• Σχόλιο του χρήστη 'Βασιλική Κ.' | 18 Ιουλίου 2017, 11:16

    Ως εκπαιδευτικός της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης θεωρώ απαραίτητη την αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων ως προς τη φιλοσοφία που τα διαπνέει σχετικά με τα γνωστικά αντικείμενα και τη στοχοθεσία που σχετίζεται με αυτά. Από τη στιγμή που υποτίθεται ότι το Υπουργείο Παιδείας θέλει να προωθήσει τη συμπεριληπτική εκπαίδευση οφείλει να το κάνει ξεκινώντας από τη βάση: νέα, ευέλικτα Αναλυτικά προγράμματα με ευρύ φάσμα τομέων γνώσεων και δεξιοτήτων που θα επιτρέπουν ευελιξία στη στοχοθεσία για όλους τους μαθητές με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Έτσι, όπως λειτουργεί τώρα το σχολείο, οι μαθητές με αναπηρία, που επιχειρείται να ενταχθούν στο γενικό σχολείο, καλούνται να προσαρμοστούν και να περιοριστούν σε ένα πολύ στενό πλαίσιο μαθησιακών και κοινωνικών στόχων. Οι ίδιοι, οι γονείς αλλά και οι εκπαιδευτικοί ματαιώνονται, καθώς δεν υπάρχει η απαιραίτητη γνώση και το ευρύτερο πλαίσιο ενταξιακής φιλοσοφίας για την κατάλληλη υποστήριξη των πρώτων. Το ΥΠΠΕΘ εφαρμόζει με λάθος σκεπτικό και με πολύ πρόχειρη οργάνωση και σχεδιασμό τη συμπεριληπτική εκπαίδευση με σοβαρό πλήγμα σε παιδαγωγικό επίπεδο για τους μαθητές. Αν αλλάξουν τα αναλυτικά προγράμματα, εκπαιδευτούν κατάλληλα οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί με ευθύνη του ΥΠΠΕΘ και διασφαλιστεί η κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή σε σχολεία, ίσως η διαφορετικότητα -όπως την ορίζει ο καθένας- αρχίσει να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς μας. Στόχος πρέπει να είναι να παρέχονται από την Πολιτεία οι απαραίτητες προϋποθέσεις για απρόσκοπτη καθημερινότητα σε όλους τους τομείς, ώστε ο καθένας να αναπτύσσει το δυναμικό του και να ενεργεί με τη δική του ελεύθερη επιλογή. Θεωρώ ότι στοχευμένα προγράμματα ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης της κοινής γνώμης μόνο επιδερμικά μπορούν να προσφέρουν θετικά προς αυτή την κατεύθυνση, αν παράλληλα δεν αλλάξουν οι συνθήκες σε ευρύτερο πλαίσιο.