• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΣΡ' | 15 Ιουλίου 2016, 11:58

    Το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου δεν συνοδεύεται από αιτιολογική έκθεση, κατά συνέπεια δεν υπάρχει καμία εξήγηση για την αναγκαιότητα δημιουργίας του περιγραφομένου σε αυτό συστήματος διαπραγμάτευσης διαφημιστικού χρόνου.Δεν υπάρχει επίσης έκθεση που να αποτυπώνει το κόστος ανάπτυξης και λειτουργίας του συστήματος, καθώς και το αναμενόμενο όφελος από την λειτουργία του, και μάλιστα σε σχέση με την συνολική αξία του μελλοντικού υπό διαπραγμάτευση προϊόντος, η αξία του οποίου δεν είναι εισέτι γνωστή. Ομοίως, δεν περιγράφονται σαφώς η λειτουργία της συμβάσεως (προϊόν, τρόπος καταβολής του τιμήματος, χρόνος παράδοσης του προϊόντος), ούτε η δυνατότητα προσαρμογής του συστήματος στις νέες τεχνολογίες μετάδοσης των διαφημιστικών μηνυμάτων. Τέλος, δεν είναι σαφές πoιό είναι το υπό διαπραγμάτευση προϊόν, εφόσον η έννοια της τηλεοπτικής διαφήμισης είναι διακριτή από εκείνη της χορηγίας και της τοποθέτησης προϊόντος σύμφωνα με την Οδηγία 2010/13/ΕΕ. Περαιτέρω, με το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου παρακάμπτεται το ΕΣΡ, ως αποκλειστικώς αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή για την άσκηση του άμεσου ελέγχου στη λειτουργία όλου του φάσματος των δραστηριοτήτων και συναλλαγών που άπτονται του ραδιοτηλεοπτικού προϊόντος. Oι αρμοδιότητες ελέγχου παρέχονται αφενός στον Διαχειριστή που λειτουργεί ως ανώνυμη εταιρεία χωρίς να διαθέτει κανένα από τα εχέγγυα ανεξαρτησίας μιας Ανεξάρτητης Αρχής και αφετέρου στο Ρυθμιστή που ταυτίζεται με την εκτελεστική εξουσία, από την οποία ο συνταγματικός νομοθέτης έχει αφαιρέσει την αρμοδιότητα άσκησης του άμεσου ελέγχου επί της τηλεόρασης. Ωστόσο, οι ρυθμιστικές αρμοδιότητες του ΕΣΡ μπορούν να επεκταθούν και μάλιστα χωρίς πρόσθετα έξοδα στο πεδίο εποπτείας της διαφημιστικής δραστηριότητας των τηλεοπτικών φορέων. Σε εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 12 παρ. 12 του Ν. 2328/1995, οι τηλεοπτικοί φορείς μπορούν να καταρτίζουν και να υποβάλουν ηλεκτρονικώς και σε πραγματικό χρόνο το αναλυτικό ημερολόγιο διαφημίσεων σε κατάλληλα σχεδιασμένο πληροφοριακό σύστημα. Το σύστημα θα παρέχει πρόσβαση στο ΕΣΡ και την αρμόδια υπηρεσία του Υπ. Οικονομικών. Έτσι, με συγκριτικά πολύ μικρότερο κόστος μπορεί να παρέχεται επαρκής πληροφόρηση για τη διαφημιστική δραστηριότητα των ηλεκτρονικών ΜΜΕ και να υποβάλλονται σε τακτικό έλεγχο για τη διαπίστωση της εκπλήρωσης των υποχρεώσεών τους έναντι του Δημοσίου με αντιπαραβολή των στοιχείων του μεταδιδόμενου προγράμματος που τηρούνται στο ΕΣΡ. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται ισορροπία κόστους – οφέλους για το Δημόσιο, χωρίς την επιβολή ασφυκτικών περιορισμών στις συναλλαγές μεταξύ των ενδιαφερόμενων μερών και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που διαμορφώνουν το διαφημιστικό προϊόν.