• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ' | 22 Απριλίου 2019, 08:31

    1) Ποιους θεωρείτε καταλληλότερους τρόπους ώστε οι αιτήσεις συμπολιτών μας με αναπηρίες να κατατίθενται ευκολότερα σε δημόσιους φορείς; Με δεδομένη τη μεγάλη ετερογένεια των ατόμων με αναπηρία και τις διαφορετικές ανάγκες των διαφόρων κατηγοριών αυτών, οι αιτήσεις των ατόμων με αναπηρία σε δημόσιους φορείς θα πρέπει να γίνονται δεκτές από αυτούς σε όλες τις μορφές που είναι προσβάσιμες στα άτομα με αναπηρία, π.χ. με συμβατικό γραπτό κείμενο, με κείμενο σε ελληνική γραφή Braille, με SMS, με email, με φωνητικό μήνυμα κ.λπ. Εξαιρετικής σημασίας κρίνεται: i) η πρόβλεψη προσβάσιμων ιστοσελίδων των δημοσίων υπηρεσιών -όπως άλλωστε ο ν.4591/2019 επιβάλλει- μέσω των οποίων θα μπορούν οι πολίτες με αναπηρία να καταθέσουν αιτήσεις και να επικοινωνήσουν με τα αρμόδια στελέχη της δημόσιας διοίκησης και ii) η εκπαίδευση των στελεχών των δημοσίων υπηρεσιών (ή τουλάχιστον μερικών εξ αυτών σε κάθε Υπηρεσία) σε προσβάσιμες μορφές επικοινωνίας. Ειδικότερα: α) Εξ αποστάσεως (Ηλεκτρονικά): i) Για τυποποιημένες φόρμες, διάθεση επιγραμμικά (online) στις εξής μορφές: Διάθεση: Επιγραμμικά ως διαδραστικό HTML, πλήρως προσβάσιμη (δηλ., σε συμμόρφωση με τις οδηγίες WCAG 2.0, τουλάχιστον σε επίπεδο ΑΑ (μεσαίο επίπεδο). Συμπλήρωση: Επιγραμμικά. Υποβολή: Επιγραμμικά (κουμπί «Υποβολή»). Διάθεση: Επιγραμμικά, ως προσβάσιμη επεξεργάσιμη φόρμα PDF (μεταβιβάσιμο αρχείο). Συμπλήρωση: Τοπικά, στην προσωπική συσκευή του πολίτη. Εφόσον απαιτείται υπογραφή, να προβλέπεται και η δυνατότητα ψηφιακής υπογραφής. Υποβολή: Επιγραμμικά (μεταφόρτωση του συμπληρωμένου εγγράφου και υποβολή. Διάθεση / υποστήριξη εναλλακτικών τρόπων υποβολής: αποστολή εκτύπωσης με email ή ταχυδρομικά ή φαξ ή τηλεφωνικά ή μέσω υπηρεσίας web κλήσης ή video κλήσης και σύνδεσης με εκπαιδευμένο προσωπικό. Διάθεση: Επιγραμμικά, σε μορφή για αμβλύωπες (δηλ. LargePrint), ως προσβάσιμη επεξεργάσιμη φόρμα PDF (μεταβιβάσιμο αρχείο). Συμπλήρωση: Τοπικά, στην προσωπική συσκευή του πολίτη. Εφόσον απαιτείται υπογραφή, να προβλέπεται και η δυνατότητα ψηφιακής υπογραφής. Υποβολή: Επιγραμμικά (μεταφόρτωση του συμπληρωμένου εγγράφου και υποβολή. Διάθεση / υποστήριξη εναλλακτικών τρόπων υποβολής: αποστολή εκτύπωσης με email ή ταχυδρομικά ή φαξ ή τηλεφωνικά ή μέσω υπηρεσίας web κλήσης ή video κλήσης και σύνδεσης με εκπαιδευμένο προσωπικό. Διάθεση: Επιγραμμικά, σε μορφή φιλική προς τυπική εκτύπωση (μεταβιβάσιμο αρχείο). Συμπλήρωση: Τοπικά, στην προσωπική συσκευή του πολίτη. Εφόσον απαιτείται υπογραφή, να προβλέπεται και η δυνατότητα ψηφιακής υπογραφής. Υποβολή: Επιγραμμικά (μεταφόρτωση του συμπληρωμένου εγγράφου και υποβολή. Διάθεση / υποστήριξη εναλλακτικών τρόπων υποβολής: αποστολή εκτύπωσης με email ή ταχυδρομικά ή φαξ ή τηλεφωνικά ή μέσω υπηρεσίας web κλήσης ή video κλήσης και σύνδεσης με εκπαιδευμένο προσωπικό. Διάθεση: Επιγραμμικά, σε μορφή φιλική προς εκτύπωση BRAILLE (μεταβιβάσιμο αρχείο, π.