• Σχόλιο του χρήστη 'ΝΨ' | 29 Ιουλίου 2015, 18:03

    Αναφορικά με την προαγωγή των υπαλλήλων του Κλάδου Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας διατυπώνονται τα ακόλουθα ερωτήματα και παρατηρήσεις: 1.-Γιατί εφαρμόζονται τα ίδια κριτήρια του Παραρτήματος Ι για την κατάταξη σε όλες τις θέσεις και την προαγωγή σε όλους τους βαθμούς; 2.-Γιατί δεν μοριοδοτείται: - η προϋπηρεσία σε Γραφεία Τύπου και Επικοινωνίας -η θητεία σε θέση ευθύνης σε Γραφεία Τύπου και Επικοινωνίας -η θητεία σε θέση ευθύνης στην ΚΥ και ειδικότερα σε θέσεις που έχουν σχέση με το κλάδο των Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας, -η απόσπαση σε διπλωματικές αρχές 3.-Γιατί, αντίθετα, μοριοδοτείται: -η αποφοίτηση από παραγωγικές σχολές του Δημοσίου πλην της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΣΕΘΑ, ΑΣΠΑΙΤΕ, ΠΑΤΕΣ/ΣΕΛΕΤΕ, Σχολή Δημόσιας Υγείας κλπ.) -η προϋπηρεσία σε άλλες Υπηρεσίες του Δημοσίου μετά την αποφοίτηση από το τμήμα Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας της ΕΣΔΔΑ (μέχρι δύο έτη) χωρίς να προσδιορίζεται το είδος της Υπηρεσίας και της εμπειρίας που αποκόμισε ο υπάλληλος έτσι ώστε να διεκδικήσει τις ανώτερες θέσεις του κλάδου. (Παρατήρηση: αφού έπεται στης ΕΣΔΔΑ θα έπρεπε να ονομάζεται υπηρεσία και όχι προϋπηρεσία) - η προϋπηρεσία στις Διευθύνσεις Διοικητικών – Οικονομικών Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, χωρίς χρονικό περιορισμό -η προϋπηρεσία σε άλλες Διευθύνσεις της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας πλην των αρμόδιων για την Επικοινωνιακή Διπλωματία (μέχρι δυο έτη). Λαμβάνοντας υπόψη, ότι όλες οι οργανικές μονάδες μίας Υπηρεσίας είναι ισότιμες θα πρέπει να προβλεφθεί, τουλάχιστον, και η ίδια μοριοδότηση. Θα πρέπει, επίσης, να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι στελέχη του κλάδου Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας έχουν στελεχώσει, υποστηρίξει και προάγει με τις γνώσεις και την εμπειρία τους άλλες Διευθύνσεις της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας πλην των αρμοδίων για την Επικοινωνιακή Διπλωματία (όπως τη Δ/νση Μέσων Ενημέρωσης, πρώην Διεύθυνση Εποπτείας Εντύπων και Επαγγελματικών Οργανώσεων) για περισσότερο από δύο έτη, κάποιες φορές χωρίς τη θέλησή τους και χωρίς τη δυνατότητα υπηρεσιακής εξέλιξης καθώς η σχετική δυνατότητα δινόταν μόνο στους υπαλλήλους του κλάδου ΠΕ1 Διοικητικού. Αναφορικά με τη μοριοδότηση της αποφοίτησης από παραγωγικές σχολές του Δημοσίου (ΣΕΘΑ, ΑΣΠΑΙΤΕ, ΠΑΤΕΣ/ΣΕΛΕΤΕ, Σχολή Δημόσιας Υγείας κλπ.) αλλά όχι από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης υπενθυμίζεται ότι μέλη του κλάδου, απόφοιτοι των Τμημάτων Γενικής Διοίκησης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης μετά από πολυετή, κάποιες φορές, προϋπηρεσία σε Υπηρεσίες του Δημοσίου συμμετείχαν για δεύτερη φορά, ως δημόσιοι υπάλληλοι πλέον, στη σχετική διαγωνιστική διαδικασία της Σχολής προκειμένου να ενταχθούν στον Κλάδο Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας. Γιατί ενώ δίδεται έμφαση στην επιμόρφωση γενικότερα ( με την μοριοδότηση που προβλέπεται στο Παράρτημα Ι) παραλείφθηκε η μοριοδότηση της αποφοίτησης για 2η φορά από την ΕΣΔΔΑ; Θα πρέπει συνεπώς να προβλεφθεί σχετική μοριοδότηση για τους Συμβούλους και Γραμματείς Επικοινωνίας που έχουν αποφοιτήσει δύο φορές από την ΕΣΔΔΑ. 4.-Ο χρόνος φοίτησης στην Ε.Σ.Δ.