• Σχόλιο του χρήστη 'Θ.Γ.' | 12 Μαρτίου 2015, 01:08

    Ο τρόπος ορισμού του Διοικητικού Συμβουλίου αποτελεί οπισθοχώρηση στις χειρότερες στιγμές της παράδοσης του "ομφάλιου λώρου" της ΕΡΤ. Ο Υπουργός γίνεται πάλι ο απόλυτος αφέντης. Βγάζει την προκήρυξη για το Δ.Σ. επιλέγει αυτούς που προκρίνει από τους υποψηφίους {και κανέναν άλλο] και τους εισηγείται στη Βουλή. Και το(α) κυβερνών(τα) κόμμα(τα) με την απλή πλειοψηφία της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας στην επιλογή του Δ.Σ. τα "παίρνουν όλα". Τα προβλεπόμενα στο νόμο της ΝΕΡΙΤ με το Εποπτικό Συμβούλιο εποπτεύοντα αντί του Υπουργού είναι πολύ πιο σύγχρονα και δημοκρατικά. Αυτό, βέβαια, πριν, την τροπολογία του περασμένου καλοκαιριού για τον τρόπο ορισμό του Εποπτικού Συμβουλίου, που έφερε τις επικρίσεις της EBU και του ΣΥΡΙΖΑ ως αξιωματικής αντιπολίτευσης. Να υπενθυμίσουμε πως με την τροπολογία αυτή επιβαλλόταν τρόπος ορισμού του Εποπτικού ίδιος μ' αυτόν που προωθείται από το νομοσχέδιο που εισηγείται τώρα η κυβέρνηση για το Δ.Σ. Η λύση εναλλακτικά είναι: 1) Η διατήρηση του σχήματος Εποπτικό και Διοικητικό, με μια απλοποίηση του τρόπου επιλογής του Εποπτικού σε σχέση με τα ισχύοντα στο νόμο της ΝΕΡΙΤ. 2) Στο σχήμα που προκρίνει το ν.σ. -μόνο Δ.Σ.- την προκήρυξη να "επιμελείται" τριμελής επιτροπή από τα πανεπιστημιακά τμήματα Μ.Μ.Ε., η οποία να εισηγείται στον Υπουργό διπλάσιο αριθμό υποψηφίων για κάθε θέση (εισήγηση που δημοσιοποιείται). Ακολούθως ο Υπουργός εισηγείται τη δική του πρόταση στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, η οποία αποφασίζει με αυξημένη πλειοψηφία 3/5, έχοντας δικαίωμα να επιλέξει και πέραν της υπουργικής εισήγησης, από τον αρχικό κατάλογο της τριμελούς επιτροπής. Τέλος, οι εκπρόσωποι εργαζομένων στο Δ.Σ. πρέπει να παρίστανται με δικαίωμα λόγου για όλα τα θέματα αλλά όχι ως μέλη του. Ο δρόμος που προτείνει το ν.σ. οδηγεί μαθηματικά στα φαινόμενα συνδιοίκησης, δηλ. συνδικαλιστικής ενσωμάτωσης άρα και φαινομένων διαπλοκής και διαφθοράς.