χ., τύπου PEF). Συμπλήρωση: Τοπικά, στην προσωπική συσκευή του πολίτη. Υποβολή: Επιγραμμικά (μεταφόρτωση αρχείου απλού κειμένου TXT ή αρχείου WORD/PDF ή ηχητικού αρχείου MP3 ή και υποβολή. Διάθεση / υποστήριξη εναλλακτικών τρόπων υποβολής: αποστολή εκτύπωσης με email ή ταχυδρομικά ή φαξ ή τηλεφωνικά ή μέσω υπηρεσίας web κλήσης ή video κλήσης και σύνδεσης με εκπαιδευμένο προσωπικό. Διάθεση: Επιγραμμικά, σε μορφή βίντεο στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και ελληνικούς υπότιτλους (μεταβιβάσιμο αρχείο, π.χ., τύπου MP4). Συμπλήρωση: Τοπικά, στην προσωπική συσκευή του πολίτη. Υποβολή: Επιγραμμικά (μεταφόρτωση αρχείου απλού κειμένου TXT ή αρχείου WORD/PDF ή ηχητικού αρχείου MP3 ή αρχείου βίντεο MP4 και υποβολή. Διάθεση / υποστήριξη εναλλακτικών τρόπων υποβολής: αποστολή εκτύπωσης με email ή ταχυδρομικά ή φαξ ή τηλεφωνικά ή μέσω υπηρεσίας web κλήσης ή video κλήσης και σύνδεσης με εκπαιδευμένο προσωπικό. Διάθεση: Επιγραμμικά, σε μορφή βίντεο EasyRead (μεταβιβάσιμο αρχείο, π.χ., τύπου PDF). Συμπλήρωση: Τοπικά, στην προσωπική συσκευή του πολίτη. Υποβολή: Επιγραμμικά (μεταφόρτωση αρχείου απλού κειμένου TXT ή αρχείου WORD/PDF ή ηχητικού αρχείου MP3 ή αρχείου βίντεο MP4 και υποβολή. Διάθεση / υποστήριξη εναλλακτικών τρόπων υποβολής: αποστολή εκτύπωσης με email ή ταχυδρομικά ή φαξ ή τηλεφωνικά ή μέσω υπηρεσίας web κλήσης ή video κλήσης και σύνδεσης με εκπαιδευμένο προσωπικό. ii) Για μη τυποποιημένες αιτήσεις: Διάθεση οδηγιών: Σε μορφή προσβάσιμου HTML, προσβάσιμου PDF, απλού κειμένου TXT, ακουστική μορφή, βίντεο στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, LargePrint, EasyRead, ή/και υπηρεσίας web-κλήσης - σύνδεσης με εκπαιδευμένο προσωπικό. Υποβολή: Επιγραμμικά ή τηλεφωνικά ή με email ή με φαξ ή μέσω ταχυδρομείου ή τηλεφωνικά ή μέσω υπηρεσίας web-κλήσης - σύνδεσης με εκπαιδευμένο προσωπικό. β) Εξ αποστάσεως (Ηλεκτρονικά): Για τυποποιημένες φόρμες / διαδικασίες, εξυπηρέτηση μέσω προσβάσιμης εφαρμογή για φορητές συσκευές. γ) Εξ αποστάσεως (Ηλεκτρονικά): Μέσω υπηρεσίας web-κλήσης ή video κλήσης και σύνδεσης με εκπαιδευμένο προσωπικό. δ) Εξ αποστάσεως (Τηλεφωνικά): Εξυπηρέτηση από εκπαιδευμένο προσωπικό. ε) Φυσική παρουσία (Με υπάλληλο): Εξυπηρέτηση από εκπαιδευμένο προσωπικό στ)Φυσική παρουσία (Σε προσβάσιμο μηχάνημα αυτόματης εξυπηρέτησης): Πρόβλεψη για επιτόπου βοήθεια από εκπαιδευμένο προσωπικό ή πρόβλεψη ταυτόχρονης επικοινωνίας/βοήθειας με τηλεφωνική γραμμή συνδεδεμένη με το μηχάνημα ή ηχητική εκφώνηση κ.λπ.