Δ θα πρέπει να συνυπολογίζεται στον απαιτούμενο χρόνο για προαγωγή καθώς θεωρείται ως χρόνος δόκιμης υπηρεσίας. Πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι στελέχη του κλάδου Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας ήσαν ήδη δημόσιοι υπάλληλοι κατά τη φοίτησή τους στο Τμήμα Στελεχών Επικοινωνίας της ΕΣΔΔΑ (και μάλιστα για δεύτερη φορά όπως ήδη αναφέρθηκε) και παρακολούθησαν τη σχολή ως αποσπασμένοι από την προηγούμενη Υπηρεσία τους. Κρίνεται, επίσης, σκόπιμο να σημειωθεί ότι για τους αποφοίτους των Τμημάτων Δημόσιας Διοίκησης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης της ΕΣΔΔΑ ο χρόνος φοίτησης στην Εθνική Σχολή ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης προσµετράται ως πλεονάζων στο Β΄ βαθµό. Συνεπώς ο μη συνυπολογισμός του χρόνου αποφοίτησης δημιουργεί και διάκριση εις βάρος των αποφοίτων του Τμήματος Στελεχών Επικοινωνίας. Κατ΄αναλογία, σημειώνεται, ότι η φοίτηση των διπλωματών στη Διπλωματική Ακαδημία, που αποτελεί συγγενή κλάδο, συνυπολογίζεται στο χρόνο προαγωγής τους. Ο συνυπολογισμός του χρόνου φοίτησης στη Σχολή είναι, επίσης, κρίσιμος για υψηλόβαθμα στελέχη του κλάδου που έχουν ήδη διανύσει σημαντικό χρόνο προϋπηρεσίας σε απαιτητικά πόστα της Δημόσιας Διοίκησης (και μάλιστα ως απόφοιτοι και άλλων Τμημάτων της ΕΣΔΔΑ όπως ήδη αναφέρθηκε) ο οποίος δεν θα προσμετράται πλέον για την προαγωγή τους. Ο μη συνυπολογισμός του χρόνου φοίτησης στην ΕΣΔΔΑ δημιουργεί το ενδεχόμενο αποκλεισμού τους από την προαγωγή τους σε ανώτερους βαθμούς, (εφ΄όσον συντρέχουν βέβαια και οι υπόλοιπες προϋποθέσεις που προβλέπει το σχέδιο νόμου), λόγω μη κάλυψης του απαιτούμενου χρόνου προϋπηρεσίας στον κλάδο Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας. 5.- Γιατί δεν προβλέπεται μοριοδότηση της υπηρεσίας στελεχών του κλάδου στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία στην ΕΕ, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο Συμβούλιο της Ευρώπης, σε Εθνικές Ανεξάρτητες Αρχές, στο Σώμα Ελεγκτών-Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης, κλπ. υπηρεσία που προϋποθέτει γνώσεις, επάρκεια ξένων γλωσσών και η εμπειρία που αποκτάται είναι πολύτιμη για την υπηρεσία; 6.-Γιατί η «προϋπηρεσία» σε άλλες Υπηρεσίες του Δημοσίου μετά την αποφοίτηση από το τμήμα Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας της ΕΣΔΔΑ λαμβάνει τα ίδια μόρια (0,5 ανά τρίμηνο) με την προϋπηρεσία σε θέσεις ευθύνης του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα; 7.-Γιατί έχει παραληφθεί η μοριοδότηση της εκπροσώπησης της Υπηρεσίας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο Συμβούλιο της Ευρώπης, σε συνέδρια, ημερίδες, διασκέψεις σε σεμινάρια τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό; 8.-Γιατί δεν έχει προβλεφθεί η μοριοδότηση της συμμετοχής των στελεχών του κλάδου σε Επιτροπές; 9.-Γιατί δεν γίνεται ουδεμία αναφορά στο σχέδιο νόμου στα στελέχη του κλάδου Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας που δεν είναι απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης, έχουν ενταχθεί, όμως, στον κλάδο με νόμιμες διαδικασίες; 10.-Αναφορικά με τις Εκθέσεις αξιολόγησης πρέπει να αντιμετωπισθούν και οι περιπτώσεις υπηρέτησης στελεχών κάτω από κατώτερους βαθμολογικά προϊσταμένους. Τα κριτήρια και η μοριοδότηση που προβλέπονται στα Παραρτήματα Ι και ΙΙ θα πρέπει να βελτιωθούν προκειμένου να είναι δικαιότερος ο Νόμος κατά την πρώτη εφαρμογή του, ώστε να θεραπευθούν οι παθογένειες χωρίς να υπάρξουν αδικίες εις βάρος στελεχών που έχουν προσφέρει στην Υπηρεσία και να γίνει ομαλά η μετάβαση στη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει. Θα πρέπει, επίσης, να προβλεφθεί η μοριοδότηση που θα υποστηρίξει την εμπειρία που απαιτείται προκειμένου να ανταπεξέλθουν τα στελέχη του κλάδου στα απαιτητικά καθήκοντα όλων των θέσεων και των βαθμών που θεσπίζει το σχέδιο νόμου.