• Σχόλιο του χρήστη 'Ένωση Ακολούθων Τύπου' | 30 Ιουλίου 2015, 01:20

    Όσον αφορά το άρθρο 18 διατυπώνονται οι εξής παρατηρήσεις: - Η παρ. 4 έρχεται σε αντίθεση με την εναλλαξιμότητα. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι υπάρχουν 22 τουρκόφωνοι ΣΓΕ, άρα υπάρχει δυνατότητα εναλλαγής τους. Επίσης, τα καθήκοντα των ΣΓΕ δεν εξαντλούνται στη μετάφραση. - Η παρ. 5 έρχεται σε αντίφαση με το άρθρο 35 παρ. 6, 8 του παρόντος καθώς αν δεν έχει συμπληρωθεί η 20ετία ή η 12ετία γιατί θα πρέπει να υπάρχει κώλυμα επιλογής; - Παρ. 9: Ορισμένα κριτήρια του Παραρτήματος ΙΙ είναι μη αντικειμενικά και αναξιοκρατικά, δεν συνδέονται με το αντικείμενο εργασίας των ΣΓΕ και ευνοούν την αποειδίκευση του κλάδου. Η ΕΝΑΤ προκρίνει τη δίκαιη λύση της δημιουργίας επετηρίδας όσον αφορά τις μετακινήσεις σε ΓΤΕ εξωτερικού, επισημαίνοντας ότι οι θέσεις στα ΓΤΕ δεν αποτελούν προϊόν επιβράβευσης βάσει κριτηρίων αμφιβόλου αξιοπιστίας, αλλά αναπόσπαστο κομμάτι του αντικειμένου εργασίας και των αρμοδιοτήτων των ΣΓΕ, στο οποίο πρέπει όλοι να συμβάλλουν και να αποκτούν εμπειρία. Σε αυτό το πνεύμα, θα μπορούσε να εφαρμοστεί ένα σύστημα στο οποίο θα συνδυάζεται η επετηρίδα (η οποία θα αποτελεί βάση επιλογής) με την ορθολογική μοριοδότηση (π.χ. γνώση γλώσσας της χώρας διαπίστευσης). Συγκεκριμένα, όσον αφορά το Παράρτημα ΙΙ: 1. Για να εξασφαλίζεται η δίκαιη εναλλαγή των υπαλλήλων του κλάδου ΣΓΕ στα ΓΤΕ, πρέπει να συνεκτιμώνται ο συνολικός χρόνος υπηρεσίας σε συνδυασμό με τα έτη παραμονής στην Κ.Υ., όταν δε πρόκειται για πολλά χρόνια συνεχούς παρμονής στην Ελλάδα, ο υπάλληλος θα πρέπει να πριμοδοτείται. 2. Για την γεωγραφική εναλλαγή σε ΓΤΕ και την απόκτηση ευρείας εργασιακής εμπειρίας, είναι σημαντικό να μοριοδοτούνται τα πόστα ειδικών συνθηκών σύμφωνα με τα πρότυπα του ΥΠΕΞ. 3. Πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η προϋπηρεσία σε θέση ευθύνης όταν ο υπαλληλος καλείται να ανταποκριθεί σε θέση προϊσταμένου ΓΤΕ. 4. Χρειάζεται να ληφθεί υπόψη ή να αξιολογηθεί χωριστά η αρχαιότητα στην υπηρεσία καθώς στα άρθρα 94 και 95 Οργανισμού ΥπΕξ, βάσει του οποίου έχει γίνει η κατάταξη των υπαλλήλων στο παρόν σχέδιο νόμου, έχει πρωτεύοντα ρόλο. Όμοια και στο άρθρο 35 παρ.1 παρόντος σχεδίου νόμου. 5. Οι περ. 6, 7, 8 και 9 χρειάζεται να εκλείψουν καθώς δεν εγγυώνται συνάφεια αντικειμένου και δεν συμβάλλουν στη δίκαιη εναλλαγή στα ΓΤΕ. 6. Το στοιχείο της πριμοδότησης της προτεραιότητας επιλογής στην αίτηση προτίμησης του υπαλλήλου (18) είναι αντισυνταγματικό, καθώς έρχεται σε αντίθεση με την ίση πρόσβαση στις δημόσιες θέσεις, η οποία απορρέει από την αρχή της σταδιοδρομίας του καθενός κατά το λόγο της προσωπικής αξίας, η οποία βρίσκει έρεισμα στα άρθρα 4 παρ.1 και 5 παρ. 1 Συντ. και έμμεσα στην ίδια τη δημοκρατική αρχή (Σχετικά Χρυσόγονος Κ., Ατομικά και Κοινωνικά Δικαιώματα, 3η Έκδοση, Νομική Βιβλιοθήκη, 2006 σελ. 170). Προκρίνεται ως κριτήριο ένα στοιχείο χωρίς αξιολογικό αντίκρυσμα, με αποτέλεσμα κάποιος με καλύτερη επίδοση να υπολείπεται κάποιου με χειρότερη επίδοση, ο οποίος κατατάξει μία πόλη ιεραρχικά ανώτερα στην αίτηση προτίμησής του. Προς την κατεύθυνση αυτή έχει κινηθεί και το ΣτΕ (με την 2397/2004 απόφαση της Ολομελείας του, ΕΔΔ 2004, 862), γεγονός που σημαίνει ότι ενδέχεται να αποτελέσει αντικείμενο προσφυγής στη Δικαιοσύνη από κάποιον που δε θα επιλεγεί δημιουργώντας λειτουργικά προβλήματα, αν δεν υπάρξει διαφοροποίηση στο σχέδιο νόμου. 7. Τι ακριβώς νοείται με τη φράση “μια φορά στη σταδιοδρομία του υπαλλήλου για την ίδια θέση”; Όταν κάποιος για υπηρεσιακούς λόγους τοποθετείται σε ένα τμήμα της Υπηρεσίας που δεν έχει εξ αντικειμένου τη δυνατότητα να έχει τη δραστηριότητα που περιγράφεται στο στοιχείο 19 δεν αδικείται έναντι κάποιου που έχει αυτή τη δυνατότητα; Συνιστά παραβίαση της αρχής της ισότητας, καθώς αυτή στο άρθρο 4 παρ. 1 Συντ. εκλαμβάνεται με την ουσιαστική ή αναλογική έννοια, επιτάσσει δηλαδή όμοια μεταχείριση των ομοίων και ανόμοια των ανομοίων(Σχετικά Χρυσόγονος Κ., οπ.π., σελ. 120). 8. Προκρίνεται ως αναγκαίο στο πλαίσιο των μεταβατικών διατάξεων και μέχρι την αμιγή στελέχωση της Υπηρεσίας από άτομα που είναι απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης, να προσμετράται στο πλαίσιο των προαγωγών, η φοίτηση σ’ αυτή ως δόκιμη υπηρεσία για προαγωγή. Σημειωτέον στο άρθρο 95 Οργανισμού ΥπΕξ η φοίτηση στη Διπλωματική Ακαδημία προσμετράται ως χρόνος υπηρεσίας για προαγωγή.