνίας που αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα των γαλλικών διπλωματικών αποστολών (εν είδει εκπροσώπου Τύπου της Πρεσβείας/Προξενικής Αρχής) στο εξωτερικό, όπως εύκολα προκύπτει αν ανατρέξει κανείς στις ιστοσελίδες του δικτύου των γαλλικών πρεσβειών ανά τον κόσμο.